Hva om gjelsten er lei og sier stopp. Han krever at de legger ned driften betaler ut cash beholdningen og forsøker selge fremfør bart underskudd etc.
Da er vel 2,44 lite. Det er nok ikke så negativt at disse studiene blir lagt ned kjapt.
Hva om gjelsten er lei og sier stopp. Han krever at de legger ned driften betaler ut cash beholdningen og forsøker selge fremfør bart underskudd etc.
Da er vel 2,44 lite. Det er nok ikke så negativt at disse studiene blir lagt ned kjapt.
Jeg tror det vil være trøblete rent juridisk å velge å legge ned selskapet før ENGOT ev. beslutter å avslutte DOVACC. Og jeg tror uansett GH vil forsøke å genrere noe av verdi (fra TET 2.0) helt til kassa er tom.
Nå er du vel ute?
Lungvac er indiskontert med null kroner på dagens kurs, så det burde ikke røre kursen. At de stenger ned og reduserer eller omdisponerer opex er positivt. I tillegg får vi nå data fra Lungvac MYE tidligere enn antatt. Riktignok med få pasienter, men det kan faktisk framskynde synliggjøring av verdier dersom de får gode resultater der.
Nei, som Gjelsten sitter jeg og håper på bedre vær.
Har mindre tro på medisinen dog, men håper på en strategisk løsning/utbetaling til aksjonærene.
Alt som bidrar til å spare kostnader er bra.
I motsetning til Gjelsten så kan du velge å selge
Aker Carbon Capture, Arcticzymes Technologies, Cavendish Hydrogen, Rec Silicon og Ultimovacs blir ekskludert fra Hovedindeksen på Oslo Børs (OSEBX). De blir også tatt ut av fondsindeksen på Oslo Børs (OSEFX).
Man virkelig føler synd på folk som ser på dagens utvikling og alle de fallene som en kjøpsmulighet, og håpe på en mirakel på lørdagens poster presentasjon, og rekyl på mandag!!!
Poster presentasjon? Har Ulti noe å presentere nå da?
Spør dem som tror at ULTI kanskje skal dra haren ut av hatten!
Abstracten med data er allerede ute på Esmo sine sider og har blitt meldt markedet. Det finnes ikke overraskelser som holdes igjen.
Dette er bare folk som eier aksjen og prøver å påvirke noen få til å kjøpe så de selv kommer seg ut.
Ender vi i pluss i dag? .
Nekter å tro noe er priset inn nå.
2 studier med avlesing i 2025.
Tek News
Penger bør holde godt inn i 2026.
How low can we go? Får ULTI samme skjebne som SoftOx som nå handles til småører?
Softox var i likviditetsskvis, så kan ikke helt sammenlignes. Ulti har godt med cash, men på sikt kanskje.
De har vel lik mcap.
Det er riktig, men jeg tenkte mer på markedets vurdering av aksjen, og der er det vel ikke mye substans igjen som kan hindre kursen fra å gå enda lenger ned.
“Godt med cash”, det har de ikke. De har runway som varer i 6 mnd-9 mnd ish og de får ikke noe ut av det case messig annet enn at DOVACC kommer litt nærmere fullrekruttert på den tiden, kanskje helt til fullrekruttert også. LUNGOVAC er nå for lite til å bety noe, så det er bare en utgift, ikke så enorm da. Mesteparten av pengene kommer til å gå til lønninger til folk som ikke har noen påvirkning på om DOVACC blir bra eller ikke, og skal de være klare for at DOVACC går bra må de har mer penger før studiet blir ferdig. Det er en lose lose situasjon. Ulti går ikke konkurs i morgen, men om 6 mnd tid er de nok enten konkurs eller har kjørt en dødsemisjon/tatt dødsspiral lån. Finnes nå ingen andre sannsynlige utfall dessverre.
Forøvrig kan jeg si at jeg ikke eier aksjer eller shorter Ultimovacs. Har bare fulgt caset så jævlig lenge at jeg gjerne deler erfaringer. Hvis det ikke er ønskelig med fisken på bordet kan jeg gjerne putte den i skapet, men da kommer den til å stinke rimelig heftig etter hvert.
Det har vel blitt sådd en del tvil om fremfør bart underskudd er verdt så mye? Var en sak med stordalen angående det der. Det og cash er evt av verdi.
De har cash til slutten av 2025. Men det mest logiske er å legge ned driften. De ansatte prøver vel å forsinke det så lenge som mulig men styret og eiere burde vel tenke annerledes.
Alt er relativt, softox drev på kreditors regning i et år nesten. Kan ikke og bør ikke Ulti legge ned, de har over 5,- aksjen i cash.
DOVACC Kan smelle inn.