Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Stemmer nok, men antar de vil fremheve det dersom resultatet er bra nok - tror du ikke?

1 Like

Lurer også på del to av varelager transaksjonen om den er gjennomført dette kvartalet

1 Like

Nei, jeg ville ikke gjort det. Hadde jeg vært management hadde jeg fremhevet hvor mye de antar at onecall bidrar til direkte goplay premium kjøp. Logikken for å dele på den revenuen er å få flere inn i subs, og til premium tjenestene for å gjøre opp.

2 Likes

Hadde vært en fin vinkling det ja.

1 Like

Tror du vi kan håpe på at flere tar dekning og setter kursmål når vi nærmer oss milliarden i mcap? Er vel bare et eller to kursmål der ute

1 Like

SB1 har en veldig sovende dekning av aksjen… Virker som den er på vei ut hos de… MEn det har ikke noe å si… Denne kommer til å gå som en kule uansett.

Ref inntektene i morgen. Viktig å huske på at Q2 inntektene var unormalt høye pga en engangseffekt: “Group revenues +72% y/y to NOK 190.7m, in part from a new MDA with one-time effect of NOK 30m”

Så vil ikke forvente Q3 over Q2 i år. Men naturligvis høyere enn Q3 fra i fjor.

Xplora Technologies AS Q3 23 – 48% YTD revenue growth and major EBITDA turnaround

3 Likes

226k subscriptions, up 54% y/y, of which 189k are connectivity subscriptions, 5k are revenue share subscriptions and 32k are premium service subscriptions

2 Likes

Veldig god rapport. Inntektene nesten like høye som Q2, som jeg nevnte hadde en positiv engangseffekt på 30m. Xplora vokser overalt!

1 Like

ser ut til at de gikk 10 mill i minus.

image

1 Like

Positiv kontantstrøm, men må vel snart få et grønt resultat

Man skal fokusere på ebitda, i følge analytiker, så lenge de nedskriver kjøp av bedrift.

Vet ikke hvilke forventninger folk hadde, men dette var uten tvil en sterk rapport.

• Gross profit fra services alene nå på 222m ARR med 82% bruttomargin, gir nå alene positiv EBITDA. Denne vil fortsette å øke. Men så kommer naturligvis EBITDA fra device sales i tillegg.
  • De har tatt ned markedsføringskostnadene med 39%, men likevel økt inntektene med nesten 50% i en tid hvor consumer confidence har falt…
1 Like

Anbefaler alle å lytte på webcasten eller å titte på en av de siste slidesene i presentasjonen. I Europas største marked, Tyskland, så solgte Xplora nestmest av samtlige aktører innen smart watches. Altså, ikke bare for barn men i alle kategorier. Dette inkluderer altså Garmin, Apple, Fitbit, osv… De hadde produktene som var på hhv 1 og 3 plass. Det er ekstremt imponerende spør du meg…

1 Like

Jeg tror denne går som en kule så fort de klarer å levere et overskudd gjennom et kvartal, og det er bare et spørsmål om tid med utviklingen de viser til. Ganske utrolig at de solgte mer enn Apple, Garmin osv. Tror folk hadde håpet på et grønt kvartal. Det er det eneste “negative” jeg kan tenke meg sånn det ser ut nå.

Xplora Technologies AS - Exercise of share options by primary insiders

Opsjoner utløses som forespeilet. Takk for meg

+130% avkastning etter. Takk for meg.

-15% takk for meg

Ikke la dette bli til et hodeløst hauseforum. Nok av slike steder.

4 Likes

Xplora Technologies AS - Grant of share options to primary insiders

-22%. 3 mnd return og haus borte.

Markedspsykologi at it’s finest.
Nå kan det diskuteres litt normalt igjen.

1 Like