Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Google trend ser svært lovende ut. Klarer Xplora å lykkes like bra i Frankrike, Spania, UK, Tyskland så er det ca 20 millioner barn fra 4-10 år, mot 2.2 millioner barn i Norden, så det setter litt perspektiv på ting. Google trends på mobil ga noen store peaks i juli 25 for Spania og Frankrike (Ser forøvrig det samme ikke gjelder på browser på laptop. Kanskje pga. datapunkter, så lurt å ikke vektlegge det for mye.) Ser at Xplora har en MVNO-avtale gjennom Transatel i Frankrike. Håper og tro det blir fokus her fremover, sammen med en lovende utvikling i Spania.

Tror det blir en sterk måned og legger mitt guesstimate på 15-19K Net. churn rate litt lavere enn juli 2024, da jeg synes vi ser en svak forbedring av churn rate i 2025.

Norge:

Danmark:

Sverige:

Finland:

Spania:

Tyskland:

UK: Flatt

USA:
Hva skjer med USA? Mest trolig en datafeil, men lov til å drømme.

@Winter , ser ut som du har rett og at de har droppet over 400K børmeldingen i år.

5 Likes

Angående subs for juni peker vel Google trends mot ca samme tall som for juni. Jeg tipper derfor 13-17k net.
Voldsom spike i Usa nå,men det kan være noe pga lansering av andre produkt med Xplora navnet i seg. Dekk?
Mye tyder på at Doro(Aurora?) gjør det bra. Tror nok imidlertid vi får vente en stund før merkbart bidrag på subs her.
Men salg av devices ,gunstig valuta samt stadig økende ARR vil nok gjøre q2 bra. Starten av q3 ser desto bedre ut.

Ja det ser utrolig bra ut for Xplora. Jeg tror dette er en aksje som kan stå ovenfor en utrolig reise de kommende årene og ser samme potensial som jeg så i Protector og Norbit. De har en veldig god ledelse, et enormt marked og aksjen er billig!

Ja du tror de lykkes best med Doro eller xplora? Jeg sitter med en følelse av at Doro blir hoved geskjeften egentlig. De eldre gidder ikke bytte sim kort og gidder ikke sjekke så mye… så om selgerene gidder jobbe litt der er det relativt lett…

Veldig vanskelig å si… Begge to utgjør enorme markeder og Xplora sin markedsandel er veldig lav… Foreldre vil ikke spare penger hva gjelder barns sikkerhet… Eldre har god råd og barna vil ha kontroll på de… Alt ser veldig bra ut for Xplora. De gjør det bra operasjonelt, aksjen er billig og den er fortsatt under radaren til 99% av alle investorer der ute

Ja jeg er enig i det. Det er vekst og go inntjening i samme pakke. Doro har økt mcap ganske kraftig siden oppkjøpet. Så oppkjøpet var bra. De leverer gode tall.kan de hanke inn abonnementet på dette i tilegg blir det spennende fremover. Spørs hvor fort de klarer skalere sim kort i Doro tlf utenfor Sverige.

ABG Sundal Collier - Xplora Technologies - On the launchpad

Xplora Technologies AS: Monthly Subscriptions Update surpassed 400K subscriptions

Ser monthly churn rate holder seg på 2.5% som estimert, så det er positivt. Tok litt for mye i på brutto abo. 23 mot 27.

Ifølge mine beregninger treffer vi spot on det ABG sin analyse estimerer på service revenue for Q3 25, hvis vi lander 18K net subs i aug, og 12K net subs i September, som er ganske på linje med det selskapet landet i 2024.

På toppen av dette kommer konverteringen av doro. Jeg har tro på at vi kommer et sted rett over, mellom 95-100MNOK i service revenue i Q3. Time will show.

Dette er bare mine betraktninger. Spennende tider.

1 Like

23000 nye abonnenter… det er ganske heftig på en måned. Selfølgelig er det churn. Men når det anslo gjettet, gjettet dere netto eller brutto? Det vokser og vokser dette. Solid

Dette vokser og vokser… Måned for måned… Alt går i riktig retning og jeg tror vi har veldig gode kvartalstall i vente

De skriver jo at oppdateringen kun gjelder for Xplora klokker.

This month’s subscription update reflects Xplora Technologies’ existing activity in the Kids market within the Kids & Youth segment. Sales in the Youth market and the Senior segment (Doro) launched successfully during June 2025.

Vi kan jo håpe det kommer en separat melding om salg/abonnementer for Youth/Senior etter hvert kanskje? Blir spennende å se hvor mange av Doro-kundene som velger SIM fra Xplora.

Xplora Technologies AS: Invitation to presentation of Q2 2025 results

Mobil selskap med 400 000 abonnenter. Eier av Doro og ganske enorme vekst muligheter. Ja jeg syntes xplora er ett bra case.

2 Likes

Kom over dette leserinnlegget som problematiserer bruken av Xplora smartklokker for barn.

Angstklokkene kimer

Det vil alltid være noen negative, men jeg tror de fleste foreldre i dagens samfunn ønsker mer kontroll og ser fordelen av teknologiske hjelpemidler som dette. Verden er ikke den samme nå som for 20-30 år siden.

1 Like

Visst det blir ett forbud har de ett problem…

Det skal mer til enn et leserinnlegg før vi kommer til forbud.

1 Like

Ja men ett forbud mot mobiler i småskolen kommer. Så spørs det om de godtar klokker. Flere skoler utvikler forbud mot mobiler selv om dagen.

1 Like

I kommunen hvor jeg bor er det forbudet allerede på plass og klokkene må ligge i skolesekken mens barnene er på skolen. Det spiller jo sånn sett ingen rolle. Hva gjelder initiativ så er det i mitt barns skolekrets økende motstand mot smart-telefoner, og klokke eller telefon uten smart funksjon blir faktisk foreslått som et alternativ.

1 Like