Endelig? Endelig.
Selv uten MDA-betalingen er dette ufattelig bra til å være Q2. Skal kose meg med presentasjon og rapport nå.
Endelig? Endelig.
Selv uten MDA-betalingen er dette ufattelig bra til å være Q2. Skal kose meg med presentasjon og rapport nå.
Dette ser meget bra ut! Gratulerer😊
18 mill recurring fra september og voksende, dette er enormt bra.
Markedets reaksjon sier det meste gratulerer havana!
Noen kan jo gjette hva ABG må gjøre asap når ebitda for Q2 er 17 og FY estimatet ligger på 46 med negativ net profit. Får ikke med seg engasjement og scalability i Norden
Håper det kommer noen nye kursmål snart, må vel skje noe
Ja hva tenker dere om kursmål?
Fair reaksjon. Det var bra,men ikke så bra,spes på kost som ikke kom inn som guidet. De latet som det,men de har guidet 10-20% opex reduksjon. Trekker vi fra engangseffekt får jeg tilnærmet null i cash flow.
De må levere knallvekst og vise at de klarer økende cash flow. Tipper q3 blir bra både på inntekter og kostnader,så får vi se om de klarer å overbevise enda litt da.
Dette gir null mening. For det første var kommunikasjonen reduksjon av capex og ikke opex.
Hvis du får +45% vekst i salg yoy som er et useriøst monstertall for Q2(3. dårligste kvartalet)- skal Xplora roe ned tempo på driften fordi de ga mål om capex guiding IB 23?
For å highlighte fakta, så gikk opex i % av revenue fra 45% ned til 38%, og de er på capex 11 H1 i rangen 20-25 for FY
Jeg bøyer meg i støvet over presentasjonen til selskapet! Jeg tenker at dette er en åpenbar buy and hold👍
Kjøpte meg inn tidlig idag når den var opp 9%. Har fulgt selskapet fra sidelinjen i flere år. Husker den var over 30 lenge. Så kollapsa det på ett tidspunkt. Men det virka som de har snudd der nå ? Lav mcap gjorde at jeg heiv meg litt rundt.
Hadde i grunnen aldri brydd meg om dette selskapet før men klikket innom resultatmeldingen i går. Etter at jeg hadde skummet gjennom denne tenkte jeg at dette vekstselskapet sikkert har en børsverdi på 3-4 mrd. Jeg fikk i grunnen sjokk når jeg oppdaget at børsverdien kun var 1/10 av dette så jeg gjorde noe jeg aldri gjør, hev meg rundt og kjøpte aksjer uten noe spesielt kjennskap til selskapet og hva de driver med.
I beste Flintstones ånd det der:fire:
Invest now, investigate later
Selg hvis du finner ut at det var kråkesølv, ikke sølv
+45% på 2 dager er vel beskrivende nok.
Er forbannet på meg selv her, har lenge følt dette kunne være en bra aksje men likevel ikkje stolt heilt på caset å dermed ikkje kjøpt.
No angrer eg selv om eg kjøpte litt i går, tenker denne har potensial til å få inn en del taxidrivere etterhvert
Greit å ikke ha kjøpt denne i 2023 når kursen var den samme som i dag da.
Imponerende vekst de har klart å få på plass. Markedet er stort og Xplora er små, så selv i nedgangstider, så kan selskapet gjøre det bra hvis de har et godt produkt.