Det som er problemet er jo at de selger +/- 80 % av volumet, og folk får jo fort inntrykk av at de ikke må kjøpe nå for da kommer det bare flere aksjer som pøses ut i markedet.
Forsåvidt et godt poeng. Så lenge de ikke pøser ut enorme mengder, så er det i hvert fall ingen ting som tyder på at de sitter med dårlig info relatert til studiet. Det ville vært min største bekymring fremfor et midlertidig salgspress.
Har personlig brukt anledningen til å fylle på.
Man får jo gå ut i fra at ærlige folk, så hadde de hatt «dårlig info relatert til studiet», hadde jo det vært inside informasjon som ville gjort at de ikke kunne handle i aksjen. Så de sitter helt sikkert ikke med noe ekstra informasjon om studien.
Men de trenger sikkert cash, og om de skal ha ut en større post burde de fått den plassert via ett meglerhus eller gjennom direkte kontakt med en eller annen investor som kunne svelget unna hele det aktuelle antallet og blitt ferdig med det og ikke tynt aksjen nedover i lang tid.
Det er et veldig godt poeng. De ville nok vært bedre tjent med et blokksalg der megler finner rett kjøper.
inven2 er et seed fond, de selger ofte ut tidlig.
Billigere risiko å ta tidligere i løpet.
Jeg skjønner det, men vil de maksimere sine egne verdier bør de gjøre salget på en bedre måte enn å selge en stor andel av volumet hver eneste dag.
24.03 solgte/ overførte Inven2 av sin beholdning 500 000 aksjer og den 23.04 totalt 267 000 aksjer, tilsammen 767 000 aksjer.
Det som ikke ble solgt på de repektive dager, ble overført til DNB BANK ASA - KONTO #4 som gradvis solgte dette ut i markedet.
Ser man på kursutviklingen i denne perioden la dette en demper på det posistive momentumet.
Her støtter jeg de som tenker dette kunne vært løst som blokksalg. Slik som RADFORSK INVESTERINGSSTIFTELSE stort sett gjør.
Ingen tvil om at dette burde vært løst som et blokksalg.
Jeg tror heller ikke man skal tenke at Inven2 sitter på negative nyheter som trigget salget. Inven2 er et TTO og bør selge seg ut av slike selskaper når de får sjansen og heller investere disse midlene i andre nye caser.
Salget fortsetter i dag ser det ut som.
Hvem er kjøperne? Dette er jo et godt bidrag til de som vil støvsuge aksjer for en billig penge…
Bare småaksjonærer så vidt jeg kan se, ingen som eier mer enn 0,1 % av selskapet.
Sikkert en del som nå selger i ren frustrasjon over kursutviklingen.
Forhåpentligvis kan vi snart ønske dem velkommen ombord igjen…
Zelluna ASA: Innkalling til ekstraordinær generalforsamling - erfaren internasjonal biotek-leder foreslått til styret, og styremedlem trer tilbake
Zelluna ASA: Notice of EGM - experienced international biotech executive proposed for election to the Board and Board member steps down
Håper ikke Birk Venture som stor aksjonær er på vei ut døra også da…
Det er vel mange som forventer at hele selskapet blir solgt i løpet av ganske kort tid om resultatene blir som vi håper nå i høst. Det trengs jo ganske store ressurser for å ta nye produkter til markedet, selv om man kan få markedsføringstillatelse basert på fase II studier alene.
Velger å tolke det slik at det forberedes forhandlinger med Big Pharma. Da trengs det kompetanse og nettverk.
Zelluna ASA: Innkalling til ekstraordinær generalforsamling - erfaren internasjonal biotek-leder foreslått til styret, og styremedlem trer tilbake
Zelluna ASA: Notice of EGM - experienced international biotech executive proposed for election to the Board and Board member steps down
Nå må TekBot roe seg ned med å sende meldinger som allerede er meldt før 0900 i åpningstida her!