Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

En større aksjonær som eide over 1 mill aksjer i starten av 24 er nå tom for aksjer. Det ser ikke ut til å være nye større selgere. Det var fler som lettet seg i blokksalgene på fredag,men de er åpenbart fornøyd med å gevinstsikre en begrenset andel eller de er tomme for aksjer. Uten en ny storselger så ser man hvor kursen beveger seg.
Xplora er definitivt en av de mest interessante kandidater på børsen. Og den er ikke dyr. Q4 er guidet bedre enn q3.

Som avtalt, her er svaret fra CFO:

Takk for det XXX!

Som du påpeker, ville en konkret innkjøpsavtale med Samsung blitt børsmeldt. Formålet med kapitalmarkedsdagen er å rette blikket fremover og forklare markedet hvordan vi tenker og hvor vi ønsker å bevege oss. En viktig målsetting har vært å etablere en langsiktig strategi som muliggjør skalerbare tjenesteinntekter, uten at egen hardware blir en begrensning.

Derfor presenterte Sanghyo en B2B-modell der Guardian-tjenesten over tid skal kunne brukes på en rekke ulike telefoner – ikke bare våre egne. Dette kan sees fra to perspektiver: forretningsmodell og teknisk implementering. Som vi informerte om på CMD, er Samsung neste steg etter implementeringen på HMD Fusion X1, noe vi forventer vil skje i Q1 2026.

Forretningsmodellen kan ta flere former – fra distribusjon av Samsungs telefoner gjennom våre kanaler, til bundling av vår tjeneste i retail der Samsung selges, eller via nedlasting og betaling for Guardian-appen blant eksisterende Samsung-brukere. Dette vil vi komme tilbake til når tidspunktet er riktig.

Knut

Veldig utfyllende og godt svar fra CFO. Det var som oppfattet. Det åpner døren for B2B, men også B2C. Hvis de lykkes kan bli en game changer, hvor markedstilgangen øker eksponensielt.

Det betyr altså at Xplora jobber med å kunne integrere løsningen i Samsung-telefoner, og når de får dette til, så vil de markedsføre tjenesten mot feks Samsung, og andre aktører?

Ingen avtaler så langt, slik jeg forstår det?

Ja det var forsåvidt oppklarende. Ang betaling var det en helgardering der. Jeg forstår at ikke de vil ut med dette.

Sikkert ikke lov å offentliggjøre før release. Slik som elabs holdt på. Men med denne informasjonen og den informasjonen som kom på cmd så sier det seg selv. De kan ikke si slike ting og bruke det som en eksempel på mulig avtale. Blir en spennende tid for xplora. Masse nye produkter, Doro connect Samsung telefoner. Eneste minus er vel at det kan være kapital krevende å satse sånn. Men det må til.

For enkelhetsskyld legger jeg ut eposten jeg sendte i utgangspunktet.

Hei,

Gratulerer med nok et glimrende kvartal og flott presentasjon.

Sammen med noen medinvestorer har vi spørsmål angående utrullingen av Guardian protection i Q1 2026. Vi synes demonstrasjonen av Sanghyo Kim av løsningen på en Samsung A35 virket svært lovende. Enkelte andre aksjonærer hevder at det allerede ligger på plass med Samsung. Min tolkning er at det ikke ligger noe konkret avtale på plass, da det mest sannsynlig hadde blitt børsmeldt (Slik er at informasjonen når alle investorer). Samtidig er min oppfatning at dette demonstrerer hva som er mulig ovenfor Samsung, aksjonærer og nye potensielle kunder B2B og B2C.

Vi setter pris på om dere kan forklare litt utdypende hvordan det vi skal tolke om det foreligger noe konkret på plass mellom Xplora og Samsung?

Mvh.

XXX

@Kaisovski , oppfatter det slik som deg. Kan vel forvente at det er en oppstartet dialog her, som de naturligvis ikke kan gå innpå.

@Fartin , betaling kan de naturligvis ikke gå innpå. Så det var vel heller de som valgte å kommentere ytterligere rundt utrullingen.

2 Likes

https://www.redeye.se/video/event-presentation/1142543/xplora-technologies-ceo-sten-kirkbak-presents-at-redeye-technology-day-2025-december-2?utm_source=video&utm_medium=email

Sten med liten presentasjon hos Redeye:)

4 Likes

Ja det løsnet ganske bra nå i xplora! Morro.

største selger på listene i dag, er ikke det innsidesalg? FENNEFOSS, KJETIL-140 451

Han er vel CEO i Doro nå, men uansett bør det vel meldes. Kommer nok melding i morgen.

Ja men nå er det snart ett selskap… Jeg tipper han må ha penger til å betale formue skatten.

Er ikke nevnt blant primærinnsidere

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010895782-MERK/primary-insiders

Stemmer, han er jo Interim CEO i Doro nå, men allikevel.
Kanskje han får noen opsjoner for jobben, som så blir til Xplora aksjer:p

Xplora Technologies AS: Monthly Subscriptions Update November 2025

2 Likes

Godt å se at monthly churn rate har begynt å synke igjen. Gode Gross-tall også. Over mine estimater dette. I og med at aksjen nylig har pushet ATH, så ser det ut til å være en liten sell-off.

Legger vi oss på samme nivå for desember 2024, så når vi 480K subscribers, excl. Doro innen året er omme.

Angående Fennefoss, så har han solgt etter hvert kvartal siste tre kvartaler. Legger ikke så mye vekt på dette. Han har vel en fin opsjonspakke, og kursen har gått bra.

3 Likes

Kanontall i dag! Ingen tvil om at det selges godt med klokker ut av butikk hvertfall!

10 000 nye mobil abonnenter i november. Utrolig.

Mandatory notification of trade by Primary Insider

Interessant…