Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Xplora Technologies AS - Registration of share capital increase

Xplora Technologies AS: Monthly Subscriptions Update - December 2023

3 Likes

For en vanvittig vekst i desember. Hva i all verden.

:dart: Q4 volume!

Har vært 40% rabatt på alle klokker siden 26 desember, lengde på 3 uker. Alle land i Norden. Mgmt må passe seg så de ikke avslører at de er villige til å selge klokkene kraftig rabattert. Er en årsak til at eksvis mobiloperatører som iPhone, Samsung så og si aldri kjører rabatt… Dersom vridningen går fra hardware til software er det forventet, men 40% er voldsomt.

3 Likes

For et fantastisk driv dette selskapet er i! Og det er fortsatt godt under radaren for alt av fond, family offices og retail investorer. Men fint for meg at oppgangen kommer før disse også etter hvert må begynne å se på det :slight_smile:

3 Likes

Starten på traction i USA? Gledes til Q1 i februar!

Ser ut som det når USA var netto største bidragsyter i et kvartal med 24k økning i SUBS. Begynner å monne litt da! Dersom det er casen er markedet så stort i USA, at det kan kompensere en del for en svekket konsumentgruppe i Europa. Det sagt, så ser de siste tallene for shopping i Norge bra ut. Vekst for Clas Ohlson etc…

1 Like

Er nok %-vis vekst og skal lite til for å oppnå stor vekst i USA da, men kan være starten

Største utfordringen til Xplora er at det ikke gjøres store investeringer i tech eller produkt. Det går fryktelig sakte om dagen med fokus på operasjonell lønnsomhet. 2023 var året for capex reduction, men hvis ikke selskapet begynner å ta igjen de 12 månedene uten utvikling med store investeringer kommer de til å bli spist opp-spesielt ettersom de går inn i US og får oppmerksomhet der. Der dukker det opp store konkurrenter veldig raskt. Er Xplora klar for at en mobilgigant går inn i spacet i det øyeblikket industrien går mot 10B industry så snart det er stort nok for andre aktører? Annet enn old news X6Pro og 12-18 mnd syklus på fornyelse av produkt er det nærmest dødt i pipeline. For 2 år siden var caset helt annen, som har resultert i dagens selskap.

1 Like

Så du mener at selskapet ikke lenger bør ha lønnsomhet som førstepri? Nå har de jo inngått avtaler som reduserer arbeidskapitalbehovet, så de har vell litt mer mulighetsrom for å øke spending innen R&D og vekst?

1 Like

Stemmer. Markedet er annerledes nå. Dette er heller ikke en bransje med høy inngangsbarriere. 12 måneder stillstand er veldig mye, de kan ikke holde på slik i 12 for eksempel. Markedet trenger èn gründer med en halv så god Apple watch som er dobbelt så god som Xplora sin, med tech invest så er man fullverdig konkurrent på 18 måneder med rette mgmt. De må holde app, tech plattformutvikling høyt, høyt oppe. US er helt ekstreme på å ta disse mulighetene når de først ser dem.

Vi får vente å se. Jeg liker at de har fokus på lønnsomhet og beholder mine aksjer enn så lenge. Mine estimat på abonnement delen for q4 slo til,så det er første gang jeg ikke har vært for optimistisk i denne aksjen.

Jeg er nok enig i at risken i denne aksjen er over middels,men de har tross alt en god porsjon ARR nu,og har vist stabilt/økende salg i Norge og Tyskland over noe tid.

Investorer pleier å like cash flow,så får vi se om det blir nok av det i Xplora fremover. Med cash flow så øker mulighetene til selskapet.

Tror du har helt rett. Klokkene er store og klumpete for barn, har dårlig batteritid og er ikke spesielt gode og å bruke. Her i huset havnet den fort i en skuff og abonnementet ble sagt opp når jeg først husket det etter å ha vært “støttemedlem” i et halvt år. Kanskje er vi en minoritet, eller kanskje er det et tegn på at de må gjøre produktet sitt bedre for å sikre fremtiden

578 mill for 257k subscriptions vekst på 64%YoY, hmm. De går fra cash negative til cash positive og skal inn i verdens største marked. Kan man få den billigere? Ser egentlig ut som en mulighet man ikke kan unngå å ta.
Kommer klokker for eldre og en markedsføringsavtale med en større kjednis i USA nå, sånt som Amerikanerne liker:)

2 Likes

:eyes: :thinking:

2 Likes

Pluss en 30 sek reklamesnutt under Super Bowl så snakker vi

Litt forventninger mot q4 resultater, gode q1 salgstall, mange klokker som er solgt til Jul som blir aktivert i Januar, så tror på gode Januar tall. Så kommer knall resultat q4 i slutten av februar, nyheter om ny klokke på markedet (for eldre) avtaler i Usa, og bæng der har du C&H :slight_smile:

Jeg vet de holder på med en kjendis som skal fronte klokken der.

1 Like

Kan fort smelle her: Gro Dyrnes on LinkedIn: Best Cell Phones of 2024

Usnews.com anerkjent medium https://www.usnews.com/360-reviews/technology/cell-phones

Ja denne er ikke værst! https://www.usnews.com/360-reviews/technology/cell-phones

5 Likes