Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Poster er poster… men hyggelig at hun ikke sender en eller annen doktorgradstudent i stedet for seg selv :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Alt i alt en positiv rapport som viser til god fremgang. De neste 4-8 ukene blir avgjørende.

Kan ta mer tid enn det. Er bare 3 dager siden fikk klarering til å gå videre på dosenivå 1. I beste fall hadde CRO 2 pasienter klare som allerede nå er dosert. Trolig vil det gå like lang tid som med pasient 1 før dosenivå 2 initieres. Så vi snakker altså en drøy måned til dosenivå 1 er over, og så er det i gang med dosenivå 2, med ca. like lang “ventetid” på at tox er akseptabel. Best case for zima 101 er dermed at det går drøye 2 måneder pr. dosenivå. Trolig vil det gå saktere enn som så.

1 Like

Det kan forhåpentligvis komme nye og interessante resulter etter avlesning av scanning av 1. pasient om noen dager?

2 Likes

alt er mulig

men det er lave dosenivåer, og en terapi som forsvinner fort ut av kroppen

og så er det eggstokkreft

sjansen for zlna er kanskje størst i synovialt sarkom

og så får man tenke at effekt i noe annet vil være en hyggelig (og overraskende) bonus

jeg gjetter (helt ukvalifisert seff) på at om det er noen effekt, så vil man først kunne se denne på dosenivå 2 og 3, og da snakker vi om scans som trolig blir utført etter at Fiona TT har stått ved posteren på ESMO, jeg gjetter november-februar som potensielt tidsrom for en eventuell “signaler på aktivitet rundt tumor”-melding

4 Likes

Jeg har det heldigvis ikke travelt :relieved:

Som svar til spørsmål om CT scan neste uke: jeg har forstått det sånn at skulle de se spektakulære endringer i tumor (en eller annen form for effekt på tumor) allerede ved første dose, så kan de likevel velge å vente med publisering til hele Fase 1 er ferdig. Det er ikke uvanlig at slikt hemmeligholdes for å sikre eller utvide patenter underveis. Dette skriver jeg på generelt grunnlag innen biotek.

Selv om du er nokså spesifikk ang zelluna.

Godt at det ikke var et annet generelt grunnlag.

det er normen det :wink:

men nå ere vebbkææææst

1 Like

Selskapet følger sine planer på en stødig måte.

Resultatene viser så langt en betryggende profil.

Zelluna fikk en smidig og rask inngang til børsen på skallet av Ulti, men fikk nok også en del spøkelser med på lasset.

Kursutviklingen viser at markedet fortsatt er temmelig avventende.

2 Likes

bare en ting som betyr noe her, og det er bevist effekt

men får man det, så validerer det fort hele plattformen til zlna

1 Like

Hvis du skal være frakoblet virkeligheten og sveve på en rosa sky må man over på preklinisk greier :laughing:

må ikke tenke for mye på selve virkeligheten invivo :wink:

hvis 1000 andre mener skyen er reell, så kan man investere der, helt uavhengig av virkeligheten

trikset er bare å komme seg ned av skyen før alle oppdager det du allerede vet

2 Likes

Her var det mye nytt, shit! Ser jeg ikke har fulgt med i timen.

Jeg tror ikke på spøkelser. Skjønner dermed ikke hva du sikter til.

Hvis dette viser seg å funke vil moonshottet blir så sinnsykt at man som investor blir blåst gjennom stratosfæren. Man kommer til å bli så rik og ensom at det vil føles som å dø i vakuum likeså.

Disclaimer: understreker hvis.

Disclaimer 2: understreker disclaimer 1.

Disclaimer 3: verdensrommet finnes ikke.

Altså, hovedproblemet slik jeg ser det, etter i sommer, er vel at det faktisk vil være CB på Oslo Børs så lenge at man dør av alderdom før man rekker å realisere verdiene

hvis diz shit workz da

Siste tidens positive nyheter gjenspeiles ikke i kursen.

Arven etter Ulti har spøkelser med på lasset. Skrekken etter havariet rir fortsatt mange investorer, og det skal tydeligvis en del til å gjenreise tilliten.

Eh, fordi ZLNA ble sjøsatt i skallet til Ulti?

Jeg kan love deg en ting, og det er at kursutviklingen her har særdeles lite med Ulti eller Ulti-havariet å gjøre.

På samme måte som utviklingen i CRNA ikke har noe med TargoVax å gjøre.

Eller ONCIN har noe med BGBIO å gjøre.

Eller TRMED og NANO

Logikken er fraværende, spør du meg: Blir som å si: Jeg falt på isen en gang en gang jeg hadde vært på Elkjøp for å kjøpe vannkoker, derfor er jeg redd for å bruke vannkoker.

3 Likes

Let them , just let them.

Gudan veit, men fort gjort å ende opp med tom trål. Begynne med småshark og line før industriell size fiskebåt er nok lurt.

Intradagbevegelsene i disse lite likvide aksjene får ene testikkelen til å ønske seg permanent trekt opp… får litt Benjamin Button feel av hele opplegget.

1 Like

Jeg synes ikke det er urimelig å påstå at tidligere opplevelser i norsk biotek kan legge en demper på kursutviklingen. Men det er som dere andre sier først og fremst data som vil reprise selskapet opp eller ned.

1 Like

Ikke for å være negative nancy, men ZLNA har ennå ikke kommet kursdrivende nyheter som tilsier en (fundamental) kursjustering.

At første pasient ut i en fase-I studie som omhandler safety og dose-eskalering ikke fikk negative bivirkninger, er selvfølgelig fint.

Men det er også en selvfølge for videre progresjon i studiet og forteller ingenting om effekt osv.

Bare å smøre seg inn med tålmodighetskrem faktor 30…

5 Likes