Xplora betaler altså ABG, Nordea OG Redeye for dekning?
Aldri hørt om makan før, 3 forskjellige aktører😅
Xplora betaler altså ABG, Nordea OG Redeye for dekning?
Aldri hørt om makan før, 3 forskjellige aktører😅
Redeye hadde dekning på doro. Kan jo være det er knyttet til pre-Xplora. Men såklart… ser galskapen😅
ABG update:
Ser de har 101mnok i recurring i Q4😀 3mnok i bidrag fra doro.
Ellers ligger de ganske høyt på topplinjen i Q3 med knallsterkt device sales. De har nok fått litt guiding av selskapet så dette lover godt. Begynner å generere godt med cash.
Revenue 533
Ebitda 75
Ebit 62
Cash 614
ABG:
Pareto tar opp dekning med kursmål 65kr😃
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning av Xplora Technologies med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 65 kroner pr aksje.
Vi anslår en årlig omsetningsvekst (CAGR) på 12 prosent i prognoseperioden, med en vekst på 8 prosent for enhetssalg og 30 prosent for tjenester. (…) Vi ligger om lag 50 prosent over konsensus for ebitda justert for capex, ved å legge til grunn markedsvekst fra 2026 innen smartklokkesalg og en gradvis økning i konverteringen til seniortelefoner til 9 prosent i andre halvår 2027>>, skriver meglerhuset.
Ubetalt analyse? Spennende
Ubetalt, la oss håpe trenden fortsetter😉
Q3 rapporten blir kanskje den mest spennende rapporten selskapet har levert på lang tid. Klarer de topplinjevekst ihh. til guiding samt tidlig tegn til gode abo konverteringstall kan eksisterende aksjonærer senke skuldrene noe. Mener CFO presenterte 13% konvertering abo på Doro fra egen nettside i SE under Q2 rapporten, men som sagt dette var veldig tidlig i utrullingsfasen. Noen som har en formening om hvor konverteringen vil være enklest? Egne nettbutikker, telco eller retail? Skulle tro at betaler du retail og/eller telco nok med gode insentiver for å selge med abo så vil konvertering gå etter planen.
Styrket kronekurs mot Euro og USD sist 12mnd vil nok påvirke resultatet negativt. Slik jeg forsto det så har selskapet også hedget seg mot Euro på lånet til Doro oppkjøpet…
Her svarer egentlig Weidemann på spørsmålet ditt.
« Med all varekost i dollar, som har svekket seg i det siste, estimerer vi bruttomargin på 54% i 2027, opp fra 50% proforma 2024.»
Når det gjelder EURNOK holder den seg egentlig relativt stabil i de siste par årene.
Jeg tror nok at web er den kanalen det er lettest å få konvertering med mindre de gir betydelig fra seg i en revenue share modell. Da kan retailers pushe på abo. Når det er sagt tror jeg konverteringen for web kommer å øke uteover. Til nå er det ganske ukjent med doro Connect .
Dette har vært merkelig svak en god stund nå. Men nå det er sagt er det bare sunt med konsolidering, så legger det grunnlaget for en ny og større oppgang. Noen som ser årsaker til den flate/synkende kursen?
Gevinst sikring er vel det mest åpenbare, men litt merkelig tidspunkt så tett opptil Q3 som mange mener blir bra. Synes også det har vært mye nedsalg.

Prøver å fange kniven frem mot Q3 og kapitalmarkedsdag.
Blir spennende med mer kjøtt på beinet angående Doro-abo, og lansering av abo i retail evt.
Xplora hadde morgenmøte hos Pareto på fredag. Ikke så mye nytt, men fokus er 100% mot 1mill abo. Konvertering på Doro.se var på 13% i slutten av Q2. De kommuniserte at de gjør lærdommer nå og tweeker konseptet for å så rulle ut i større omfang. Q3 vil gi oss en god pekepinn på hvor raskt de når målene sine.
Fokus ligger også i løsning på resterende Doro aksjer. Sammenslåing vil redusere kostnader med 30mill… meg bekjent så er dette nytt at de er så konkrete ref besparelser.
Takk for info. Hadde håpet på mer info om avtale med retailers for å få fart på konverteringen. Håper det kommer snarlig.
Knut Stålen sa vel at man måtte ha rundt 150+150m i cash da Doro og Xplora fortsatt var adskilte, og at det kunne reduseres med sammenslåing. Brukes det på nedbetaling av gjeld, delisting i Sverige. Med reduksjon i licenses og professional fees, så kommer de nok opp i de beløpene. Så kommer det helt sikkert noen synergier på admin-stillinger på toppen.
Nevnte tidligere at jeg ville forsøkt å gått mot en av de resterende og prøvd å kjøpe for en pris høyere enn 34. Merkostnaden med å øke til 40kr er ca 15mnok, da budet vel bare må matches for resterende aksjonærer (Hvis jeg har forstått det riktig).