Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Agasti ett spennende case? (AGA)

Hæ?! Er du synsk?

2 Likes

Nå er alle formaliteter i orden angående Blackstone handelen, store forventninger fra Ulvenes angående samarbeidet med Black. :grinning:

1 Like

Ny børsmelding fra Agasti idag:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150930.OBI.20150930S25
Inneholder ikke så mye krutt, men jeg synes at for hver børsmelding som kommer så blir mer og mer usikkerhet ryddet av veien.
Raketten står på rampen, er i ferd med å klargjøres og fylles nå med drivstoff. :slight_smile:

Noen som vet noe mer om denne:

http://www.kraftfinans.no/news/tilbud-om-kjop-av-aksjer-fra-intrinsic-oppkjop-as/

Ser ut som de er interessert i å kjøpe Obligo-forvaltede selskaper.

Edit: Ser ut som om Intrinsic Oppkjøp bare er noe jalla greier.

73 øre i utbytte pr aksje innen nyttår:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20151020.OBI.20151020S37

2 Likes

Endelig noe inntresse for Agasti igjen, er veldig spent på de neste to mnd. her,
nesten så jeg vedder på att det blir en fin kursutvikline her fremover.
Resultatfremlegging på onsdag, da får vi vel også greie på når utbytte på 0,73 kommer :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Jeg vedder ikke imot…

2 Likes

Har du sett presantasjonen Hjalmar? Synes dette hørtes veldig bra ut, “Ulvenes sier att allerede nå kan vi si att Q4 blir enda bedre, vi gleder oss veldig til 2016…”. Vis vi ser 6-7 med fremover skal det jo betales ut ca. 1,26 i utbytte, altså ca, 60% av dagens kurs Agasti har 154 mill på bok. De varsler dessuten ytterligere kostnadsreduksjoner(31% i Q3) og all gammel morro er ordnet opp i. ) Hold på aksjene Hjalmar og eventuelt andre, ikke la dere finte ut denne kommer til å gå. Jeg har økt med ytterligere 35% denne uken, snitt nå 1,79

1 Like

Har nettopp sett presentasjonen og er enig med deg! Likte at Jørgen sa 3 ganger at Q4 blir bedre enn Q3 :smile:
Var heller ikke klar over at såpass mye utbytte var planlagt for 2016.
Alt tyder på at kursen vil stige her fremover. Jeg har ikke solgt en aksje, og ser ut som det blir lenge til jeg gjør det også.

1 Like

De går i fra -3 Q3 2014 til +18 mill nå og markedet sender kursen litt ned, forstår du noe?

1 Like

Kan forklaringen være at alle ventet på en dato for utbyttet på 73 øre?

Vet ikke helt, utbetalingen blir mellom 15,12 og 31,12
,

Jepp. Vanskelig å vite om det er tidsnok til å bruke det til julegavekjøp. :grinning:

1 Like

:laughing:

1 Like

Jeg synes det er mye irrasjonell oppførsel i Agasti nå. Det ser ut som om kursen nå siger nedover igjen og at den snart er nede på nivåene i dagene før kvartalsrapporten.
Spør du meg burde den ligge litt høyere nå enn før kvartalsrapporten:

  • EBIT Q3 var bra.
  • Vi vet at Q4 blir bedre enn Q3
  • Vi vet at det blir mer utbytte i 2016
  • Vi vet også at 73 øre ekstraordinært utbytte blir utbetalt før nyttår, men dette visste vi også før rapporten.

Enten forstår ikke aksjeeierne i Agasti enkel matematikk/økonomi, eller så er det andre årsaker.

Jeg mistenker at andre årsaker kan være folk som tenker Agasti = ACTA = useriøst.
Isåfall må Agasti bevise at de nå er seriøse, noe jeg antar vil skje over litt tid (ila ett år?), når de viser at de gjør det de har sagt de skal gjøre.

Derfor tror jeg Agasti vil stige dagen utbyttet kommer (dvs synke mindre enn 73 øre). Irrasjonelt? Kanskje, men irrasjonelt er det allerede.

Noe annet som har slått meg:
Hvordan tør Jørgen å si at Q4 blir bedre enn Q3 når han bare kjenner resultatet fra en tredjedel av Q4?
Er det noe spesielt med Q4 som vi ikke vet om?
Rart om han skulle si noe slikt hvis 1 mnd av Q4 bare var ca 10% bedre enn måneden før f.eks. Ingen vet nøyaktig hva som skjer de to neste månedene.
Jeg gjetter derfor, siden Jørgen går så sterkt ut, at Q4 blir betydelig bedre enn Q3.

1 Like

Må en eie aksjer innen en spesifik dato for å oppfylle kriteriene for å få utbytte du snakker om?

Jepp, vi vet ikke hvilken dag det dreier seg om enda. Antar det kommer en børsmelding om det når det nærmer seg.
Vi vet det blir før nyttår.
Halling sier det blir etter 15. des. Det stemmer sikkert, men jeg husker ikke å ha lest/hørt det sjøl. Skal uansett sitte på aksjene mine til over nyttår (minst).

1 Like

Kan det være pga denne ?

“Blackstone’s acquisition of 10 real estate portfolios is unconditional and
planned to close 15 December.”

1 Like

Stemmer Nofun, og utbetalingen skjer innen 31,12. Vet ennå ikke vilken dato som gjelder for å eie aksjer. Skjønner ikke att det er mulig med kursene vi ser nå etter så gode tall, enten så pågår det ett spill for å få folk til å miste tålmodigheten, eller så må det ha rabla for de som “må” selge nå rett før stor utbetaling. Vi er jo også “garantert” fra Ulvness att Q4 blir meget bra, som Jalmar sa han gjentok det 3 ganger, tror att personalkostnader skal ytterligere ned også i Q4. jeg holder en knapp på att noen fukker med oss for å få tak i aksjene våres billigere, jeg sitter på mine så sant ikke verden tryner. go helg

1 Like