Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Det kører bare for Xplora :partying_face:

Dk

hvordan var estimatene fra sp1m igjen for abonnenter?

Bare en liten digresjon til de som husker Chess. Ble solgt for 1,1 mrd. de hadde 300K abbonenter… Xplora har vel i dag nå 360K. Mulig Chess var meget lønnsomme og de som kjøpte lett kunne eskalere raskt etc. mulig de også kjøpte alt for dyrt… Hva vet jeg…

Xplora har per idag ca 1mrd blank i mcap. Salgspris på hele selskapet om det hypotetisk var for salg ville nok blitt vestentlig høyere enn børs mcap, 1mrd når Chess ble solgt er ikke 1mrd idag. Jegj tror ikke akkurat salg av selskapet er på ledelsens liste over ting å bruke tid på per idag, her der det mye vekstpotensial.

1 Like

De modellerte med 309.000 i slutten av q3 i den analysen som var delt her tidligere. Står ikke dato på den, så mulig det ikke er den ferskeste. En god del lavere enn faktiske subscription-tall, som var 326.000. :+1:

2 Likes

De anslo 325 ved årsslutt. De er allerede der…

Med 3 mnd igjen av året.

Kan fort bli 360 000 abonnementer ved årsslutt.

Hadde man bare fått gjennombeudd i usa hadde det tatt av.

2 Likes

Hva er kommende triggere?

Ikke urealistisk det når selskapet kan skilte med 45k i Q3 opp på subscription base, 15K per måned. Vil tro de kjører hardt på i løpet av BF i USA, og desember viste jo knalltall i fjor.

Bf?

Jeg har forsøkt å finne en oversikt på hvor mange enheter de selger i usa pr kvartal.

Det eneste jeg fant konkret var at 4% av salget i forrige kvartal var 4%.

Er det en oversikt over dette?

Black Friday (var kanskje ikke så innlysende)

Jeg har heller ikke kommet over noen spesifikk oversikt her. Det listes også opp at netto økning i Q2 var følgende:

18k overall
11k nordics
5k germany
2k spain

Så UK og USA har ikke vist det momentumet man hadde håpet. Spennende å se Q3 fordelingen i USA, da formalitetene og teknisk løsning med brodos tok lenger tid enn håpet.

Husker at Fennefoss sa at enheten i USA skulle være lønnsomme i Q124 på presentasjonen i Q423. Fikk vel aldri oppfølging på dette punktet.

Har brukt tid på å regne mer på Doro-oppkjøpet og dette fremstår mer og mer som en genistrek for meg. Med kun 5% conversion av Doro-abonnenter til Xplora-sim så handler Xplora på EV/EBITDA 2025 5.9x, noe som er veldig lavt for et vekstselskap. Antar man 25% conversion (på linje med Xplora sitt salg av simkort på egne klokker), så handler den på 3.1x!

Enig. Det første hinderet vi må over er å få 90% av doro aksjonærer til å godta bud. Etter det er kanskje min største bekymring om marginene blir så gode som de nå har på klokkene. Det at de eldre skal begynne å fikle med å bytte ut ferdig installert SIM-kort som har omtrent lik pris på abbonement ser jeg på som svært lite sannsynlig. Jeg tror på relativt høy konverteringsprosent(25%).

1 Like

Xplora får mer oppmerksomhet! ABG ute med lang analyse på selskapet. De ser fair verdi fra 20-38!

Aksjen fortsetter å stige, igjen på høyt volum!

Det var en bestilt analyse, var det ikke?

Offer document approved - Xplora Technologies AS publishes offer document regarding the recommended public offer to the shareholders of DORO AB

Hvilken analyse?

Denne:)

Må sjekke det. Selskapet har vel ikke lagt ut noen melding om det? Xplora er jo såpass stort nå at de ikke burde trenge å betale for dette… Er jo typisk veldig små selskaper som trenger det…

Står på første side i rapporten.