Det er vel første gangen navnet på deres samarbeidspartner på produksjonen er nevnt, så vi får vel tro at det er et godt tegn at de er “proud to announce our strategic partnership” 
Fikk seg et kick nå, selgersiden krymper inn og kjøpersiden øker; godt tegn, venter på første pasient.
Skal være mer enn 0,3 mill omsatt for at bekymrer/gleder meg, men spenningen er jo enig at er der.
Det kliniske studiet er antatt å starte tidlig i mai. Kommer melding om første padient dosert sammen med rapporten i morgen?
Inven2 får i så fall tildelt antall aksjer etter gjennomsnittskursen i morgen.
Har i et slikt scenario DNB ammunisjon nok til å dempe kursen ut dagen?
Kan vi deretter få et skikkelig løft?
Zelluna ASA aktiverer det første kliniske senteret for ZIMA-101studien, og markerer dermed oppstart av klinisk gjennomføring
God timing i forhold til prestasjon i morgen tidlig 
Hm… om de fortsetter å bruke 20 MNOK i kvartalet og har 50 MNOK på bok etter Q1 får jeg det til at pengene tar slutt midt i Q4 2026. Eller?
Her handler alt om resultatet av de pågående kliniske studiene.
Selskapets skjebne er nok avgjort i god tid før dette.
Det er et viktig poeng at de i dagens rapport opprettholder forventningene om resultater mid 26
Ja, det er ikke noe tvil om at det må komme penger inn i løpet av 2026. Skjønner ikke helt hvorfor de sier 2027, vi skjønner jo at det ikke holder.
Det er en klassiker at man skriver ting som sannsynligvis ikke holder, og det gjelder ikke bare dette selskapet. Det er jo et element av markedsføring i slike rapporter. Det er derfor man har med siste side: “Disclaimer. By their nature, forward-looking statements involve risk and uncertainty because they reflect Zelluna’s current expectations and assumptions as to future events and circumstances that may not prove accurate”.
Enten forventer de lavere driftsutgifter, eller enda bedre:
-salg eller partnerskap.
Om det er forventningen, regner de da med >50% sannsynlighet for dette?
(Det burde i så fall forklares/begrunnes i rapporten. Noe det er mulig de faktisk har gjort. Man får finlese detaljene.)
De har vært helt tydelig på at de vurderer mulighetene i markedet som meget gode ved det minste signal om sikkerhet og tegn på effekt.
Og det skulle da bare mangle om ikke ledelsen har forventninger?
De forventer, og jobber jo mot et samarbeid og/eller salg av rettigheter så det er det er nok plan A. Plan B tror jeg er å hente «ventepenger» fra dagens aksjonærer, men plan C er nok drastiske kostnadskutt, som jo alltid er mulig.
Her mener jeg du bruker ordet “forventning” i to ulike betydninger.
Ifølge bokmålsordboken kan det bety:
- det å vente spent på noe = sier ikke noe om sannsynlighet
- forventet utvikling = regner som mest sannsynlig
I markedsføring så blander man disse betydningene for å forvirre og lure mottaker til å tro at noe man kun har et håp om er det som er mest sannsynlig.
“De har vært helt tydelig på”: Det blir markedsføringsfraser uten at det er underbygget av konkrete data og forklaringer/begrunnelser.
Beklager å virke negativ her. Poenget mitt er at markedsføringsfraser og ulne begreper er for tynt å bruke som investeringsgrunnlag. Hvis informasjon skal ha noe verdi må det være noe konkret man kan undersøke nærmere og etterprøve.
Dette handler verken om lureri eller språklig forvirring.
Alle venter spent på resultatet av studiene, og posisjonerer seg etter egen vurdering av alle muligheter og sannsynligheter.
Ja, det kan vi være enige om.