Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Veldig rart om en avtale med Samsung vedrørende en enhet som selger flere millioner enheter i kvartalet ikke ble børsmeldt.

Tipper Sten mener de er klare til å tilby løsningen B2B i Q1-26:)

2 Likes

Om jeg ikke husker feil så har de hele tiden sagt at Guardian appen er fri til bruk av alle. Det er en app tilgjengelig som en hvilken som helst app i App-store. Så må brukere betale en sum for å bruke appen. Men om de har fått en avtale med Samsung om at alle telefonene skal selges med appen forhånds installert er det jo selvsagt en annen ting.

Nytt i denne presentasjonen var vel at de nå også får en liten sum fra de Xplora kundene i norden som velger å koble seg mot en annen SIM enn Xplora. Det vil jo også bidra til litt økte service fees.

Men det er ikke en app.

Gått store volum de siste tre dagene, mens aksjen stiger. Veldig bullish setup. Jeg tror denne står over 100 før juni.

Mulig jeg tar feil, men dette ligner veldig på det som ble presentert.

Jeg vet at i Xplora/HMD sine telefoner skal dette være integrert i «rota» av telefonen, men mener at det hele tiden har sagt at denne også skal kunne fungere på andre telefoner som en regulær app.

Ja de snakker vel litt om dette også. At en del tjenester kan kjøpes gjennom appen. Men hør igjennom den CTO sier. Den skal være umulig/ vanskelig å manipulere. Den skal være integrert dypt i telefonen. Jeg klarer ikke å se for meg at det sten snakker om er en app som skal være “tilgjengelig” for Samsung tlf gjennom nedlasting av appen. Da vil det være mer ett business to consumer og ikke business to business.

Men jeg skal ikke være skråsikker. Jeg regner med dere har hørt nøye igjennom dere også.

Det er kanskje en ønsketenkning fra min side. Men for meg høres det ut som Samsung skal integrere “Guardian” fra xplora i sine telefoner for å gi ett tilbud til foreldre ift barna.

Men dette burde vel ha fått mye mye mer oppmerksomhet det er jeg enig i.

Som sagt jeg på ingen måte skråsikker og fikk med meg det de sa om at programmet skulle være umulig å «hacke». Kan være to ulike produkt som bare naturlig ligner ut fra fornuftig gjenbruk av data og gjennkjenningsgrad for brukere.

Etter mitt syn er Xplora/Doro ett av de mest spennende selskapene på Oslo Børs, og det meste de prøver på klarer de å levere. Doro selger jo dobbelt så mange enheter per år som Xplora, og med en god konverteringsrate der vil reisen bli fin framover. Det første kvartalet med konsoliderte regnskap vil nok bli en øyeåpner for mange tror jeg.

2 Likes

"that is why we evolved our technology to integrate into Samsung smartphone as well. It is not just application layer, still it is very deep system integration into the Samsung.”

Fra transcript.

2 Likes

Selve parent unit, hvor tilgangen styres må nok bygges i enten eksisterende app eller ny app, men oppfattet det likt som Fartin, at dette går dypere enn applikasjonsnivå på mobilen som skal begrenses.

Se slide på side 36. Galaxy med guardian er planlagt H1-26. Det vil antagelig bli børsmeldt når denne lanseres.

1 Like

Da har Spetalen begynt å kjøpe. Tipper det er Skattum Invest AS som har solgt i blokker de siste dagene. Har gradvis solgt ut i hele 2025.

Ikke noe å juble for akkurat. De aksjene skal snart ut igjen. Han klarer ikke holde lenge. Greit nok med litt likviditet da.

Jaja, han er nok ute igjen på mandag/tirsdag. Greit å sitte posisjonert i forkant likevel.

Spetalen er mangemilliardær… Skal han virkelig daytrade Xplora for småpenger han å være?

hvor kommer disse listene fra?

Dette gjør Spetalen stadig vekk:)

Så ja, han trader stort sett alltid kortsiktig med slike handler.

2 Likes

Hvorfor daytrade med småbeløp i en lite likvid aksje? Xplora har jo gått mye… han pleier jo heller å gå inn i utbomba ting, hype det og så selge… Men jeg synes bare det er fint at Spetalen er blitt aksjonær igjen, uavhengig av hvor lenge han blir sittende…

Han kjøpte rundt all time high for 5 år siden også. Relativt rask trade den gang også.

Du får spørre ham om strategien hans hvis du får muligheten😂 Syns det er rart selv, men ser det gang på gang.

Listene er fra e24, basert på onsdagens kjøp og salg. Med litt jobb finner man samme info gratis på aksjeeierregisteret.no.

Tenker det fører til at flere får øynene opp for aksjen, så helt greit tenker jeg også.

gidder du legge ut svar fra IR når det evt kommer? Det gikk mer som jeg trodde ift presentasjonen. Det var kun første dagen vi ikke fikk skikkelig betalt. Opp 17 % på en uke.

1 Like

Helgen gikk fort den gitt. Fikk sendt den av gårde nå. Oppdaterer når jeg får svar.

3 Likes