De skrev jo selv at de ikke forventet effekt på lave doser.
De utelukket ikke muligheten for tegn på effekt selv på dette lave dosenivået, men sikkerhetsanalysen inviterer vel til å øke dosene etterhvert.
Tviler på esobiotech forventet så god effekt i dose eskalering studien heller, men som Werner poengterer, helt annen kreft type 
Blir litt sånn:
Hvor mye gelé trenger man til barnebursdagen?
EsoBiotech: Eh, 3-400 pakker og et par liter vann i en grøtkasserolle, kanskje?
Alle fikk vel heftige AEs i den studien, inkludert at 1 av 5 døde (men visstnok pga alvorlig sykdom, og ikke medisinen). Men det virka, som faen.
Som er helt vanlig, en milepæl og ikke minst et krav fra myndighetene!
De har selv sagt at laveste dose er beregnet til å være «klinisk relevant». At det ikke er den optimale dosen er selvsagt noe annet, men jeg utelukker i hvert fall ikke at det kan sees resultater også for den første kohorten.
Rekrutteringen hadde jo også vært vanskelig om det bare var antatt at det ikke ville kunne hjelpe de første pasientene.
Denne studien gir et etterlengtet håp i en situasjon der få andre behandlingsalternativer gjenstår.
Veldig positivt for disse hvis tumoren reagerer positivt og ikke minst minsker.
For andre livstruende sykdommer har vi erfart at den livstruende sykdommen stagnerer, slik at pasienten lever godt, med påfyll av medisin uten at sykdommen vokser videre ; bare en tanke.
Håper for all del at disse pasientene får hjelp til å komme ut av dødsspiralen, da har vi det gjort det største.
Ja her risikerte vi 90% ned for å få 7% opp… 
Sjansen for det var / er vel ganske lav, foreløbig.
Jeg tenker vel at så lenge ikke studien avsluttes pga alvorlige hendelser, så lever håpet.
Og erfaring tilsier også at selskap pleier å være utrolig flinke til å finne ting i fase I som gjør at de kan melde at de vurderer å ta ting videre til fase II 
Ikke helt sånn jeg tolker det når de sier «tumor efficacy MAY emerge at HIGHER doses».
Men det er bare sett med mine amatørbriller 
Jeg diskuterte dette med CEO under en presentasjon i mai, og da ble det sagt at første dose er ment å kunne være « klinisk relevant ». At det ikke er riktig/optimal dose er jo noe annet.
Grunnen til at jeg spurte om dette var bl a Nykode som hadde en tilsvarende fase I hvor det bare var i kohort 2 og 3 man fikk resultater, men de var til gjengjeld veldig gode. (Edit Autokorrekt feil rettet opp)
Tilsynelatende da.
Var vel ikke randomsierte data?
NK celler har i mange sammenhenger vist effekt i bekjempelse av kreftceller. Utfordringen har vært å få de til å orientere seg fram til solide svulster.
TCR har vist god orienteringsevne, og neste milepæl vil være å påvise at TCR kan fungere som veiviser for NK-cellene.
Neste skritt vil være å heve dosen til et nivå som kan gi klinisk effekt uten for store bivirkninger.
De prekliniske resultatene for effekt har vært lovende, men det gjenstår å se om det fungerer like bra i menneskekroppen.
Så langt er sikkerhet i fokus, og i dag har vi virkelig mottatt ei gledelig melding.
Før du kommer med sånne kommentarer kan du kanskje nevne en eneste Fase I studie som har vært randomisert.
Det var en henvisning til at det ofte er vanskelig å vurdere noe effekt ut av små datasett. Du skrev at det var gode data, noe jeg mener er vanskelig å vite.
Cash run ett år frem i tid er bra 
Zellunas kontantbeholdning forventes å
finansiere de planlagte aktivitetene inn i tredje kvartal 2027, hvilket gir et
solid fundament for å gjennomføre selskapets strategi og forfølge fremtidige
verdiskapende muligheter.
ZIMA-101 to be presented at ESMO 2026: In July 2026, an abstract describing the ongoing ZIMA-101 Phase 1 study of ZI-MA4-1 was accepted for poster presentation at the ESMO Congress 2026 in Madrid on 23–27 October 2026. The poster will be presented by Professor Fiona Thistlethwaite, Chief Investigator of the study at The Christie NHS Foundation Trust.
Thisle…thwa.