Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Vilt bra kvartal! Fortsatt veldig undereid både av fond, større investorer og på Nordnet. Det er bare fint. La de oppdage aksjen etter den har gått 2-3x! :slight_smile:

Fra Xtrainvestor:
:fireworks: Noen tanker om Q3 til Xplora :fireworks:
Dette er faktisk vilt gode tall fra Xplora! Jeg hadde høye forventninger fordi jeg antok butikken måtte gå godt når de kunne kjøpe Doro uten å trykke nye aksjer. Men dette overgikk mine forventninger! Hvilke andre selskaper på Oslo børs vokser inntektene med 36% over kvartalet året før? Merk at Q3 2023 hadde en vekst på 37% fra Q3 2022, så dette er altså en veldig høy vekst på et kvartal som var veldig sterkt i fjor! Noen høydepunkter under:

• Inntektene opp 36% og EBITDA opp 281% y/y.
  • Vekst i subscriptions på 44% y/y, 16% vs Q2 2024. Her har de 83% bruttomargin.
  • Operasjonell kontantstrøm i Q3 på 70m, opp fra -0.5m Q3 2023. Cash økte med 50m i kvartalet og total cashbeholdning nå på 177m!
  • Sterkeste veksten i Q3 var I Tyskland med 90k nye abonnenter. Nå begynner Tyskland å komme og i USA er vi helt i startfasen!
  • Annual Recurring Revenue (ARR) på NOK 301.2m  “Notably, this ARR is higher than total operating expenses for the entire 2023, which was NOK 298.6m, and it is NOK 55.0m higher than LTM operating expenses excluding marketing.”
  • Positiv EBITDA på NOK 30.2m
  • Positivt netto resultat på 14m! XPLRA
3 Likes

Xplora Technologies AS reaches 91 per cent acceptances in the public offer to the shareholders of Doro AB and extends the acceptance period after ISP initiates review

Xplora Technologies AS reaches 90.5 per cent acceptances in the public offer to the shareholders of Doro AB and extends the acceptance period after ISP initiates review

Dette går veien det! Skulle selvsagt sluppet en review, men men😀

1 Like

Vet du hva det innebærer i praksis? Er akseptene på de 90% nå bindende? Og dette er egentlig en slags formalitet?

Da ble doro oppkjøpet endelig en realitet. Fremtiden er lys🍾

Dette går i boks. Den reviewen er bare en formalitet. Ingen grunn til at de ikke skal godkjenne dette.

Ja morro dette. 2025 kan ta helt av for xplora.

De har cash
,

Lanserer ungdoms telefon.

Lanserer sim kort til enormt mange Doro enheter.

Xplora vekst i usa…

Ja kanskje det er neste års vinner?

1 Like

Slik jeg leser det ser det for meg ut som en formalitet, men mulig det er risiko for konkurrerende bud etc. Uansett tror jeg det allerede vært gitt hvis det var aktuelt for en annen budgiver å legge inn bud.

Man er over 90%, men siden en minoritetseier ikke kan delta i den vanlige budrunden pga. lokasjonen, kommer en teknisk under 90% aksept. Antar at eierstruktur, ref de 1.2m aksjene til Kushan, er årsaken til review, men blir ukvalifisert synsing fra min side dette.

1 Like

Det er vel også sånn at dersom et høyere bud kommer, så er fremdeles akseptene som er gitt på Xploras bud gjeldende. Man kan ikke angre seg etter å ha akseptert.

Om denne reviewen endrer dette, vet jeg da ikke.

Hvis ikke svenske myndigheter finner noe å utsette på dette er jeg ganske sikker på at budet er bindende og at ingen eksterne faktorer kan påvirke utfallet, men jeg skal ikke være for skråsikker.

Kan virkelig ikke forstå hvorfor dette skal kunne stoppes… Har ikke noe å si for konkurransebildet og det er vel ikke akkurat teknologi av nasjonal interesse de kjøper heller… Men svenskene liker jo å gjøre ting vanskelig for nordmenn…

Skal ikke være Easee nei😅

Det positive her er at akseptfrist kan reduseres hvis ISP konkluderer før de tre månedene er gått. Det er jo ikke som de to produktene til Doro og Xplora overlapper hverandre og konkurrerer i samme marked, så kan ikke se for meg at dette kan være SÅÅÅ konkurransehemmende.

Tror ikke ISP blir noe stort problem ner

Har du erfaring med arbeidet de gjør i Sverige og i hvilke tilfeller de eventuelt stopper oppkjøp?

Nei men hva skal de blocke? Doro skal jo operere videre som før og Xplora er jo heller ikke en konkurrent. Doro kursen ligger fortsatt på samme nivå, noe som indikerer at markedet tror oppkjøpet går gjennom. Dette er kun en formalitet.

Hvordan kan du anta at review ikke blir noe problem, når du ikke har erfaring med hva de driver med og ser etter?

Jeg aner ikke selv, men så later jeg heller ikke som om jeg har peiling uten videre.

3 Likes

Xplora Technologies AS - Mandatory Notification of Trade - Primary Insiders and Primary Insider’s Closely Related Party

2 Likes