Mitt inntrykk er at det gjelder både high and low sulphur
Hva tror vi utbytte blir, når vi nå vet at 60% er «fullbooket» for Q4?
Ser ut som du har rett zappa, ihvertfall i følge denne artikkelen:
Even with supplies of high-sulphur fuel oil readily available, there is likely be “an extended waiting time” to secure a refueling vessel,
Nå er dette noen uker siden, håper situasjonen har bedret seg.
De fleste store rederier er flinke på planlegging og bestilling av bunkers, slik at når skipet ankommer anchorage er ofte ikke bunker bargen langt unna. Skulle man derimot ikka ha gjort de nødvendige bestillingene/planleggningen frem mot IMO2020 (1. Januar 2020) kan man i verste fall nå måtte vente 10-14 dager på bunkers. De skal også være tight for begge typer fuel, da mangen av de tradisjonelle HFO bargene nå kun leverer VLSFO, ergo mindre tilgjenglighet for HFO.
Dette gir jo også et ekstremt tight rate marked. Alt, for et bonanza tank blir i H1 2020.
Tipper Q1 og Q2 blir helt ville for ADS
ADS Page (2002) On Subs AG/Taiwan Stasco Jan 13-15 Frontline [+17 years old vessel]
“tankersinternational.com”
Last done for AG/KOREA WS122.
Tok litt gevinst i dag, vært en formidabel reise fra 20kr. Er redd oppgangen nå er blitt regnet inn i kurs for en stund.
Blir nok et utbytte på ca 1.5-2kr for Q4. Men så må man vente helt til Q1 igjen for å få neste så blir fort litt opp og ned til da!
Gratulerer med gevinst.
Jeg har et litt lengre tidsperspektiv enn deg virker det som. Jeg vurderer ikke å selge på disse nivåene - faktisk så tror jeg dette bare er starten av en lengre opptrend.
Jeg tror heller ikke ratene er priset inn for noen av selskapene. Det hele spørs jo om dagens rater er en forbigående effekt av IMO2020 og isåfall hvor lenge effekten varer. Dersom dette er starten på en robust oppsyklus(som forsterkes av IMO2020) så er det bare å sitte stille, man kan blir for smart for sitt eget beste dersom man planlegger å selge seg ut og kjøpe seg inn igjen til høsten.
…og der ble slutningen til Page oppdatert med rate. WS140/130K per dag!
Helt rått! Regnestykket blir fryktelig pent i ADS på disse nivåene!!
Manus, hvor finner du ratene? Skulle likt å hatt den siden der selv
En app som heter VLCC Fixtures viser slutningene
Poten Daily briefing gir daglige rater (men ikke konkret per skip). Anbefaler også å følge Joakim Hannisdahl på Twitter, han oppdaterer minst daglig.
Ja, det betyr at den ikke gikk gjennom. Synd, men får nok en ny slutning kjapt
Det er faktisk en høyere rate på denne nye slutningen, 140K per dag versus 130 på den forrige.
Ser ut som den forrige var på subs med worldscale 2019 og den nye med worldscale 2020.
Artig å regne på hvor mange% av selskapet/og/eller utbytte denne turen gir.
Nå kommer snart de to andre skipene i markedet👌
Perfekt timing. Får vi tre slutninger over 100k nå, så tipper jeg gutta i Arendal begynner å bli fornøyd med valget de tok da de kjøpte båtene
Et enkelt (men dog veldig gøy ) regnestykke basert på Q3-presentasjonen til ADS Crude Carriers:
ADS har en break-even på USD15000/dag.
En årlig snittrate på USD25000/dag gir en fortjeneste per aksje (EPS) på kr 4,23,- (ved 1USD=9 NOK) og en P/E på like over 7.
En årlig snittrate på USD85000/dag gir en EPS på kr 29,50,-. Det tilsvarer nesten hele dagens aksjekurs, altså en P/E på 1 med dagens kurs!!! Dette er selvsagt i den øvre delen av forventningsskalaen, men det er faktisk ikke umulig hvis IMO2020 sparker i gang oppgangssyklusen for fullt.
Og bare for gøy; hvis de opprettholder en snittrate på USD140000/dag vil det gi en EPS på 53 kr og en P/E på ca. 0,5!!
Føler meg trygg på at det kommer en reprising her de neste månedene, når de to andre skipene også får lastet til rater over USD100’