Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Blå er kjøp.
Rød er salg.

1 Like

Redeye tror inte att Xplora Technologies bud på telekommunikationsbolaget Doro kommer att stoppas av ISP:s granskning av affären. Däremot kan granskningen förlänga tidslinjen. Anledningen är att det inte bedöms finnas några uppenbara nationella säkerhetsrisker kopplade till förvärvet. “Granskningsprocessen kan dock leda till förseningar i transaktionens tidslinje. Investerare bör förbereda sig på att acceptperioden kan komma att förlängas och att slutförandet av affären kan komma att skjutas upp. Trots detta indikerar det starka aktieägarstödet och anpassningen till regulatoriska krav en hög sannolikhet för att förvärvet slutförs framgångsrikt”, heter det i analysen. Doro stiger med 0,3 procent och Xplora med 0,4 procent.

2 Likes

Xplora gjør et nytt byks i dag. Fremtiden har aldri sett mer rosenrød ut!

1 Like

Xplora er Oslo børs beste kjøp. Har vært det hele tida etter q2. Men det var nok ikke lett for potensielle nye investorer å se det etter q2.
Så har vi fått den ene gode gode nyheten etter den andre.

Xplora har alt det jeg ser etter i en aksje.

Men en ting skjønner jeg godt: Det ville vært vanskelig for meg å startet kjøp nå,når den kostet halvparten for kort tid siden.
Tror likevel jeg hadde endt med å kjøpe om det var først nå jeg hadde oppdaget den.

Den koster nå 31kr. Og det er mange prosent opp i år. Men ta en titt på cash flow i forhold til mcap eller EV,ARR utvikling,salgsutvikling,balanse. Se på en CMD,Xplora har en ceo som er grunnleggeren med mye aksjer selv. Styremedlemmer har mye aksjer.
Man har etter alt å dømme mange fornøyde kunder,fornøyde ansatte,kontinuitet i ledelse og bra kapitalallokering(jeg har veldig stor tro på Doro kjøp).
Xplora har alt. Og den har doblet seg på kort tid. Men multippel er fortsatt lav(ca 20-25*cash flow)sett i lys av fremtidsutsikter og hva som er prestert siste par åra.

1 Like

Om du antar at Doro oppkjøpet går gjennom så er du på EV/EBITDA 3-6x for 2025 avhengig av hvilken conversion man legger til grunn.

Xplora kommer til å fosse videre silk som Hauto, Hafnia, osv gjorde i 2023… Jeg tror helt ærlig at det er 2-3x potensial

2 Likes

Financial calendar

Xplora Technologies AS: Monthly Subscriptions Update November 2024

Deilig å sitte med denne aksjen. Rimelig sikkert at doro kommer med fra tidlig 25. Gitt at de selger ca som de har gjort siste åra,vil Xplora øke cash flow ca 30 mill etter rentekost. De trenger ikke å konvertere noen nye abonnenter for å nå dette. Så er det enkelt å se på arr utvikling hos Xplora nå vs ett år siden. Så Xplora trenger bare selge ca like mye som de har gjort siste åra og cash flow vil øke ca 30-40 mill. Resultatet blir at cash flow vil øke betraktelig neste år med mindre etterspørsel går en god del ned.

Det er nesten for godt til å være sant etter sånn stigning. Men med nøytralt/litt slapt marked skal dette gi 3kr/aksje free cash flow. Vel og merke uten noen ekstra doro abonnenter. Altså i mine øyne liten sjans for fall fra dagens nivå. Hva skjer om de klarer å konvertere doro kunder? Det blir spennende å se.

1 Like

ISP has decided to conclude its review of Xplora Technologies AS’ public offer to the shareholders of DORO AB, thereby all regulatory requirements relating to ISP are fulfilled.

1 Like

Fantastiske nyheter!

Jeg har tatt profitt med ca 10% av aksjene mine på ca 34 i tilfelle dette skulle dra ut i tid eller i verste fall ikke gå igjennom. Får vel neppe kjøpt de tilbake billigere på mandag😂

Gratulerer alle medaksjonærer:)

2 Likes

Dette var tidenes førjulspresang fra ISP og Xplora!! Nå skal vi til nye høyder på mandag!!

1 Like

Den gikk vel ikke mye ned på nyheten om at det ble tilsyn. så forventer ikke så høy oppgang på dette til mandag. Men hvem vet. Det er mye positivt på vei.

1 Like

Den har falt tilbake og det er jo flere som har skrevet at de tror gjennomgangen til ISP skyldes at oppkjøpet ikke vil gå gjennom. Nå må markedet se mot 2025. Avhengig av om du legger til grunn 5-20% conversion av Doro abonnenter så har du en aksje som nå handler på 3-6x EV/EBITDA når Doro er integrert. Det er veldig billig for et selskap med så høy vekst.

Da er Doro-oppkjøpet i boks og Xplora blir den desidert største cashmaskin på Oslo børs! Vi snakker nå 3-6x EV/EBITDA basert på hvilken conversion man antar for Doro.

Om man er langsiktig så er Xplora en 10x kandidat. Doro selger mange flere telefoner enn Xplora selger klokker, noe som vil forlenge levetiden på kundene. ARR kommer til å stige til nye høyder. I tillegg har selskapet et enormt potensial både i USA og Europa. End-game er at PE kjøper selskapet, men forhåpentligvis skjer ikke det før om mange år.

Xplora vokser rekordraskt og har en enorm TAM. De har startet i USA hvor markedet er enormt, og gjør det allerede sterkt i Europa. ARR vokser jevnt og trutt ettersom de selger flere klokker (og snart også Doro-mobiler), med egne simkort. Aksjen er ekstremt undereid og etter hvert må større fond bli nødt til å kjøpe. Da blir det virkelig morsomt. End game her er at selskapet blir kjøpt opp tror jeg, men håper dette skjer etter kursen er over 100.

1 Like

Xplora Technologies AS shortens the acceptance period to 13 January 2025 in the public offer to the shareholders of Doro AB

Basert på enkel analyse av 5-års charts fra google trends, ser det ut til at Tyskland kommer til å drive subscriptionstallene. Danmark, Sverige, UK får også en desembereeffekt.

Norge, Finland og USA tror jeg leverer lavere tall.

Forventer sterke tall for aktiveringer i desember og på linje med fjoråret, gitt en svakere november (Julegaveeffekten).

2 Likes

Enig Foso. Spania blir en outsider nå for q4. Det blir interessant å se her. Stort marked der. Tipper vi får Spania inn på 4. plass etter Tyskland,Norge og Sverige. (Ant aktiveringer jeg tenker på da).

Det er to ting Xplora må klare nå:

1. Få flest mulig doro abonnenter(minst 5% på ett års sikt)
  2. Opprettholde Doro salget.
    Doro fikk seg en seriøs knekk etter covid. Har stabilisert seg etterpå. Forhåpentligvis får de igang litt SaaS salg snart samt HMD ungdomstlf fra q2 ca.

Jeg ser jo risken her,men risk/reward er enormt god etter min mening.

Q4 blir forøvrig nok et knallsterkt kvartal tror jeg.

Xplora Technologies AS - Grant of share options to primary insider

Xplora Technologies AS - Grant of share options to primary insider