Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Venstre side av koppen skal være en topp det også? Ikke midt i en lang utforbakke? :thinking:

1 Like

Har ingen betydning det, her som et eksempel.

Her er C&H teorien.

Følelse av Usikkerhet/Frykt: I begynnelsen av formasjonen er det ofte preget av en periode med usikkerhet og frykt blant investorer. Aksjekursen har trolig opplevd en nedgang, og investorene er usikre på om dette er et bunnivå.

Økende Optimisme: Når prisen stiger gradvis etter nedgangen, øker optimismen blant investorene. Det dannes en bueformet "kopp" som representerer gjenoppretting og optimisme.

Motstandsnivå: Øverst i koppen kan det være et motstandsnivå, et punkt hvor prisøkningen stagnerer eller møter motstand. Dette kan være et kritisk psykologisk nivå der noen investorer selger for å sikre fortjeneste.

Handle (Håndtak):

Fortsettelse av Optimisme: Etter koppen dannes et mindre prisfall, kalt "håndtak". Dette indikerer at selv om det er noen som tar gevinst, er den generelle optimismen og kjøpsinteressen fortsatt til stede.

Lavere Volum i Håndtaket: Volumet under håndtaket er vanligvis lavere enn volumet under dannelsen av koppen. Dette kan signalisere at handelen under håndtaket er mindre intens og mer kontrollert.

Gjennombrudd av Motstand: Når aksjekursen bryter gjennom motstandsnivået på toppen av koppen, anses formasjonen fullført. Dette utløser kjøpssignaler for investorer, og det kan føre til en betydelig prisoppgang.

Hm, du kan jo isolere trendkanalen og se på formasjonen som et flagg også. Det viktigste her er at volum er lavere ved pullback enn oppgangen (foreløpig i allefall). Jeg vil si kjøpssignal ikke blir avgitt før trendendring uansett - dvs. brudd på den lille trendkanalen der, og helst brudd over forrige topp.

1 Like

Spørsmålet en bør stille seg er hva med aksjene til skadi som endte opp på en market making konto? Hva med Hering sine,Alden og Thunderstorm? Ser ut til å kunne være et par mill aksjer som ønskes solgt. Jeg tror jeg har registrert en eneste ny aksjonær i Xplora etter 24k meldingen 4. januar. Ingen ser på denne. Jeg tror man kursmessig ikke bør ha høye forventninger fremover.
Edvin Austbø(Alden) er en av Norges beste investorer og solgte 200k Xplora for kort tid siden.

Hvorfor skal man stille seg det spørsmålet? Folk selger og kjøper hele tiden, her må man gjøre sin egen DD og analyse. Mange grunner til å selge, Skadi er tom og har blitt krysset ut, dette er en fillepost for Alden, betyr ingen verdens ting og man ser jo villighet til å krysse ut på disse nivåene også, 200k er allerede tatt. Så dette kan jo også være grunnen til at xplora er såpass billig og defor en kjøpsmulighet. Ser sånn teknisk og fundamentalt og prismessig ut hvert fall.

Ja,helt enig med deg der altså. Man må finne ut av dette selv. Posten min var ment som info til potensielle kjøpere at det kan være lønnsomt å ha is i magen for å se hvor ivrige selgerne er til å komme seg ut(presse pris ned).

Ja, skjønte det, men jeg tror selgerne er tomme nå, mulig Alden har noe igjen, men tviler på at han vil selge ned kursen, han virker ikke stresset. Så har vi q4 snart og flere potensielle news, så er en viss risiko for at kursen går opp om man har is i magen også. Time will tell, jeg kjøpte når selgerne begynte å bli krysset ut av vinterstua, virker det var han som var på jakt etter aksjer ettersom han krysset med flere aktører har han trolig søkt etter aksjer og ga de som ville selge, muligheten til å selge.

Denne blir litt spennende framover, gode resultater og news eller salgspress som vinner?

