Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Spetalen solgte indirekte 300k aksjer(13%) på onsdag til et fem- stjerners goldman sachs fond som investerer i internasjonale enkeltselskaper. Under kan dere lese om det fondet. De investerer kun i selskaper de ser på som av stor kvalitet, underpriset og med høyt vekstpotensiale. Det viser at PE bransjen allerede ser på selskapet. Dersom selskapet ikke øker i verdi de kommende månedene så kommer det til å komme PE-bud over natta til slutt.

“Goldman sachs international equity income fund”:
Access to a Diversified Portfolio of High Caliber Non-U.S. Ideas.

Ideas are assessed from the bottom-up, on a company-by company basis. A significant emphasis is put on stocks with high growth potential that are trading at attractive valuations and provide access to secular themes. This allows us to focus on the merits of each investment rather than country or sector allocation.
Our team harnesses ideas from an experienced broader team of 80+ investment professionals located in offices worldwide. The team seeks to gain insight into local companies and themes that may be overlooked by managers operating solely within their home countries.

Generalforsamling i morgen. Der vil oppkjøpet av XM bli godkjent. Årsrapporten kommer om 2 uker, den kommer til å inneholde mye mer dyptgående informasjon om selskapet enn vi har fått hittil.

Første investeringen i et norsk selskap gjennom dette fondet.

@Fornybar får vel bennærn når han ser den listen der. Bingotek over hele linja.

1 Like

Xplora Technologies AS: Minutes of extraordinary general meeting

Xplora and UNICEF USA Partner to Promote Kids’ Physical Activity and Save Lives

5 Likes

Hva er vel ikke samarbeid med verdens største organisasjon for barn? :sweat_smile: Dette selskapet gir gass

2 Likes

Xplora Technologies AS: Closing of Xplora Mobile acquisition and resolution to increase share capital

Xplora Technologies AS: Share capital increase registered

Xplora Technologies AS: Annual Report 2020

Invitation to investor update

Xplora becomes an official partner of The Geneva UN Charter Center of Excellence

1 Like

"For å si det enkelt om Spetalen, man skal ikke bli overraske om det står “Spetalen selger seg ned i Xplora” om en uke eller 2. Han er svært ofte kortsiktig i det aller meste han gjør. "

Flere av dere mente dette ville skje. Her tok jeg feil, legger meg flat for det :slight_smile: Tok 6 måneder fra han kjøpte til nedsalg begynte men jeg trodde genuint at dette var et for bra case til å selge seg ut av såpass “tidlig”. Men han tjener gode penger så mange steder at det virker som han ikke ønsker å ha en så stor andel i ett selskap.

Investor presentasjonen kl 15 etterpå kan bli interessant! De tar tak for å informere markedet

Han er en trader i 98% av tilfellene :slight_smile:

Xplora Technologies - Investor update presentation

Noen som så? Overskriftene er bull.

Syntes det ikke var veldig mye nytt. Usikker på om XploraM hadde en guiding på ARR 100M fra før eller om dette er nytt.

Ikke enig…

Forklarte en del rundt kompleksiteten til plattformene, som begynner å bli litt.

Snakker om estimert ebitda 21’ for mobile på 20mnok. Tjener penger i norge, Sverige. Innen 12 mnd lønnsomme i dk og Finland.

+5000 subsribers, 83000 aktive abonnenter, fra 78.000 ved start av 21’.

Gått suksessfullt inn i 4 nye land, inngått samarbeid med mange telco selskaper internasjonalt.

Selger fler enheter i Q2 enn Q1, på track til salgsvolumet for 21’

Har 130.000 enheter på lager. Bruker 3 produsenter av produktet og lagrer de på ulike steder.

Kommer velutviklede oppdateringer fremover for plattformen. Man kan få xplora bankkort, lære barna sine å få coins for å gjennomføre ting i hjemmet som feks husarbeid, gjøremål osv. de ønsker å skape en hel dimensjon gjennom denne klokken hvor alt er plattformbasert, så SaaS modellen kan bli ekstrem.

De utvikler software b2b så de kan linsensiere plattformen. Enda flere partnerskap nasjonalt og internasjonalt på innkjøp, plattformutvikling og har oppnådd målet sitt med 60 ansatte(fra 40) og har mål om 80 ansatte ved utgangen av året.

1 Like

Vi trenger ikke diskutere om dette er positive ting, men mye av det er visst allerede i markedet. At de selger mer i Q2 er ganske åpenbart (skole start). Xplora Pay har vært i pipeline, samt software plattformen.
Syntes selskapet fortsatt er kjempe bra!
Ta en titt på aksjonærlisten. Passeta AS med Tore Engebretsen er en veldig dyktig person, med god track record. (Nordic semiconductor og mye annet innen teknologi)
Rett meg dersom jeg har feil :grin:

Jeg får se om jeg gidder å lage en større oversikt senere, men det var en del nytt i form av tidslinjer, softwaren og avtaler. Det jeg mener markedet helt ignorerer om dagen er at xplora holder alle deadlines de har sagt hittil. Jeg vet ikke hvor mange selskaper jeg har hørt som har sagt at de skal gjøre noe, også blir alle disse nevnte momentene forsinket, satt på vent eller avsluttet. Her kommer bekreftelser som reduserer risk og sannsynlighet for at et gitt utfall inntreffer.

Så eksempelvis dersom xplora sier til markedet i desember at de tror de skal selge 500.000 enheter i 2021’, komme med xplora pay, mål for q1/q2, software(ikke minst hvordan denne i detalj utformes og kompleksiteten til den), lisensiering, nye avtaler, kunder, samarbeidspartnere så handler det om hvordan dette blir bekreftet og viser utviklingen. Og det meste er on point ser det ut som i denne updaten, og mer kompleks enn jeg hadde trodd. En ting er å si i Q1 “at vi tror salget i q2 skal være bra”, en annen ting er å si i selve q2 at de ser salget er høyere enn i Q1. Og salget i q2 20’ var bare 20% i fjor fra q1, så det er ikke gitt den enorme volumøkningen siste året at q2 ble som de håpet på.

Denne sliden her er en timeline jeg mener er super clean og nøyaktig. Ikke minst begynner det å bli en del kompleksistet i softwaren og mulighet for stor lisensieringsdel, ikke bare en klokke å lene seg på…

Hva er dette for noe tøys:

Forhåndstegning, Abonnement, rabatter - kall det hva du vil, prisen er dønn lik.

Varsel pr sms om prisjustering til 129kr hvis man ikke fornyer til abonnementstegning på 6/12mnd:

Pris etter utgått tilbudsfrist:

Pris ved nykjøp av klokke: