Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Ja, og som :pig: er inne på: Med de små volumene her trenger man ikke Pareto (:pirate_flag:). Her kan Hvermannsen få leke med kursen.

Hvem har sagt at det er pareto som har lekt med kursen i CRNA? ikke bland kortene dine nå. Jeg har vertfall ikke antydet det, kanskje svaret ditt er myntet på noen andre.

1 Like

OK, en presisering: Det er ikke :pirate_flag: som har lekt med kursen. Men de er gode å ha som “tilretteleggere”. Slik sett er de neppe noe “slemmere” enn DNB Carnegie. De har bare vært litt uheldige med navnevalget sitt (:pirate_flag:).

Skjønner ikke helt hvor du vil hen, eller hva du sikter til. Du svarer på ting som ikke er nevnt. Lykke til med det :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvem er det?

Poenget var at selv om ordrebøkene indikerer at tradere benytter de triksene de kan for å manipulere kursen i både Circio og Zelluna, og det svinger tosifrede prosenter i alle retninger, så er det, som :pig: påpeker, en enorm volumforskjell.

Svingningene (og de meldingene vi forventer fremover) betyr også at man ikke kan bruke kursen (og teknisk analyse) til å forutsi hvor vi står i august. Når man skal bestemme hvor mye man evt skal satse i det ene eller andre selskapet kan det være fornuftig å sette seg inn i det fundamentale. Har nettopp vært gjennom siste presentasjon fra Zelluna, men har ikke tid for øyeblikket til å kommentere dette nærmere.

1 Like

Setter pris på at du bruker forumet til å dele tanker, er vel det som er meningen.

Jeg har dog ikke bedt om en “forklaring”, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

God helg :slight_smile:

Dobbel pausing uten nevneverdig bevegelse i kursen?

Det er vel 30-40% differanse i kursen intradag.

Hørte på kapital markedsdagen dd. Mener dette innga tillit, selv om det selvsagt er skyhøy risiko. Mener alikevel at selskapet hadde høy kvalitetssikring på sin fase 1 studie, med Fiona i spissen som i Uk, behandlet 60 tusen kreftpasienter årlig. Dessverre får en viss prosent av disse beskjed om at de har begrenset levetid igjen. Mange av disse har store uopererbare svulster. Disse prøver Zelluna å kurere, hvis de greier en tredjedel av disse er det verdt å ta et lodd, så den kommende studien har risiko, men jeg mener de kan lykkes. Uhyre interessant at de hadde sett på det jeg forstod var blodkreft; hvor friske pasienter ga blod og så ble dette blandet med medisinen , gitt til pasienten , og mulig overlevelse. Blodkreft er vel en av de verste krefformene. Håper bare at de lykkes ; kryss fingrene, det kjenner vi som har hatt kreft best til.

4 Likes

Zelluna får lite oppmerksomhet i media, og foreløpig har kapitalmarkedsdagen også gått temmelig stille forbi.

Vi får lytte til Einarsson i Radforsk-podcasten på tirsdag. Han var tilhører under presentasjonen, og har meget lang erfaring fra bransjen. Kanskje han etterhvert har ristet av seg skuffelsen fra Ulti?

Aprops; er det fortsatt noen som mot alle odds har et ørlite håp om overraskende gjennomslag for siste studien Dovacc? Avlesning er kraftig forsinket og bør være like om hjørnet.

Null disrespect i retning Einarsson altså, men akkurat den podcasten, med fasit i hånden, har vel vist seg som et hausseverktøy mer enn noe annet.

2 Likes

Det må da være lov for ledelse og sentrale personer i et selskap å spre litt entusiasme uten at man trenger å kalle det haussing?

2 Likes

Det er helt naturlig at ledelse og aksjonærer er positive. De skal jo selge et produkt og tjene penger.
Man behøver ikke kalle det noe. Bare være kritisk som man bør være til alle selgere.

Handler ikke om det. Podcasten har blitt utstrakt benyttet som sannhetsvitne i haussingen av hvert eneste Radforsk-selskap som har feilet. Og de har lagt opp til det selv ved å nærmest utelukkende ha fokus på det halvfulle glasset. Som gjør at det er vel lett å la seg forlede ved å lytte til podcasten. Forsterket av at den som lytter ikke har den nødvendige kunnskapen til å prosessere det innholdsmessige gjennom et kritisk filter.

4 Likes

Spot on. Her må alle og enhver gjøre seg opp en mening om man vil være med eller stå utenfor. Mange brente seg på Intium; hvor alle var bombesikre på at dette gikk veien. Pengene ble barbert ned rundt 95%, stor overraskelse for nesten alle, untatt en bjellesau som gikk ut på rundt 160, jeg lærte mye der. Tesen om at det er alltid noen som vet mer enn andre gjelder, men har i ettertid fundert mye på hva som gikk galt. Blandingen med covid vaksin(er) var nok heller ikke det beste , samt å sette opp uv1 mot sjekkpunkt hemmere som var soc, hvis jeg minnes rett. Korriger meg hvis feil, men Ulti er og blir spilt melk :frowning:

1 Like

Nei, gamle Ulti og dens prosjekter er død og begravet. Svak steinalder-tech som har feilet konsekvent.

Ja, UV1 er det vel enighet om at ikke er veldig relevant lenger.

Det som bestemmer om man går i pluss eller minus på et lodd her nå er TCR-NK-teknologien og effekten på solide svulster.
Man kan velge å spille ren lotto, eller kombinere med å gjøre en jobb med å sette seg inn i publikasjonene fra selskapet, og fra andre, og vurdere faktorer som taler for og mot at dette gir de resultatene man håper på. Man kan også med fordel studere presentasjonen fra kapitalmarkedsdagen grundig. Kred til selskapet for å gjøre denne lett tilgjengelig.
Utbyttet man får av disse øvelsene avhenger av hvor godt man klarer å drille inn til kjernen når det gjelder mekanismer og data, og filtrere bort markedsføringsfraser og generelt snikksnakk.

Uavhengig av dette kan man gå i pluss eller minus på kortsiktig trading, men det er en egen historie.

1 Like

Voldsomt hvilket hastverk DNB har med å selge ned den posten de sitter på (her listen fra E24 fra i går kveld):

Ja, de manipulerer i stor stil; så snart selgersiden tørker ut er de på banen. Slikt kjøp og salg til seg selv ødelegger. Jeg sier bare hold.

1 Like