Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Det er basert på Ultimovacs kursen som Zelluna “overtok” børsnoteringen til og ikke særlig relevant. Høyeste kurs betalt for Zelluna aksjer var i det unoterte markedet og vel ca 55,- kroner.

2 Likes

Beklager, Nordnet sine tall tar nok utgangspunkt i situasjonen før fusjonen.

Likevel et stykke opp til 55, og Fredriksen og Gjelsten er neppe fornøyd med det heller.

Har vært gjort mange dealer på et lite antall pasienter i 2025. Disse dealene er primært fokusert på blodkreft-typer hvor B-celler involvert, som er en liten del av det totale markedet. Zelluna’s fokus er solide tumorer. Dersom TCR-NK teknologien gir positive signaler i noen av de første pasientene kan dette bli svært interessant. Sakset fre Q3 presentasjonen:

1 Like

Er vel ikke spesielt kontroversielt å spå at kursen kan falle tilbake når den har gått 70% på noen få dager. Dette er jo kun basert med historien i norsk bio. Skjønner det er upopulært å si men sånn er det oftest.

Vil være direkte rart (imho) om den ikke faller tilbake. Men jeg har kjøpt en bitteliten lyttepost. Hvorfor?

Fordi selskapet nå helt klart kommer til å få produsert data i 2026. Antallet pasienter er ikke veldig vesentlig i første omgang. Spørsmålet er mer: Er dette trygt, ser man tegn til effekt? Om sistnevnte er tilfelle så vil selskapet (trolig) greit kunne hente penger for å finansiere veien videre. Og på det tidspunktet begynner det kanskje å bli interessant å putte inn større beløp.

Hvorfor skulle den falle tilbake?

Er det ikke like sannsynlig at flere vil bli oppmerksom på potensialet?

Negativt svar på søknad vil sjølsagt være ødeleggende, men dette vil vel evt ikke foreligge før om et par måneder?

Bekreftelse på oppstart vi gi grunnlag for videre oppgang.

Du tror den vil holde seg oppe?

Jaja, vi får bare se.

Det blir de nok når / om det er (noen gode) tegn til at dette fungerer i mennesker også.

hvor lenge har du investert i norske biotekaksjer? oppganger på tynt volum pleier å være pga tradere som kjører aksjen. Når de har fått sitt, selger de og så faller aksjen. Rinse and repeat.

1 Like

Joda, jeg har prøvd å være med og kjøre karusell noen ganger, men ender som oftest med å komme i utakt og tape på heile greia.

Nå har jeg sikret en pott på det jeg anser som billigsalg, og velger å sitte i ro til det foreligger resultater av studiene.

Ser ikke noe bedre alternativ innen biotek.

Hvordan benchmarket du mot resten? Nyskjerrig på å høre kriteriene dine

Har ikke forutsetning for å basere meg på faglig kompetanse, men bruker alle tilgjengelige kilder til å vurdere aktørene og deres bakgrunn.

Har tillit til at selskapet sitter på ressurspersoner som både utvilsomt og uansett vil bringe forskningen videre, så får vi se hvor langt det rekker.

Du mener norsk biotek her, antar jeg?

Ja, den norske jungelen er stor nok for meg.

Synes det er i ferd med å utvikle seg et fagmiljø her til lands som kan hevde seg internasjonalt.

Mange av aktørene i Zelluna har bred internasjonal erfaring og et stort kontaktnett.

1 Like

@InVivo du mener Zelluna er overpriset ift annen norsk biotek. Hadde vært interessant å høre hvilke du tenker på?

Mange oss var vel der for 5 år siden før alt raknet.

Ser at det ligger mye blod i gatene, men var det ikke noen som sa at det er nettopp da man skal handle?

1 Like

Det handler ikke om markedet som blør. Det handler om at det ble total fiasko i samtlige norske kreft kandidater de siste åra. Selskaper som leverte sterke tall i tidlig fase av utviklingen viste seg å feile totalt. Så folk er brent av dette og det viser risikoen ift biotec. Det er som å tippe lotto ettersom veldig få har noe peiling på om det vil bli legemiddel eller ikke. Se på radforsk. De burde ha medisinsk ekspertise når de investerte. Men alt rakna. Ingenting av det de anså som lovende ble noe av.

1 Like

Zelluna er absolutt interessant og har et ganske sprekt produkt på gang.

Hvis jeg skulle pirke på noe så synes de vel friskt priset til å være preklinisk. De har mye risiko foran seg.

Sikkerhet/tox blir viktig fokus. NK - cellene når aktiverte er som rabiate vill-minker å regne, og nå vil de modifisere den med T-cellereseptoren.
Den rabiate villminken får altså både anabole steroider og amfetamin :slightly_smiling_face:
Tox (særlig ukontrollert cytokin-storm) var et alvorlig problem for CAR-T i starten. Heldigvis for Zelluna så er måten å temme den stormen godt etablert.

Blir gøy å følge videre.

5 Likes

Sikker på at de ikke er tasmanske djevler?

Btw, dagens – helt urelatert til Zelluna – not so fun fact: Den tasmanske djevelen står i fare for å utryddes pga smittsom kreft. De driver og biter hverandre i trynet og kreften smitter faktisk. Tasmansk djevel head & neck lizm…

https://besjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1365-2656.2012.02025.x

“The Tasmanian devil is threatened with extinction by devil facial tumour disease (DFTD), a unique infectious cancer in which the tumour cells themselves, which derive from a single long-dead host devil, are the infective agent and the tumour is an infectious parasitic cell line.”

What The Actual Fuck :exploding_head:

Kilde til bilde: SNL

3 Likes

Det er helt riktig det!

Men innenfor et annet fagfelt enn det du er investert i, ref dette innlegget