Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Fra dagens presentasjon hadde de dette om Doro:

Har jo kun vært dager på markedet i Norge, Sverige og Finland, litt lengre i Sverige. Så langt har 25 % valgt SIM fra Xplora som vel var langt over det de hadde estimert. Blir spennende å se om dette vedvarer når de skal bredde dette ut til flere land.

Over 900 butikker vil selge devicer som inneholder SIM fra Xplora/Doro, og så vil tiden vise om hvor mange kunder som velger å aktivere disse fremover.

At de allerede nå kan si med sikkerhet at Q4 vil overgå Q3 sier jo litt om potensialet som er her.

Du mener måneder?

de betalte vel ned 63 eller 69 millioner dette kvartalet. Så 12 kvartaler er 3 år.

Jeg sliter med å finne noe som helst negativt. De noterer på en større børs.
De har vekst, de tjener gode penger, Doro lanseringen ser ut som går på skinner. det kan jo bli en pengemaskin de neste årene.

tenk alle de selskapene som ikke leverer, så har du xplora som leverer til de grader og så blir det belønnet med 1% oppgang. Ja det er høy risiko på børs når man ikke blir belønnet når selskaper over presterer. men det kommer kanskje etterhvert.

Men de vil jo tjene mer fremover… Etter hvert blir det jo skikkelig fart på Doro konvertering og da snakker vi MYE penger… Mener noen analytikere har sagt de kan være netto cash om 1.5 år… Uansett, de trenger ikke være netto cash før de gjør ny M&A, gir utbytter, etc.

Jeg også syns dagens event burde vært belønnet med litt mer kursoppgang,men ser man på tallene er de veldig like med proforma q3-24. så kostnadsøkninger matcher gross profit økning. Det var veldig bra å få passert 90% i doro. Det ligger an til et sterkt q4 her.
Det er ikke så lett å estimere kommende q,da både kost og gross profit øker relativt mye. Så vi må vente. For min del er det helt ok. Noen ganger er ventingen kjip med aksjer. Akkurat for denne aksjen kjennes det greit ut,da jeg mener det ser veldig lovende ut.

Tallene peker mot ca 50kr/aksje og det er her vi ligger sånn ca.

Slik jeg ser prisingen av aksjen nå så er den fortsatt attraktiv, kun basert på inntjeningen per nu. Konvertering av Doro til Xplora simkort vil komme og det er ikke i nærheten av å bli priset inn. Da kan aksjen fort gå 1-2x.

Lanserer sammen med Samsung i q1 26. Software løsningen til xplora i Samsung telefoner. Er dette i det hele tatt kjent? Veldig flott presentasjon. Her er det bare å sitte å se vanvittig flinke folk jobbe for en. Skulle gjerne hatt mer inne her.

Så mye positiv vt i presentasjonen.

25%+ konversjon fra Doro. 900 butikker som selger pre installed Doro produkter fra nå og fremover???

Virkelig bra webcast i dag. Hørte litt på CTO på Capital Marker Day, som begynte etter kvartalspresentasjonen. Virkelig bra demo som illustrerte mulighetsområdet med guardian protection for andre mobiler.

Det at vi nå kommer over 90% for Doro er kjærkomment. Da kan vi få noe kostnadssynergier, både på systemkost og professional fees, men også på personell. En listing vil være kostnadsreduserende, men kanskje vel så viktig all tid som frigis. Mulig listing på hovedlisten i Sverige og Norge vil også tiltrekke seg nye investorer.

Angående lånet leste jeg «måneder» på posten din tidligere i dag, men «kvartaler» gir mening. :wink: Kontantbingen kan snart reduseres.

Fennefoss nevnte at det aldri hadde vært solgt så mye i form av volum. De har nok kjørt hardt på med lave utpriser og binding med abo for å få høyest mulig conversation rate. Topplinjen skuffer jo litt og det tenker jeg er det som drar prisen tilbake igjen i dag.

Fremover har vi en drøss med butikker som skal tilby Doro Connect fremover. 2G/3G sunset slår for fullt i Q4. Konverteringen ser lovende ut, selv om den nok blir lavere i de andre kanalene. Guardian protection kan også bli en gullkalv.

Dette ser lovende ut. Fremdeles den desidert største posisjonen i porteføljen min.

