Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Brant rundt 30mill med cash når man ekskluderer trekk av finansieringsfasiliteten. Er vel ett av svært få skår i gleden.

1 Like

Xplora Technologies AS - Mandatory Notification of Trade - Primary Insiders

2 Likes

Jeg ville også sett bort ifra working capital.
Man ser jo at inventory har gått opp med 15-20 % sml. med forrige kvartal og det er her 55 % av Working capital er brukt.

Xplora Technologies AS - Minutes of Annual General Meeting 2023

Xplora records significant ARPU growth from monetizing Value-Added Services after introducing the new Connect Premium mobile subscriber plan

5 Likes

Ganske vanlig for så små selskaper, tipper det må en Q-rapport til for at markedet skal reagere. Evt medieoppmerksomhet.

Har ikke regnet på det du sier, men det høres riktig og signifikant ut. :slight_smile:

1 Like

Dette er rett og slett en gamechanger. 33% konvertering til premium av nye abonnenter er betydelig høyere enn jeg har sett for meg.

1 Like

Jeg er midt i målgruppen selv, og det er egentlig en nobrainer. Slipp løs ungene, gir de mer ansvar og har oversikten hvor de er om de “forsvinner”

Kostnaden i tid med å passe på / være med eller lete etter de utgjør fort det jeg er villig til å betale. Det eneste jeg misliker er premium abb tjenstene, som ikke blir brukt og er junk. Er noen fine aktivteter og premier, men ungene er ikke interessert i det. (for tungrodd / ikke integrert i klokka)

4 Likes

Xplora Technologies AS successfully completes phase one of agreement with Brodos AG

3 Likes

Xplora Technologies AS - Invitation to presentation of Q2 2023 results

4 Likes

Trolig på grunn av tiltakende problemer med dårlig signal på GPS, stadig «anrop mislykkes» ved oppringing samt slike ting som dette her:

Nei det stemmer ikke. Ikke første gang det er tekniske problemer…

Det skal peake denne uka/neste uke som det har gjort siste 3 år på seasonality før skolestart. Forskjellen i år er at sve+fin+dkk er blitt store for selskapet, dvs pre school sale er nå. Danmark begynte denne uka, sve+nor+fin begynner neste uke, og Tyskland som har vært det aller største markedet i mange år begynner siste uka i august, derav har 2 mid ukene i aug hatt størst momentum tidligere. Q3 salget er like viktig som julesalget. (140m vs 180m i fjor)

2 Likes

Har vært mye krøll med tjenestene de siste ukene, sider som bare spinner og lagg i kartdata. Får håpe de får orden i det :slight_smile:

Hvis de kunne lagt til spill på klokka som premier for kidsa, evt. som kan låses opp av foreldre hadde det vært gull. De har jo masse spillgreier i appen sin, som man kan låse opp/betale for, men både jeg og kidsa trodde de spillene kom på klokka, så alle ble skuffet.

Yngstemann har akkurat fått klokke og koser seg med kalkulatorfunksjonen. Tok ikke lang tid før barna skjønte at å riste på armen er nok til å få skritt, så de har det gøy med det også.

2 Likes

De får testet seg med 500k månedlige brukere. Burde være mer solid mtp sizen de nå har og prisen på tjenestene. Ikke gode nok.

Slik jeg forstår selskapet og valuecaset til goplay ønsker man å argumentere for minst mulig skjermtid.

De må på en eller annen måte få foreldrene inn på nettsiden, og ikke i appen.
Da må barna løpe rundt for å skaffe coins til å bruke på alt mulig rart.
Goplay premium får du tilgang til alt

Her er det veldig enkelt med oversikt over læringsplattformen, matoppskrifter, podkaster, auksjoner, fargelegging, historiefortellinger, småspill osv. Det er her Xplora skiller seg ut vs resten av konkurrentene…

Gitt børsmeldingen for 33% conversion rate på nye subs til GoPlay premium så vil ARR ligge på 15-20 mill for Goplay når man har fått rullert subs brukere. Vil gjøre at service revenue vokser videre neste 3-4 kvartal kun på bytte subs effekt.

Så strategien blir fort å investere minst 5-10 millioner tilbake inn i plattformen relativt fort slik at selskapet kan øke fra 30kr/mnd til 40kr/mnd vel viten om at content er attraktivt nok/kjent blant foreldre.

3 Likes

Er tanken at Xplora skal være et oppkjøpscase tror dere, eller mer langsiktig norsk case?
Usikker på hvor enkelt det er å kopiere dette. I USA har jo noen av teleselskapene egne slike klokker osv.

Grei omsetning og kok idag. Forventninger til kvartalstalls, eller kanskje rykter om oppkjøp?

Blir passe lang i maska om hele butikken blir slukt for 11kr/aksjen feks må jeg innrømme.

Forsøk på å isolere søk fra server issues? Ref @Hypergris om forrige 2 ukers problemer, som har vært reelle.

Vanskelig å si, men utrolig stort momentum på trends. Trenger nødvendigvis ikke sammenfalle med økt salg, slik det var yoy Q4 22’ vs 21’… Men med tanke på antall subs de drar med seg fra nordiske marked antar jeg at dette vil gi store inntekter neste 12 måneder.

Har en anelse om at det er et stort smil på kvartalrapporten om videre vekst og momentum…
Minner om at Danmark og Finland vokste i 2022 med over 100-150% yoy. Sverige med 25%. Det skal gi voldsomt med inntekter ut året gitt at norden har en helt annen onboarding på subs som er hele nøkkelen til xplora sin businessmodell.

Spørsmålet er veien videre herifra dersom rentebanen ikke snur. Jeg vil anta at momentum stuper fra Q1 neste år dersom økonomien møter veggen. Så jo større de klarer å vokse seg nå for å bygge på videre, jo lettere vil en resesjon bli. Klokkene er et premium segment, så spørsmålet er om barn blir så beskyttet i en resesjon at en slik klokke vil fortsette å være bursdag/jul/besteforeldre kjøp som hovedgave selv om økonomien stopper.

8 Likes

Xplora Technologies AS Q2 23 – All time high quarterly revenue and cash balance of NOK 99.3m

7 Likes

Å fy faen…

2 Likes