Viser ikke at markedsverdien er samme siste 2 mnd, men er utstedt 4 millioner aksjer som utvanner eksisterende med -10%.

Tegne streker small cap under 1m daglig omsetning er tøft…

1 Like

Ja, og dette er vel kjent i markedet. Tenker til syvende og sist så er det resultater som flytter aksjekurser, har ikke lest meg veldig opp på denne fundamentalt, men fra et teknisk perspektiv er den interessant nå, vil bryte opp eller ned snart.

Buy the rumour, sell the news? Momentum, markedslikviditet, multippelekspansjon og size(risk) på selskaper osv.

RUT2000:NDX ratio er ledende, og er laveste på veldig mange år. Solide small caps kan få seg et stort løft kun basert på multippelekspansjon fremover.

Kan fort bli small cappens år dette ja, hadde jeg vært big cap og man ser xplora begynte å plukke markedsandeler i USA nå, så blir de kjøpt opp, a price you cant refuse til xplora er nada til de. Blir spennende å se hvordan de gjør det i USA nå, men per nu, har de vel ikke veldig med konkurrenter som har klokker rettet mot barn? enklere for de store å plukke de opp og ta det derfra, ikke produktet som er interessant da, men kundemassen, om de klarer å skaffe seg det, og det ser ut som de er på god vei?

Jeg kan alle små deler av selskapet, og jeg har aldri vært så usikker på veien fremover som jeg er nå. Kan ikke huske sist det var en operasjonell nyhet i software, driftsutvikling eller guiding for de neste 1-3 årene. Det er mye cash på bok nå.

Det må komme ifbm Ann report eller Q4 hvis ikke får de ikke med seg investormassen videre. Så - buy the rumour.

Ja vi får se, da er de kanskje ikke langt unna en operasjonell nyhet, er litt avventende, har høy oppside om den bryter opp her og kan gå ned til 8-9 før rekyl opp igjen om den bryter ned. Veksten ser jo meget bra ut.

Kan nærmest garantere at det kommer ved neste rapportering.

110 millioner cash ex Q3, 90 mill varelager pluss opsjonene med cash inn på ca + 30 mill, pluss Q4 cashflow. Har minst 250 millioner i cash og varelager

Kan komme litt forventninger mot en solid q4 rapport pluss en operasjonell nyhet da ja. Hva tenker du da, klokker for eldre eller oppgradert xplora klokke? Greit med cash på bok da ja, nok til å kjøre en skikkelig satsning mot USA.

Revamp appen og tech.
Aldri likt utvikleren og løsningen de bruker.

End goal må være type Kahoot/skole integrasjon content inn i Xplora systemet.

Tilbake til Xplora Pay med leksehjelp/hushjelp funksjoner som gjør foreldrenes jobb enklere og connecter med barna.
Forelder lager quests selv.
Gå med søpla trykk på fullført på klokka få 10 Xplora blue coins som er mulig å bruke på noe.
Enten fysisk cash reward typ ukelønn eller coins i systemet for å unlocke nivåer i et spill i appen via telefonen.

Alle kan lage en klokke.

2 Likes

Lager de virkelig ikke appen og tech inhouse? Må innrømme at jeg ikke har satt meg særlig godt inn i casen, og kjenner xplora mest som foreldre-bruker. Appen er virkelig dårlig, innstillinger resettes uten forvarsel, og quest-systemet har utrolig dårlig UX. Rent teknisk virker klokka og appen greit nok, men som du sier. Alle kan lage en klokke, og det gjør de jo.

1 Like

Hvis de kan få til noe slikt kan selskapet bli verdt 3-10 milliarder. Det er milevis dit, for selskapet er ikke i nærheten av det operasjonelt. Men en aksjonær ville fint vært villig til å bruke 100 millioner på utvikling som et forsøk. Og prisingen ville gått kraftig på økt forventing

3 Likes

De har satt seg selv i en fin posisjon for å nettopp satse på sånne ting, så dette tipper jeg allerede er i gang.