Selskapet kapitaliserte 10m mindre i R&D vs i Q1 25, så det forklarer mye av forskjellen.
Riktig. Som du ser skriver jeg at capex var ned.
Ja men du skrev også dette som var misvisende: " 1. Markedet vil se EBITDA forbedring. I forhold til justert q1-25 ebitda fikk vi ikke det i dag. 28 mill begge år."
Fra XI:
Pareto
Xplora Technologies
Company Report
Update
02.06.2026
Building for the long term
The Emporia acquisition looks to be accretive with cost- and SIM-attachment synergies. It will take some time to realize however, and we lower EBITDA estimates 12% in ‘26e while increasing ‘27/28e by 3/7%.
This might be a little cautious, but the market clearly does not price in our estimates anyway, seeing as the share currently trades at 10/8x ‘27/28e P/E. The real question here becomes:
How likely is the senior SIM rollout? We find it likely and favour the risk/reward. Hence, we reiterate our Buy recommendation and target price NOK 65/share
Etter førstehåndserfaring når det gjelder klokkene til barn de selger…
Makan til søppel. Det henger, settinger oppdaterer seg ikke, ikke alltid man kommer gjennom når man ringer osv.
Lokasjonsbiten kan man ikke stole på. Man får som regel opp punkter når guttungen har gått hjem.
Men ved eksempler når jeg tar en kikk for å se hvor han er, så feiler det 90% av tiden.
Akkurat nå sitter jeg med en klokke som fremdeles er i skolemodus. Og jeg får faen ikke slått av driten.
Jeg har deaktivert alle modusene. Slettet alle modusene, prøvd remote restart og remote shutdown av klokka. Ingenting fungerer.
Og man kan heller ikke restarte klokka manuelt så lenge den er i skolemodus…
Søppelprodukt rett eg slett.
Tør nesten ikke sjekke kursen på Xplora om dagene, jeg som trodde vi kunne bryte 60kr før emisjonen på 52kr og nå er vi på 38,70kr.
Håper at de får dreis på Doro abb i tillegg til Emporia.
Xplora, har gjennom to strategiske oppkjøp det siste året fått fotfeste i 22 land og er i ferd med å bli en betydelig spiller innen telefoner for barn og eldre.
– Nylig har selskapet skuffet litt, men aksjen er en klar doblingskandidat, når de får tatt ut synergiene av Emporia- og Doro-kjøpene, hevder han.
– Kjøpene muliggjør vesentlige innsparinger på produktutvikling samt salg av telefonabonnementer sammen med telefonene."
Da må de få orden på produktene sine.
Kom nettopp hjem igjen fra ferie med et vennepar.
Begge ungene hadde xplora klokke.
Ene fungerte helt fint. Bortsett fra at posisjonen var fryst fast en plass i Norge.
Den andre kunne dem ikke ringe til. Ungen kunne ringe foreldrene men ikke motsatt.
Var klin umulig å ringe inn til klokka, men ungen kunne ringe til alle kontaktene sine. Reboot og sjekk av settinger, nada.
Support åpent i et kort tidsrom, men aldri noe svar å få.
Mest latterlige overprisa søppelproduktet jeg har vært borti.
Begynner å bli en del uker med denne kontoen på toppen av selgerlisten

Kjedelig nok har de fortsatt igjen 1,1 mill aksjer…
Tigerstaden øker daglig her!
Jeg syns kursutvikling er som forventet mtp på daglig reduksjon fra Dnb fondet.
Worst case nå,så blir det litt mer venting. Nå skal emporia inn og potensielt trekke ned talla litt. Forhåpentligvis vil vi starte å se effekt på besparelser i q3 også. Det viktigste er hvordan fremdrift har vært for senior abonnement. Men prisingen er såpass moderat nå at med et litt positivt q tallmessig,så vil det snu.