Oktober i år bedre enn oktober i fjor. Det er bra!
Håper på en melding snart om at de har fått over 90 % av aksjene i Doro. Noen som vet hvor mange aksjer de mangler før de kan konsolidere selskapene?
Hvis de kjøper Doro i markedet nå taper de mange titalls millioner. Dette skulle de ha ordnet for lenge siden.
Med forbehold om at de ikke får til en innløsning på 34kr aksjen, så er dette ekstremt dårlig løst syntes jeg.
Edit: I følge Q2-rapport hadde Xplora 89,6% av aksjene, og mangler dermed 0,4%. 0,4% er 97,5k aksjer:)
Er det ikke slik at jo mere tid som får så kan gjenværende aksjonærer i Doro bli tvangsinnløst?
På hvilken måte mener du da?
Ingen tvangsinnløsning uten å nå 90% trodde jeg. Og nå har prisen snart doblet seg fra 80m til nesten 135m for de siste 10%-ene, i tillegg til at det koster 20-30m mer i året å drifte selskapene hver for seg kontra samlet.
Forstå det den som kan
Koster vel mer pga man da har to børsnoteringer, mer regnskap, osv…
Sparebank Markets: If we were to apply median multiples on Xplora, this would yield implied share prices of NOK55 and NOK73 based on 2026 and 2027 EBIT, respectively, and compare to the current share price of NOK47.5.
kjøper meg inn før tall, egentlig vært inne her lenge men men, garantert gode tall og vekst.
Enig med deg relatert til forventningene til gode tall. Blir veldig spennende å se konverteringsgraden til Doro-abonnementer og hvor mange enheter som er solgt. Håper også at selskapet vil oppdatere med hvor mange aksjer de mangler før de kan inkorporere selskapet i Xplora.
Satser på at vi får etablert aksjen over 50-lappen etter resultatfremleggelsen. Begynner å bli en del meglerhus som har dekning her og konsensus er vel videre vekst.
Flott at de tjener masse penger. Men å levere en klokke med en ladekabel som passer i klokkas inngang, det klarer de ikke.
Det er egentlig veldig godt gjort å tjene såpass mye på et ganske middelmådig produkt 
Har fortsatt klokke til minstemann men må innrømme det har vært mye frustrasjon knyttet til det som oppleves som dårlig kvalitet på både klokke og app. Har blitt litt bedre men er egentlig rart at det ikke finnes flere gode alternativ.
Føles ut som jeg er blitt hørt
Deilig å få den i boks!
Fantastisk kvartal! Doro nå over 25% konvertering som vil gi ca 750m NOK ekstra EBITDA i kassa over tid!!!
Du forventer samme konverteringsrate i retail/telco som i DtC? Det blir mildt sagt litt vel optimistisk:)
Men en god start er det, så absolutt!
De betaler ned veldig mye lån år kvartal.
Tar jeg feil om Doro er nedbetalt om 12-15 kvartal?
Jeg finner ingenting enda om antall subs i Doro.
Holder de dette hemmelig pga lavt antall og begrenset roll out? Eller har de sagt noe om dette under presentasjonen?
Ser lånet er kraftig redusert i Q3. Samtidig har de redusert kontantbeholdningen sin, og bygget varelager for å møte etterspørselen i Q4. I tillegg går det ut snaue 100MSEK for de resterende aksjene i Doro. De har nevnt tidligere at de klarer seg med en kontantbeholdning som er en god del lavere når det er et selskap, men tror ikke det skjer noe drastisk før Doro er fullintegrert.
De fikk fra Q125 fikset et fireårig lån på 82MEUR, med EURIBOR med et lite påslag. Tror dette følger opprinnelig plan til integrasjonen av doro er i mål. Tenker også det kan komme noen spennende case i markeder Xplora og Doro ikke har tilstedeværelse. Da er det greit med en kontantbeholdning.
Tror du er inne på kjernen. Mistet deler av presentasjonen i morgenrushet. Kan ikke se at de har delt noe om dette.
Jeg tok en back-on-the-envelope kalkulasjon og kom frem til et sted i underkant av 5k. Brukte % økning av fjorårets service rev på Youth & kids, trakk så fra det fra service rev. Totalt.
Det at det kommer inn i overkant av 600 butikker som tilbyr doro Connect fra Q1 kommer til å akselerere konverteringen (i antall, ikke prosentpoeng altså).
De lovet å komme med mer breakdowns for alle markeder, segment for å øke transparensen. De har nok ventet på riktig timing her. Bra å komme med dette før Q4, og spesielt Q1.