Da begynner de å spise av sperrene som er lagt ut; spennende om den greier å etablere seg over 20 , det jobbes frenetisk for å holde den nede .
Selvfølgelig over 25 
Hysj nu, noen er ikke ferdig med handlingen ennu 
Kanskje et dumt spørsmål, hvorfor ikke kirurgi der det kan benyttes, sammen med Zelluna, hvis det viser seg at Nk cellene dreper kreftcellene, men at str og mottiltak fra svulster kan gjøre det vanskelig å ta hele svultsen. Usikkerheten med kirurgi er jo man har spredning, derfor cellegift, kankje Zelluna i framtiden?
Fiskestange ute og det napper da litt innimellom, selv om salgsviljen virker litt treg.
Må si jeg føler større trygghet etter presentasjonen i går. Virker som de velger kandidater målrettet. Håper safety er no brainer, og at noe virking påvises. Nok til at de kan gå videre. Tror på det, men ikke satse mer enn man kan tåle å miste.
Har hørt gjennom presentasjone med det Fiona sa om trial og recruitment:
60.000 patients per year.
20-30 referrals / week across all tumor types
We select the cream of the very fittest patients, those are the patienst we will be focusing on for this trial.
looking for: safety, indications of getting into the right place, deliverable, select the right persons through prescreening MAGE-A4 - confident we can do that.
Recruitment:
- First of all go through the waiting list (~200 patients)
- Screen the 20-30 patients coming in per week.
- Outreach: throughout the country, well established contacts and network.
Aim to identify through the prescreening the double positive patiantes - with the right HLA group & MAGE-A4.
Keep steady state of maybe 5-10 patients we know are double positive
We will be actively recruiting 5 patients per month
And then when the time is right to treat them, because of the 3+3 design, we will recruit 3 patients on one go.
Det der er kanskje grunnen til at mange selskaper lykkes i fase 1 og kræsjer i fase 2-3?
Kirurgi har nok vært forsøkt på alle de aktuelle pasientene, men ikke alle svulster er operer bare og man får jo ofte ikke med seg alt. Problemet er vel også at det ofte er «enkelt» celler som har begynt å danne en ny svulst noe som gjør at det stadig dukker opp nye små svulster.
Så håpet med Zelluna er jo at de klarer å fjerne stort og smått av de aggressive cellene.
PS Ikke medisiner, så ta dette med en klype salt eller annet krydder.
Man “lykkes” vel strengt tatt ikke i fase 1…
Der bekrefter man bare ymse, og om det er verdt å gå videre til fase 2 
Lang cb det ble da, er ikke helt ferdighandlet 
Her dundrer toget videre mens folk er opphengt i shitshowet rundt er preklinisk selskap kalt Circio 

Hehe, pdd er vel strengt tatt Zelluna også et preklinisk selskap da 
Heldigvis fungerer Zelluna som en buffer på en helsvart dag.
Men det som skjer i Circio denne uken er et lite varsel for Zelluna også, det samme kan utmerket godt skje her også. Når flokken av blodtørstige skabbhunder kommer halsende blir OSE som en middelaldersk slagmark.
Fordel Zelluna er den solide eiersitzen som forhåpentligvis vil fungere som en buffer mot slik åpenbar markedsmanipulasjon.
Jau, nja, de kan jo melde FPD neste uke, de er vel sånn sett i gang med kliniske forsøk🤪
Sa pdd 
Absolutt!
Mange bussjåfører som er på jakt etter en ny buss når Linje Circio er tom for diesel.
Tipper enkelte sjåfører allerede er i gang i Zelluna… 
Litt forskjell i omsetningsvolum også, så det skal skje mye i denne aksjen før vi kan få den hypervolatiliteten som Circio har hatt her i Zelluna.
Vi får vel kanskje en boozt videre opp når første pasient er dosert; fantastisk at de fremdeles venter resultater mid juni, men tydelige forventninger allerede de siste dagene.
Det spøker også som i all biotek et heftig forventet scenario hvis BP skulle bli interessert ; da ser vi heftig økning, men kanskje langt frem.
Godt mulig, de nevnte ikke noe om forventet tidspukt for det på presentasjonen såvidt jeg kunne høre. Men jeg synes hun Fiona virket trygg på at de klarer å rekruttere tilstrekkelig pasienter. Jeg oppfattet henne som mer “selgende” enn CEO, som jeg synes er positivt, fordi hun ikke er i selskapet. Skjønte ikke alt hun sa, men det er helt fint, så lenge hun vet hva hun prater om, og det synes nå jeg det var liten tvil om!
EDIT: Hun nevnte noe om 3 ganger 3 - men vet ikke om hun da mente at det er 9 pasienter totalt, eller om det er “runder” med 3 stk x 3 (doseringer). Noen som har mer info om dette?!
3 pasienter på første dosering. Deretter safety review. Hvis ok, 3 pasienter på neste dosering. Igjen safety review og til slutt de siste 3 pasientene på høyeste dosering.
Vi kan jo ta den videre her eventuelt, @TheObserver .
Etter jeg sa at Circio ville løfte hele sektoren har Zelluna gått ca 100% i det stille. Og den vil gå litt for jeg utover våren. Data blir avgjørende for om rakettferden forsetter.
Og Oncoinvent tror jeg blir neste rakett igjen, under forutsetning av at rekrutteringen er på stell. Jokeren her er eventuell partner i Asia som det forhandles om pdd.