Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Hvorfor ser man ikke det i aksjonærlistene på Tekinvestor?

Ser det heller ikke på e24. Bedre likviditet i aksjen de siste dagene med høyeste i dag på en god stund.

Ser også at mesteparten av topp 50 har økt sine posisjoner gjennom 2024.

Jeg så det hos Xtrainvestor hvor en postet fra Bloomberg. Vil nok anta Bloomberg er mye mer oppdatert på dette enn Tekinvestor…

1 Like

Hva sier du @pdx?

Jeg tenker at eneste grunnen til at det evt ikke synes her, eller synes her i ettertid er vel hvis Bloomberg kan se black rock som beholdning hos dem.

Økningen er så liten at den vel fort ikke synes på VPS-lister fra dag til dag.

Så vidt jeg kan se er ikke eierposten deres så veldig stor. Det kan være den dukker opp hos oss i løpet av noen dager :grinning_face_with_smiling_eyes: Bloomberg har nok også et litt mer eksklusivt sugerør inn i hva som rører seg blant rapporterte handler i USA enn oss, enn så lenge :wink:

4 Likes

Man ser jo aksjonærlister på Xplora sine hjemmesider, men disse er jo ikke oppdatert og oppdateres vel en gang i måneden… Finner ikke mer seriøse kilder enn Bloomberg. De viser jo at Blackrock økte i dag og. Blir interessant å se om det kommer noe mer i morgen

1 Like

Var en som postet Google trends bilder her tidligere. Men når jeg ser på usa og søker på xplora er det knapt søketreff. Stemmer dette? De var utsolgt på en time i visse butikker visstnok leste jeg i usa.

Se på selskapets siste kvartalsrapport og følg med på Linkedin… Uten tvil at alle pilene peker oppover… Ikke svakhet i noe segment, og det er sterkt i en tid hvor det har vært tøffere for alle konsumselskaper… De har nylig startet i USA… Dette er begynnelsen på begynnelsen til begynnelsen til begynnelsen, osv…

Google trends gir bare en indikasjon. Som nevnt er salget i USA i tidlig fase, sammenlignet med de andre markedene. Tror peak på Google trends i feb 2021 har mer med at aksjekursen peaket og størrelse på finansmarkedet, investorer og spekulanter bortover dammen.

Fremover kan markedet ha annerledes syklus i USA enn i øvrige markeder, Black Friday og julehandelen blir spennende her i år.

Xplora Technologies AS announces a recommended public cash offer to the shareholders of DORO AB

XPLORA TECHNOLOGIES AS – RECOMMMENDED VOLUNTARY OFFER TO THE SHAREHOLDERS OF DORO AB – INVITATION TO PRESENTATION

Ja ser her ja. De gjør alvor av smart telefon delen… hva tenker dere?

Dette er en kjempedeal! Da jeg så det tenkte jeg “bra, men nå skal det vel trykkes aksjer…” Men her finansieres alt med gjeld, som vil nedbetales av cashflowen fra Doro. Dette er skikkelig PE-stil av Xplora! Wow! Hvem hadde trodd at de skulle få til dette… Så blir selskapet langt større, Doro-brukere vil kunne bli lagt inn på Xplora sine abonnementsløsninger, osv…

Fantastisk melding å få før helgen!

Selvsagt skulle se satse på dette. Det ble jo kommunisert på Investordagen og det er jo ikke bare noe man sier om det ikke er sikkert. Men det var nok ingen som så dette oppkjøpet komme!

Ops,det blir interessant å se hvordan markedet tar dette. Her ønsker Xplora å kapitalisere ytterligere på sitt Xplora mobile holding kjøp.
Så spørs det på akseptgraden blant doro aksjonærer.
I mine øyne har Xplora vært en het kandidat før dette. Rett og slett pga hvordan de presterer resultat messig. Jeg tror nok sb1 bommer på sitt q3 estimat i sin nyeste analyse hvor de oppererer med 125k i klokkesalg. Dette er det samme som for q3 ifjor,men brodos justerte nok varelager ganske raskt etter q2 overtagelse. 135k aktiveringer (for q3-23)tyder på det samme.

Tipper også at xplora ledelsen ser at det går så det suser med barne klokker og at dette gjør det mulig å satse. Som sten nevnte på q2. Om ikke det gikk bra med profitten ville de ikke gjøre noe annet.

1 Like

Hej

Ja — nu kender vi årsagen til stigningen i går hvor sælgersiden gik tom for aktier på et tidspunkt🤣

Altid nogen der ved hvad som sker før vi andre dødlige :thinking:

Spændende tider

Dk

1 Like

Dette ble jo godt mottatt! De er offensive og smarte i ledelsen. Sten virker solid og veldig smart.

Nå kommer tall for september like rundt hjørnet. Q3 og q4 er normalt mye bedre enn resten…