Skulle sikkert stå 139,-
Håper ikke det kommer masse pasienter inn hit etter Betalutin og UV1 blir godkjent for å klage på pris eller effekt av medisinen…
Poenget er at det er ymse tilsyn som fint kan ta en titt på markedsføringa, jeg gir jo faen:P sier bare det er tøys å drive sånn.
7% prisøkning på 10 kr pr sub, og nærmer seg 100.000 subs så blir det en ekstra mill rett på bunnlinjen per måned… ARR i mobile ser veldig bra ut, forrige selskapspresentasjon var 40.000 nye kunder i 2020, revenue for mobile alene kan gi 25kr kursen ref sp1m analyse om ARR i technologies. Kursmålet her kommer til å hitte langt over 100 innen året.
Enig med deg her. Dette er kjernesaken i Xplora. Selskapet går fra å primært selge hardware til å bli et software selskap. Tenk verdien av å eie et selskap som leverer software til barn med en penetrasjon på 10% av markedet
Add xplora mobile som gir revenue 22m euro 21’(10m for subs og 12m for mobile sales) og 35m Eur 22’. Hvis det er NOK 30 for xplora service delen, kan du legge ved minst 30 kroner ved mobilselskapet også. Er så mye til dette selskapet, og tiden begynner å løpe fra de som ikke ser det nå. Og som Sb1m selv sier det, det er ved deres egne antakelser om ebitda marginer, mens xplora mener de kommer til å være mye høyere og kurser langt over 100 kr om management har rett(dette er uten mobile)
ingen fare for det
Når jeg ser på denne aksjen sier jeg som Oral Bee: alt jeg ser er dollartegn.
Men hvorfor er markedet såpass lukne for tiden? Spetalen? Emisjonsfare?
Cash nå er ca 200 millioner så nei ikke noe fare. var cash positiv i q4 og fra H2 er man det igjen og for godt slik det ser ut nå.
Spetalen har solgt 750k aksjer siste 1,5 måneden. Dvs nettosalg på 33 millioner kr v snitt 45 kr. Skal ganske mye kjøp til for å ta i mot en så stor selger i en tid hvor folk var redde for bredt tek-fall og 10 year yield osv. Men det som er fett med markedet er at om noe er et godt kjøp så vil det komme frem, må bare gi det tid. Hver eneste melding, eller oppdatering fra xplora har bidratt til positiv reaksjon fra markedet intradag så det viser at markedet er interessert og liker det de ser.
Vet du hvor mye Spetalen har igjen? Kan vel hende trenden snur, eller ihvertfall nøytraliseres når han er ferdig med å lempe ut.
Tenker jeg må starte en posisjon her asap.
Mer enn man skulle ønske for å si det sånn. Spørsmålet blir om han slipper opp eller om han ønsker å bli med på ferden med en andel.
Han har fortsatt over 1.4 mill aksjer, hadde over 2.1 på det meste.
Var selv heldig og solgte alt på trading update 7. april, mest fordi kursen virket litt “sliten” samtidig som updaten bare var god, ikke fantastisk. Nedsalget til Tycoon, som for min del ikke var forventet, startet rett etterpå. Jeg skal sannsynligvis inn igjen i denne vekstmaskinen. Det kan være at man får en pen inngang nå, dog rent teknisk er det verdt å merke seg at det er lite støtte i området 30-38.
Da gikk det en stor blokk i Xplora. En god nyhet!
Spetalen som lemper ut?
Hvor stor? Ser den ikke i nordnet.
Gikk en blokk på 1 mill aksjer. Kurs 35
Plagsomt at man ser volum i blokker kun på daglige candlestick i Tradingview. Sees ikke på kortere tidsskalaer -hvorfor?
Hva slags chipper bruker xplora? Ser det er komponentmangel mange steder i verden nå…
Og dyrere frakt til sjøs treffer mange.
Gjelder noen av disse problemene Xplora?
Kjøpte klokke i går til førsteklassedattera, syntes det er greit stas å ringe farmor og farfar heile tida
Xplora 4 benytter Qualcomm 8909W mens Xplora 5 benytter Qualcomm 8909.
I hvertfall det som står på hjemmesiden.