Her traff dere godt
Litt av ett comeback her. Lurer på hva det ryktes… Noe må de ha i gjære.
Ja, smått utrolig at den går +16 % fra emisjonskurs første dagen, uten at det ble gitt noen andre nyheter. Har noen vært borti noe lignende?
Høyeste volum siden noteringen også.
Det som har skjedd her er at aksjen får høyt volum, medie-interesse og blir rett og slett oppdaget av flere. Det er ikke på grunn av emisjonen. siden top 50 eier 90% av aksjen er det få tilgjengelige aksjer for de som oppdager aksjen for sent. Ingen av top 50 viser tegn til å selge noe. Det er fortsatt ingen «Aow», «kongsberg» «havyard» eller «zaptec» volum å snakke om, så det er bare å vente til det blir diskutert og prata om, for denne går fortsatt under radaren. Det er bare å se volumet i aksjen, spesielt ift hvor mange % den har gått så er volumet syltynt
Hvordan var volumet idag ift tidligere? Jeg vet at tidligere har det gått ned 4-5% på noen hundre aksjer tidligere. Får håpe dette gir seg.
Da er det bare å vente på kursras når han selger…
Han har kjøpt så mye at jeg tviler på at dette er en av hans kortsiktige investeringer.
Den har jeg hørt før
Ser ut som hele slekta øker
Man skal aldri si aldri, men etter det jeg har hørt av intervjuer med Ø. Spetalen, så er det slike objekter som dette han kan finne på å like.
Ja man vet aldri. Men en ting vet jeg…det er at i finansmiljøet i Norge får de mye tidligere info enn resten av gjengen. De gies også tilbud i emisjoner før marked osv. Den finanseliten prater sammen og ikke tilfeldig at de kjøper på samme tid. Så de vet nok hva de driver med før de laster opp. For eks hva midlene i emisjonen skal gå til… utvidelse i USA med partner?
Jeg liker ikke å snakke om hva andre vet, for det har jeg lite grunnlag for å mene noe om.
Men scenarioet du skisserer angående utvidelse til det amerikanske markedet er ikke dumt, synes jeg. Det kan dog være mye annet de planlegger og.
Neimen, ser man det. Strawberry Capital er på topp 50 listen med kjøp på 170 og 180k aksjer siste 2 dagene og har gått fra 0 - 350 000 aksjer.
Det betyr folkens at Petter Stordalen har kjøpt for ca 18 millioner siste 2 dagene, og øystein spetalen har også kjøpt seg oppover, og eier snart 10% av aksjene. At de to personene krysser en investering er sjeldent. kvalitetsstempel.
Hva er likhetene bortsett fra at begge snart eier null hoteller og har etternavn som starter på S?
Synes den var litt morsom da.
Stordalen ja, Spetalen nei…
Du prøver å være morsom, eller? To av Norges rikeste, og aller fremste investorer? Og spetalen har tatt alt for stor posisjon i et lite vekstselskap med lavt volum for å kunne selge seg hardt ut nå. Det passer ikke inn med de andre rett inn-rett ut investeringene.
Jeg tenker at det er ganske irrelevant for et investeringscase at Stordalen er rik. Stordalen er en hotellspesialist. Men det er helt sikkert noen flinke folk som har fortalt han at det kan vise seg å være smart å putte penger i Xplora. Spetalen har på sin side vært inne lenge, og kjøpt seg jevnt og trutt opp. Tviler ikke på at han har trua på selskapet, men ville heller ikke lagt så mye mer i det enn akkurat det.
For å si det enkelt om Spetalen, man skal ikke bli overraske om det står “Spetalen selger seg ned i Xplora” om en uke eller 2. Han er svært ofte kortsiktig i det aller meste han gjør.
Heelt uenig.
Det er relevant fordi Norges børser en av de mest sensitive for nyheter i mediene, og at en høyt profilert aksjonær investerer i et lite small cap selskap får folk å sjekke ut selskapet grundigere enn at en random person investerer.
Det er relevant at de har mye kapital i alle høyeste grad, et enkel eksempel er at strawberry har solgt seg ned med aksjeposter for 400 millioner den siste tiden, og hva jeg har sett, er dette eneste selskapet jeg har sett øke noe som helst etter nedsalget. Når du har et selskap på 1,6 mrd så får du et problem om du ønsker å investere for 100 mill.
Og nok en gang, selskapet passer ikke helt inn i profilen som spetalen investerer for det kortsiktige bildet. Og ja han sitter med 200% avkastning, men den eventyrlige veksten de guider med kan spetalen fort sitte igjen med følelsen av at denne investeringen kan fort bli Spetalens «Haudemanns kahoot»
Neimen, ser man det. Spetalen kjøpte 50.000 ny aksjer i går😉