Sikkerhets systemet i barne telefoner virker veldig bra. Så bra at Samsung kjøper tjenesten istedefor å lage det selv?? Det er jo en skikkelig fjær i hatten. Har vel aldri vært børsmeldt?

Retail (de 900 butikkene) er vel fra Q1-26 såvidt jeg forstår. Uansett veldig bra, trodde det skulle ta lengre tid

Kjedelig at de ikke får med seg julehandelen. Men men . Neste år blir spennende.

fikk hørt igjennom webcast i går kveld og idag. Axplora lanserer noen ganske ambisiøse planer og lanseringer.

Nye markeder land, nye produkter osv. Det er så klart veldig spennende og selskapet er i ferd med å ta spranget ut ifra one trick pony med barne klokker. Syntes de gjør en veldig troverdig jobb når de presenterer sikekrheten ift barnemobiler. Jeg ville som foreldre ihvertfall gått denne veien.

Det eventuelt negative er at det vil koste en del penger. så får vi se. fremtiden ser ihvertfall svært spennende ut. Kan jo bli ett veldig stort selskap. Det virker som de har svært god kontroll på lansering ift doro.

1 Like

Synes management er riktig så bra nå. Det er ikke noe tull med Sten. Han virker å kjenne selskapet og hvert tall ut og inn. Imponerende hvordan han presenterer tilsynelatende uten noe cheat sheet. De relativt nye tilskuddene i Knut Stålen, og Kjetil Fennefoss synes jeg har løftet dette til et nytt nivå. Har sett mye kvartalsrapporter, og de er virkelig i en annen liga enn mange av de andre selskapene på Oslo Børs.

Lønnsomhetsfokuset i 2024 var helt nødvendig. Nå er det konvertering som gjelder, og ikke minst å fortsette det gode arbeidet med å redusere churn rate. Ved å få til en god recurring base for Senior, så vil stickyness’en bli en helt annen.

Vi vil nok se en fallende ARPU ettersom Tyskland og Spania vokser. Håper likevel de klarer å dempe denne utviklingen, og etterhvert at den fortsetter å øke. Doro Connect vil nok også være med på å dra denne oppover.

1 Like

Fikk ikke tak i at Samsung skal betale tjenesten? Hvor fanget du opp det? I så fall, hvordan blir struktur? Blir det B2B2C, slik at Xplora får betalt per subscription? Hvis en slik avtale var på plass burde det så klart bli børsmeldt.

Om du ser på sliden rundt lanseringer.

1 time 3 minutt ut i sendingen. så snakker sten litt om lanseriger og der er ett bilde av samsung a 35 med xplora merke nederst på mobilen. Ganske enorm markedsføring i såfall. Han forklarer at samsung har kjøpt programvaren sikkerheten ift barn og implementert det i samsung til våren. Ganske utrolig. Det har vel vært snakk om dette tidligere. Men jeg har aldri hørt snakk om at samsung er blitt kunde! Om mange nok kjøper programvaren av xplora kan dette bli en god inntekt. Samsung skal altspå innstallere barne sikkerheten som sten og CTO snakker om.

Ja ledelsen virker bunnsolid. Sten er virkelig en visjonær og utrolig smart type. Så har han smarte flinke folk rundt seg. Det er rett og slett ett sjeldent syn i norsk teknologi og børs.

1 Like

Fant ikke opptaket fra webcasten på siden til Xplora. Ser det ligger ute for Q2 og tidligere, så det er vel snart på plass.

Pas:

Xplora delivered a strong Q3’25 (adjusted for sell-in/sell-out dynamics) primarily driven by new products lifting the gross margin. The rollout of Doro connect (sim cards) is a little behind the initial plan, but now with a clear roadmap including Amazon and retail in early ‘26e. We increase our ‘27e EPS estimate by 9% and expect consensus to come up as much or more since we were ahead going into the quarter. We reiterate our BUY recommendation and increase our target price to NOK 70/share (65) in accordance with estimate changes. The share now trades at 7.8x ‘27e P/E and 11.3x implied in our target price.

Live Events Quarterly Reports & Presentations | Xplora Technologies – Investor Relations

Fungerer her. Spol fram til 10 min. Der begynner sjølve eventen.

du må gjerne kommentere det de sier om samsung. hva tenker du/dere?