Er ikke det alltid jokeren i biotek? 
Til syvende og sist, ja. Men det finnes jo selskaper som kjøpes opp på preklinisk stadium.
Risiko er fortsatt høy ja. Det som er fordel er at hver av bestanddelene er testet ut hver for seg, eks er den spesifikke TCR Zelluna bruker etablert ift CAR - T. At NK-celler dreper fremmede og syke celler er relativt innlysende siden celletypen tross alt har døpenavnet Natural Killer - cells… 
Det må testes ut in vivo ja, men effekt in vitro og/eller musemodeller øker sannsynligheten for effekt betraktelig. Det å modifisere en annen og mer generell effektorcelle med målstyringen til TCR klassifiseres definitivt som innovativt.
Ja, det har vel skjedd innenfor dette feltet også.
Det som gjør at jeg tar posisjon er R\R. Businesscaset og set upen er så attraktiv at det verdt å ta en posisjon.
De 8 største aksjonærene, med bl a Fredriksen, Radforsk og Gjelsten sitter på mer enn 50% av aksjene.
Hva må kursen bli før de er villige til å vurdere salg?
Med referanse til oppkjøp innenfor dette feltet, så er jo rangen fra 400 MUSD til 2,4 BUSD.
Hvis safety er OK og man ser effekt, og mtp den ekstremt spennende IP set upen, så tror jeg på oppkjøp i øvre del av rangen, kanskje tom høyere.
Caset er for godt til å være sant, så jeg forventer egentlig at det feiler. Men i motsatt fall så kan i selv småbeløp bli store summer!
Så i et sprøtt ut av verden best case scenario er oppsiden ca 7200%, og ved feil er nedsiden 80-90%.
Mtp fradrag på skatt også, så er det vel bare 50% ish.
Kan vanskelig se noen nyheter/faktorer som vil dra ned kursen før evt skuffelse til sommeren.
Derimot bør det ligge noen kurstriggere som understøtter forventningene i tiden framover…
Hvilket triggere? Det alle venter på er readouten, som enten er vinn eller forsvinn
Read-out er make or break.
Håper det kommer melding om første innrullerte pasient slik at man litt kontroll på tidslinjen fremover. Men det i seg selv er neppe kursdrivende.
Er i samme båt Boms! Liten eller ingen skatt om Zelluna skulle lykkes og aksjekursen tar av. Mange millioner i tap på Ulti kan trekkes fra.
Går Zelluna hele veien med data som i preklinsk snakker vi om 40-100 milliarder Nok. Nå har jeg et lodd større enn jeg bør tape, men kan vel være vært et lite lodd å ta for selv de noe risikoaverse!?
Tviler på at de går så høyt, men med gode data/PoC fra dose-eskalering Phase I så kan de fort bli kjøpt opp.
Litt nord av 2 milliard $ bør man forvente. Men fortsatt ett stykke dit da.
Tenker fullt validert teknologi. Ikke den mcap i sommer men teknologien har det potensialet?!
Ja det er ikke så dumt. Kan fort gå 30-40% på forventning før resultatene…
Selskapet er på terskelen til kliniske studier for første kandidat av en unik kombinasjon av NK/TCR som er godt beskrevet tidligere på tråden.
Samtidig er det meldt oppstart av prekliniske studier for ny kandidat KKLC1 på samme plattform, noe som vil utvide potensialet betydelig. Her inngår også bruk av AI i programmet.
Tanken på at denne kombinasjonen kan gi positiv og trygg effekt på et så bredt spekter av solide svulster er til å bli svimmel av, og kanskje for godt til å være sant?
Foreløpig består nok aksjonærene for en stor del av betingede optimister med svidde fingre, men mye tyder på at det foregår en oppvåkning i hele segmentet.
Alle meldinger som bekrefter framdrift vil kunne vekke nye deler av markedet og forhåpentligvis skape litt liv og røre i handelen.
Ja, skulle det fungere slik man håper så er det en drøy oppside her.
Men som du sier selv, man er betinget optimist. Skulle det mot formodning fungere så er det bare å lene seg tilbake og bli med på opptur av episke proposjoner
Drømmene om “oppturer av episke dimensjoner” ser ut til lege alle brannsårene for brente barn på dette forumet.
Det er bare en konstatering av fakta hvis behandlingen skulle fungere.
Hvorvidt den vil fungere er et åpent spørsmål. Det tror jeg alle brente barn er innforstått med .
Trenger ikke satse hus og hjem. 20 000 kr holder om det blir suksess og ett salg av selskapet.
Hvorfor er ikke bare offshell verdt mye ekstra i forhold til selskaper uten denne teknologien som er kjøpt opp for opptil 2 milliarder us$