Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ADSC - ME (Merkur)

Ads Page er i markedet for laster nå etter å ha fått installert scrubber.
Stratus ventes ferdig med installert scrubber i midten av november
Skipene opereres av Frontline

Hyggelig å se at det kan se ut som verdien av skipene øker (se Hunter tråden)

Nå stiger vel HUNT sine båter en god del mer pga. de er nye i motsetning til dette vrakpantet av en båt @zappa66. No offense men HUNT kommer til å gå mye mer enn ADSC :wink:

Det er vel de gamle båtene som stiger mest prosentmessig :grinning:

Nå er risikoen i Hunt også større enn ADS, fordi de er giret mye mer og har tonnasje som kan stige (og falle - selv om jeg tror det er mindre sannsynlig) mye i verdi.

I stand corrected guys, min sære måte å spørre på, slenge ut en usubstansiert påstand og vente på avkreftelse :sweat_smile:

1 Like

Tja.

Ja, men du glemmer at Hunter har 70% LTV, mens ADS omtrent ikke er giret. Derfor vil det slå veldig på VEK’n nå stålverdiene endrer seg.

2 Likes

Samtidig er strategien til ADS mer risikabel i mine øyne, med tanke på at man ikke har mulighet til å vente på at markedet skal friskmeldes dersom det mot formodning skulle bli svakt de neste par årene. Selv om gjelden er lav, er det ikke mange kronene man sitter igjen med per aksje dersom skipene må skrapes.

1 Like

Skrap/stålverdien ligger som en bunn.

Nå er vel både Hunter og ADS et spill på hva som skal skje de neste par årene. Ser ikke for meg at Fredly sitter med skipperlua uti 2022

1 Like

Ingen grunn til å komme på tråden for å disse ADS selvom du mener at ditt gull glimrer mer :grin:
Dersom ting går som vi håper og VLCC ratene blir liggende mellom 50 og 100 K bli det party i både Hunt og ADS.

5 Likes

Forrige tur med rate WS155.

1 Like

Usikker på om dette regnestykket er korrekt, men det er hvertfall festlig.

Basert på TCE kalkulator på http://www.southportmarine.com/calculators/time_charter

AG/Japan WS155 blir TCE 112993, minus 20000 i kost = $90.000 per dag.

$90.000 * 70 dager = $6,3M.

Det er ganske drøyt når de har $10M i gjeld på båten.

Jeg tror ‘Last done’ viser til forrige slutning på samme rute, ikke for samme skip. Ser det på de mer aktive rutene at Last Done er den samme for flere skip på subs.

1 Like

BE- ratene for ADS er oppgitt til ca 15 K $ og de har ca 12,5 M$ i gjeld pr skip

Du bør også hensynta at eldre skip som det ADS har som regel vil oppnå lavere rater enn det nyere skip vil oppnå

Godt poeng. Men det blir veldig spennende å se om ADS klarte noen av disse eventyr-ratene.

Ser ut til at ADS Stratus nå er ferdig med installering av scrubber og i ferd med å gjennomføre testing. Er vel i markedet for last om 2-3 uker

1 Like

Takk for at du delte. Liker dette caset - kjøre ut gamle skip i håp at man treffer oppturen. Break even er ca 15 000USD/dag og alt annet kommer i utbytter. Minimalt med verditap på flåten. TCE på $35 000 skal i følge selskapet gi $0.94 i årlige utbytter. TCE på $45 000 $1.4 i utbytte, etc.

Siste sluttninger:
ADS Stratur: På vei Singapore.
ADS Page: USD 15 271@78,21 days - tilsvarer ca 33 000USD om man ikke tar med tiden skipet var inne til drydock.
ADS Serenade: USD 35 058@46,15 days

1 Like

Q3, som ventet ikke det helt store
ADS Crude Carriers Plc Q3 2019 report.pdf (353,9 KB)

Litt dyrere scrubber/intermediate surveys enn ventet, men ingenting massivt. Q3 burde fundamentalt sett (dersom ikke ratene plutselig skulle falle kraftig) være det svakeste da 2 av 3 skip hadde betydelig reduksjon i dager på vannet grunnet scrubber/survey tid. 1 av 3 skip vil tilsvarende miste et par/tre uker i Q4. Jeg tror den fundamentale bunnen er bak oss, og at vi i Q4 og fremover vil se økende inntjening og økende utbytter, hvilket vil drive kursen oppover. Ratene er høye og det er gode utsikter fremover, og snart vil 3 av 3 skip være ferdige og klare for drift de neste 2-3 årene. Breakeven er ekstremt lav i ADS

1 Like

ADS Stratus ankommer Singapore i neste uke, får se hvilken slutning den får.