I etterkant ble det skrevet en bloggpost om det samme på Xplora sin egen blogg:
Synes det er helt ok i dagens makro å øke med 10k abbonenter fra Q1 og selge rundt 83-4k klokker. Mange av de siste kontrakten vil ikke materialisere seg før H2, så greit gjort med de distribusjonskanalene som var eksisterende, mtp husholdningene er svært pessimistisk for egen økonomi og svekket kjøpekraft.
Dymax har nok snart solgt det meste av aksjene. Da kan det hende det blir mindre press på kursen.
For hva enn en betalt analyse er verdt, så treffer de vertfall meget bra på Q2 tallene. Xplora slår faktisk med 4m over estimatene.
Pr aksjonærlistene 13. juli er Dymax invest AS nå nede i 161856 aksjer. Men listene er jo to- tre dager gamle (jeg surrer alltid med hvor mange dager det er). Noen dager har de kun solgt noen få tusen aksjer, mens andre dager har de solgt fra 20k til litt over 40k, dvs nå i nyere tid. 13. juli solgte de på listene litt over 24k.
Ovenstående ønsker jeg å sette opp mot dagens sluttauksjon. To ganger dukket det i sluttaukjonen opp én salgsordre på 81535 aksjer, men innen to sekunder ble den fjernet begge gangene. Deretter når det nærmet seg slutten på sluttauksjonen, så dukket de 81535 aksjene opp på nytt og ble da liggende. Jeg vil her spekulere i at det var Dymax invest AS, og da har de i så fall kun ca. 81k aksjer tilbake før de er tomme (det ble kun solgt/kjøpt litt over 3k aksjer i sluttauksjonen).
Legger ved bilde fra sluttauksjonen som viser nevnte antall.
ABG Sundal Collier - Xplora Technologies - 4% sales beat driven by core markets
Overskriftene:
Revenues of NOK 107m was 4% better than our estimate
Device sales was 8% higher than our estimate
New distribution deals in UK + US to drive higher growth in second half of 2022
Hele rapporten: https://cr.abgsc.com/contentassets/ef12f40825d0416ba8196d131ae04596/pdf/4-sales-beat-driven-by-core-markets.pdf
Wov. Det var jo gøy. Masse insidekjøp, og så denne avtalen sitert ovenfor. Jeg har aldri hørt om en slik avtale før. Men veldig gøy! Da burde kursen i hvert fall holde seg over 12,20 på mandag. Hehe.
Vel… kursen var 10.86 kl 16.13 og ble dratt opp til 11.98 på et lite volum på slutten…
Enda en ny stillingsannonse på Finn lagt ut nå: Vi søker en engasjert og salgsorientert leder med høy gjennomføringskraft! | FINN.no
Om ikke annet stadig indikasjon på at vi unngår emisjon.
Det er vel det avgjørende for caset fremover. Unngår vi skadelig utvanning er jeg villig til å stå i stormen nesten uansett hvor stor nedgangen blir, hehe.