Virket utrolig sterk på slutten og i auksjon. Får vi god melding imorgen, relatert til 1. pasient dosert?
Nå er vi tydeligvis i gang igjen i denne sektoren. Det meste skal til himmels. Circio blir brukt som referanse…
Erfaringene fra de senere årenes flauser i sektoren er allerede glemt.
Det har i senere år vært en rivende utvikling i behandling av kreft, noe som veldig mange pasienter drar nytte av.
Forskning er en forutsetning for denne framgangen. Mange studier feiler, men det oppnås også positive resultater.
Dersom Zelluna lykkes med sitt prosjekt, vil det kunne revolusjonere behandling av solide svulster, noe som utgjør mer enn 90% av alle krefttilfeller.
Da må det vel være lov å være litt entusiastisk?
Neinei, viktig å huske på nano, pcib, ulti og bgbio uansett hva 
Neida, gøy når det går veien men viktig å huske at avlesning mid -26 er en binær hendelse.
Svake data, f**k-ups mm vil bli brutalt.
Heldigvis er flere av storeierne Ulti-herdet…
Og entusiasme kan være en viktig grunn til at de store er blitt store…
Norsk biotec er også i fin utvikling, og forskere i både Circio og Zelluna er i verdensklasse.
God natt, nå:)
Tror de aller fleste som investerer i denne type selskap, har liten peiling på hva de egentlig investerer i. Dette er kompliserte saker som ligger langt utenfor kompetansen til den gjengse investor. Da er det ikke feil å ta med seg litt av erfaringene fra tidligere tiders opphaussede selskaper og deres skjebne.
Ja, her er jeg helt på linje med deg.
Selv har jeg fått fingrene skikkelig svidd av Nano og Ulrik, og kommer nok ikke til å røre denne typen aksjer mer.
Men jeg holder et øye med hva som skjer med Zeluna fordi en nær bekjent har investert noen kroner der. Og jeg er gledelig overrasket over den siste tids oppgang etter at vedkommende mistet svært mye, som alle oss andre som var investert i Ulti.
Ulti var jo også et hundre prosent sikkert bet, der Gjelsten stod i front og var nærmest garantist for at dette ville bli vellykket.
Men Ulti er vel det selskapet som viste med all tydelighet at selv de mest optimistiske og «sikreste» selskaper, som er involvert i utvikling av kreftmedisin, kan gå åt skogen. Og det gjorde det til gangs en tirsdagsmorgen i mars 2024. Man våknet formelig til et uvirkelig mareritt!
Nei, den opplevelsen sitter såpass kraftig i at for meg er denne typen blitt et no go area. Andre må gjøre som de vil, og jeg skal ikke si at noen ikke vil lykkes, for det ser vi skje. Men risikoen er skyhøy, selv når man knapt kan se en sky på himmelen, er min dyrkjøpte erfaring.
De fleste som investerer i denne bransjen kjenner det ekstreme spennet i risk/reward.
Langsiktige investorer både i Circio og Zelluna sitter fordi de mener teknologien har en rimelig sjanse til å lykkes.
Kortsiktige investorer jakter kursoppgang, gjerne med potensiale for med flere doblinger. Dette har vi tydelig fått demonstrert i Circio.
Kanskje er det Zellunas tur nå?
For begge selskapene handler det foreløpig om forventninger.
Både oppturene og nedturene er åpenbare.
Kan dere slutte å sammenligne Circio og Zelluna, Circio er milevis unna å komme like nært et binært utfall som Zelluna, risk profilen er helt annerledes.
Aksjen har økt på knøtt volum.
Med binært utfall så mener jeg en utlesning hvor det enten går til himmelen eller helvete for Zelluna, det finnes ingen mellomting her. Circio har betraktelig flere skudd på mål i studier på dyr.
Mange sitter i begge selskapene, men vekter seg ulikt.
Å sammenligne selskapene er relevant for alle som grubler på hva som er lurt, og her sitter ingen med faciten.
Du har en fasit på at risiko profilen er helt annerledes, den haussen deres kan dere ta med dere på shareville 
Her på tråden er det plass til alle, i alle fall dersom de prøver å være litt hyggelige:)
Er enig med @Pk2k her, kriteriene for suksess er ikke like mellom Zelluna og Cirvio. Fordi teknologiene er svært ulike, samt at Zelluna står foran en binær avlesing i år.
Det som er likt er nok potensiale samt posisjon innenfor sine respektive “fagfelt”.
Zelluna med full IP og enerett innen TCR - NK.
Circio som eneste børsnoterte selskap innen sirkulært RNA og med prekliniske data som ser særdeles lovende sammenlignet med de ytterst få andre selskap på feltet.
Det hyggelige nå er at norsk biotec kan få en ny vår. Vi må bare få jaget vekk de parasittiske skadedyrene som bruker næringen som en finansiell lekegrind, med OSE som stilltiende samtykkende.
Stemmer jo ikke helt det da.
Zelluna skal begynne på safetystudier i mennesker, så i teorien er risikoen mindre, isolert sett.
Hjelper ikke om CRNA kun funker i rotter 
Vesentlig forskjell å sammenligne space og spor.
Preklinisk og klinisk er etter feltet å dømme de-risking på helt forskjellige plan. Uansett hvor mange skudd på mål man har.
Bommer man på det ene skal man fortsatt betale for det andre, eller?
Enig i deg at med flere forskningssamarbeid blir mye av sonderingen gjort av andre enn circio, men hvem sier at tilsvarende ikke dukker opp i zelluna?
Og om de nå går for 3+3+3, vil ikke det si at de allerede er ferdig med mus og andre prekliniske modeller?
Uansett, se opp for fake news som i dagens utgave av Finansavisen.
Hva tror dere Sunnmøringene synes om at de bruker bilde av deres kjære hjemby Ålesund og kaller den Stavanger?
Ha en humørfylt morgen, folkens.
Huff, de rakk akkurat å bytte bilde!
Et par læringspunkter fra den gang:
Store eiere med mye penger ikke er noen garanti for at teknologien fungerer.
Man bør kun ta det som blir skrevet på TI som utgangspunkt for å sjekke nærmere selv. Det meste av diskusjonen handlet om statistikk som nok kun noen få virkelig forstod. Om man forsøkte å sette seg inn i detaljene vedr. teknologien så var det imidlertid røde flagg som ga grunn til å stille spørsmål. Jeg holdt meg stort sett unna diskusjonene om ultimo, men tok kort opp noen slike funn fra litteraturen i 2023. (Zelluna (ZLNA) - #2053 av Multiple)
Dette runnet viser at man kan fint ri bølgen frem til vip. Blir jo alltid et forventningsrally i disse bio stonksa
Hva er det du sier, for en sjokkerende uttalelse!
At INITIUM kom tilbake med HR=1 tror jeg det var nokså mange som klødde seg i hodet av. Gjerne en liten x-faktor i adjuvansen, ikke uv1 🫠
Der er vi nok ikke enige. Bruker ikke tid på å gå inn i den diskusjonen igjen nå. Følge evt linken i min forrige kommentar ovenfor, til diskusjonen i aug 2023, for nærmere begrunnelse.