Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Klar tale fra Sten :sunglasses:

1 Like

Rått

Det må vel være selve inspirasjonen til det hele for ti år siden som nå kjøpte seg inn

For familiefar Sten Kirkbak kom den store idéen etter at sønnen Filip forsvant på et kjøpesenter
Med hjertet i Xplora: Fra startup til global suksess

2 Likes

Det er jo helt vilt. Mista sønnen ble til milliard butikk.

Jeg har lest meg litt opp på hva ISP holder på med da, i tillegg holder Doro-kursen seg veldig bra… Det står blant annet at ISP sin oppgave er “control the exports of military equipment and dual-use products, and to be the Swedish screening authority for foreign direct investments.””

Jeg leste også litt om det i dag. Skulle likt å vite grunnen til at deres innledende undersøkelser ga grunnlag for å opprette granskning.

Kan det ha med sikkerheten til klokkene til Xplora å gjøre? Til software/appen?
Det er jo barn involvert

Det er ikke en form for standard prosedyre når ett selskap selges ut av Sverige da?

Det er IKKE standard, nei, dessverre.
Det er standard at de sjekker (børsmeldes ikke), men her har de funnet noe som gir de grunn til å ta det videre til videre sjekk. Det er altså dette som er børsmeldt, og må ha et spesifikt grunnlag for at ISP må gå grundigere til verks.

Paradoxet med børs er at innside kjøp gir 2% opp. Innside salg gir 20% ned.

Hvor har du dette fra? Som sagt, du må lese deg opp på deres nettsider… Review er noe nytt som ble innført i jan 2023. Direktinvesteringsutredningen - ISP. Det gjelder nasjonal sikkerhet og sånt.

Nex-Tech Wireless Launch Xplora Kids Smart Watches in Stores Just in T – Xplora US

1 Like

Det ISP har iverksatt er steg nr 2 i prosessen, som beskrevet på deres nettsider. Det betyr at innledende granskning ga grunn til særskilt granskning

du har enten solgt eller tror ikke dette går gjennom… de må se på dette pga det er telecom, men oddsen for at de stopper det tror jeg er ekstremt lav…

ABG: Doro acquisition could lift EBITA by ~105-175% or more
On Friday, Xplora announced that it has received acceptances for 90.5% of the shares in Doro AB. However, there is one last step that needs to be completed before the deal can close: a review by the Swedish Inspectorate of Strategic Products (ISP). This is likely just a formality, but will delay the process for an undetermined period. If the deal closes and Xplora is able to convert 5-10% of Doro’s phone sales to its own subscriptions, we estimate that it could lift '28e EBITA by ~105-175% vs. Xplora standalone. If so, '28e EV/EBITA would drop to 3.2-2.4x.

1 Like

Du vet null om meg, og såpass barnslig trodde jeg faktisk ikke at du var😂

3 Likes

Ok, og poenget er?

At dine påstander om meg og mine motivasjoner er beviselig feil.

Og ikke minst at du burde holde deg for god for slike ynkelige påstander, bare fordi noen gir deg litt motstand.

3 Likes

Det der er sterkt.

dette viser vel både kjøp og salg? Mener uansett fortsatt du tar feil og bidrar til å skape unødig usikkerhet om dette oppkjøpet

Blått viser kjøp rødt salg​:sparkles::sparkles:

1 Like