Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ADSC - ME (Merkur)

Last app: VLCC Fixtures, gå så inn på cargohunt, da kan du selv konstatere fakta!!

Blir fort å ikke se skogen for alle trærne @Nocturne. Jeg snakker ikke om rater på 300k, det var en panikk-spike og var mer underholdende enn noe annet. Det er jo ikke noe det var noe stort poeng å regne så mye på. Men i det store og det hele kan ikke oljeraffinerier slutte å raffinere olje fordi frakt er for dyrt. De kan heller ikke få venner og familie til å bære oljen i bøtter fra feltene til raffineriene. Jeg vet ikke hvor balansen ligger - men den er langt under 300k, også mener jeg den også er langt over 15k som er breakeven for ADS.

2 Likes

Hvis ratene gradvis hadde steget til nivåene som er nå (i stedet for hoppe og dale igjen), ville jo folk fortsatt vært i ekstase.

2 Likes

Nettopp. Det psykologiske ankerpunktet ifht ratene er endret, og nå føles 100k dårlig. Det er tull. Frem med kalkulator og fornuft.

2 Likes

Nettopp, regner man med at skipene bare er verdt stålverdi i 2022, men ratene er på 45k så er fair kurs nærmere 40kr. pen oppside det. i hvert fall når man vet at skipene pt er verdt MYE. Holder skipsprisene seg som nå med samme rate-estimat på 45k er fair kurs nærmere 60kr.

2 Likes

Hvis du samtidig ser utbytte-kapasiteten ved rater på 55-65 000 $, (breakeven- 15 000)(Tc Ws 55,1år) blir det helt ok!!

Da tror jeg vi er noenlunde enige. Jeg hadde egentlig tenkt å vekte opp i Nano nå pga. emisjon og utvanning men ser @Manus har rett i at bare 5% av flåten er booket for November. Dette kommer til å være sykt siden det bare er snaue 2 uker igjen av måneden! Vurderer lodd her og i HUNT.

Hvor mye av overskuddet skal ads betale ut? Tilnærmet alt?

Leste på Hegnar forum tidligere i år hvor folk dagdrømte om rater på 50-70k i forbindelse med IMO2020 :slight_smile:

3 Likes

Alt av fri kontantstrøm kommer til å bli utbetalt både i ADS og Hunt. Sannsynligvis også i OET.

3 Likes

ADS Page er ventet inn til Singapore innen 48 timer, for å bunkre opp.
Er da klar for markedet.

2 Likes

Av 102 laster som skal/er forventet har de fixed 1 i løpet av dagen 4 nye er «on sub».
De prøver å vente ut hverandre, hvem gir etter først??(Vlcc-fixture)

2 Likes

Kan se slik ut, men får bare se. Skulle markedet etablere et gulv på $100k så ser det veldig bra ut.

2 Likes

Han er også enig👌

2 Likes

Ads Page på vei til Oman.bilde|690x1226

1 Like

sterke saker

1 Like

Dette blir bra👌

Regn selv🕺🏼