Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Tolker det slik jeg oppfattet det første gang. Xplora har fått mulighet til å teste funksjonalitetene (Mulig dette også er åpent tilgjengelig). Jeg tenker ingen avtale ligger i bunn. Da ville det i første omgang kommet melding om LOI, for så å konkretisere dette i en fremtidig avtale.

Tenker Xplora har mange veivalg her og spennende strategiske valg som må tas. Enten slik du beskriver med B2B-avtale, eller en slags revenue share model, til consumer, der Samsung får en kick-back. Hvis dette materialiserer seg tenker jeg det er naturlig at Xplora vil ha kontroll over betalene kunder i Guardian-appen, men ser også at Samsung ønsker ha en kontroll. (Dette blir jo bare spekulasjoner fra min side).

122K aksjer som har gått OffBook i dag.

120K aksjersom gikk OffBook i går:

Det forklarer nok hvorfor kursen falt tilbake i går.

Hvilken softwareløsning er det, er det den som blokkerer apper, osv?

• Redeye reports that the Base case for the stock is at 80NOK
  • Nordea increases its fair value range from 47-97 to 49-101NOK.
  • Pareto øker target til 70

Ref gjeld, Pareto estimerer at de vil ha ca 143m i netto gjeld i slutten av 2026 og 109 i netto cash i slutten av 2027. Så her kan de allerede gjøre ny M&A i 2H neste år slik jeg ser det.

Guardian heter den. Det er integrert dypt i mobilen slik at det ikke kan tukles med for ungene. De forklarer den godt på presentasjonen. Rundt 1,05

Han koreaneren som gikk gjennom det sant?

Ja ja

Ja da tenker de at de bruker nesten all cash på nedbetaling av gjeld. Nå sitter de på høy gjeld og høy kontant beholdning.

De opererer med forskjellige tall to plasser i siste oppdatering. Antar denne er den siste revideringen, da det står latest changes på overskriften. Ny 2025e, 2026e og 2027e, mot gammel 2025e,2026e og 2027e, samt endringen.

Det er ikke lenge før de kan gjøre et nytt oppkjøp, men de blir nok ferdig med PMI-arbeidet først.

Så oppfordrer jeg deg til å bruke enten tittel (CTO) eller hans fulle navn Sanghyo Kim, når du benytter det for resten av management.

“It’s wonderful but a lot of new things coming and this is the next product to come. As Sanjay will explain as well, going into first half of next year we’re extending into business to business model with our Guardian application into Samsung phones and more. He will demonstrate that.”

1,05.30

Takk, håper jo selvsagt jeg misforstår. :grinning: Slik jeg tolker det har de nå på plass en løsning som fungerer på Samsung og andre tilbydere, og at de kommer tilby tilby denne tjenesten til OEMs. At de har underskrevet en avtale med Samsung B2B tviler jeg på, da det i så fall burde vært børsmeldt, da slik informasjon skal være allment tilgjengelig. Mulig det kommer de neste dagene, ukene.

2 Likes

Men de setningene der? Hvordan kan det misforståes? B2b.

At de utvider med en B2B løsning/model i første halvår av 2026, som er ulik av det de har i product scope til nå i dag, og at det funker på Samsung og andre. Det er jo helt rått det.

Skal sende en e-post til IR over helgen for å få klarhet i dette. Tenker at hvis en slik avtale er på plass at det da er kursdrivende og at det bør børsmeldes.

2 Likes

Det er umulig for Xplora å si(altså hvor lukurativ samsungtlf med app blir). Det stemmer imidlertid det fartin sier. Det kom nye produkter her også som ikke er børsmeldt. Det jeg gjetter er mest verdifullt er imidlertid tilleggstjenestene som de eldre vil kunne få tilgang til med litt ekstrabetaling. Det blir nok bedre enn premium for barneklokkene. Men det er ikke børsmeldt. Det er rimelig mye snadder i den CMD’en som ikke er børsmeldt for å si det sånn. Noe av det vil nok bli meldt ved lansering.

1 Like

Velger å gå mot strømmen her. Vi får være enige om å være uenige.

En avtale som er på plass i nytt segment med første kunde er vanlig praksis å børsmelde. Det er kursdrivende informasjon og kommer inn under vesentlighetskriteriet. At Samsung har åpnet opp for at Xplora kan forsøke med et value proposition stemmer nok. Jeg tror fortsatt ikke de har committet seg, og tror det blir børsmeldt med en gang det er en avtale på plass. Gitt historikken på børmeldinger og press release, synes jeg det ville vært svært spesielt om de utelater dette nå.

2 Likes

Nja,der er vel ikke helt nytt med b2b. De hadde noe på gang i Kina der med premium som vi ikke har hørt stort om i det seinere. Vi får nok en børsmelding når denne tlf evt lanseres.

Dette kan være en glipp. ? At de har blinksa og at det burde vært børsmeldt?

Til info så ble Samsung A35 ble lansert mars 2024.

Hvis det var avtalen med Qihoo 360 du tenkte på, så var det lisensiering av aktivitetsplattformen inn mot klokkene til Qihoo 360. Det ble børsmeldt også. Jeg tenker ikke på B2B spesifikt, jeg tenker på guardian protection produktet, som ansees som nytt produktsegment. Første kunde her tror jeg flagges.

Tenker det må være stor interesse etter dette produktet, gitt at det er så bra som demonstrasjonen tilsier. Da burde det ikke gå all for lang tid før første avtale er på plass.

2 Likes

Lov å håpe, men har vel heller inntrykket av at ting rundt Xplora blir meldt over børs enn at det ikke gjør det😄