Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Airthings

Airthings er jo ett selskap som spesialisere seg på Lunftkvalitet, de har unike sensoere for Radon spesielt og mold detection. Dette er jo noe som hjelper spesielt for de som har astma og ekstra behov osv, eller lever i områder med risiko for dette. Men så gjør de jo mer og har sensorer for co2, TVO, Humidity, temp og air pressure , som er enklere ting og måle (Antar jeg). I tillegg så har de jo og kjøpt opp ett selskap som hadde strøm styring systemer for og redusere eletrisitet og forbruk.

Så som du sier det er jo alltid andre selskaper som kan dette og som er ok, jeg mener at Airthings er ett hakk foran, jeg har selv hatt airthings sensor og den brukes flitting og er veldig bra med tanke på appen og brukervenlighet. Hvis jeg skal bygge nytt hus vil jeg ha noen som er enkelt og perfekt styring av huset, inkludert luft kvalitet, radon, strøm (Alt i ett) dette gjør ikke en Googe play boks (Som er en multimedia boks antar jeg). Så se på Airthings som ekspert på samme måte som google på Underholdning.

På sikte vil dette bli like vanlig som brannvarsler hjemme, en liten sensor i taket som varsler og måler alt og sier i fra. og til en pris for 1000-2000 kr er jo ingen ting når husene våre koster mange milioner…
Jeg er usikker på at dere sier de ikke snkker med google ? jeg trodde de gjorde det ?

1 Like

Jeg hadde faktisk oversett det der :blush:

Det jeg spurte Airthings om direkte var om man kunne bruke Wave-devicene uten deres hub. Da hadde de fått ekte integrasjon. Det er irriterende å måtte ha ti forskjellige hubs i huset.

nyheter

Play Magnus AS (PMG) - Airthings inngår partneravtale med Play Magnus

15.12.2020 10:06:36 CET | Play Magnus AS | Ikke-informasjonspliktige pressemeldinger (Oslo, 15. desember 2020) Det norske teknologiselskapet Airthings blir tittelpartner for den andre turneringen i Champion Chess Tour, som arrangeres av Play Magnus Group. Champions Chess Tour ble startet som et svar på Covid-19-utbruddet, og alle kampene spilles online. Verdens ledende sjakkspillere deltar dermed hjemmefra. - For sjakkspillere, esport-utøvere og gamere er konsentrasjon og responstid nøkkelen til gode valg. Når spillerne sitter timevis i samme rom, spiller luften de puster inn en nøkkelrolle i hvordan de presenterer og hvilke beslutninger som tas, sier Øyvind Birkenes administrerende direktør i Airthings og fortsetter: - Som en del av partnerskapet med Play Magnus Group installerer vi innendørs luftkvalitetsmonitorer hjemme hos utvalgte spillere for å sikre at de puster inn sunn luft og dermed presterer på topp. Magnus Carlsen, firedobbel verdensmester i sjakk, understreker hvor viktig det er med et optimalt miljø for å prestere på toppnivå - Sjakkspillere forventer perfekte forhold under en turnering. Normalt vil det være opp til arrangørene å gi spillerne ren og frisk luft, men siden vi spiller hver for oss, må vi fikse dette selv. Ved å overvåke luftkvaliteten i rommet kan vi sørge for at luften vi puster er bra, slik at vi holder oss på topp gjennom hele turneringen, sier Magnus Carlsen. Champions Chess Tour foregår i perioden november 2020 til september 2021. Magnus Carlsen og resten av verdenseliten vil konkurrere i totalt ti online-turneringer. Den andre turneringen, Airthings Masters, arrangeres fra 26. desember 2020 til 3. januar 2021 og sendes i Norge på NRK. Avtalen mellom Airthings og Play Magnus Group gjelder for Champion Chess Tour som helhet. - Champions Chess Tour er ett av svært få konkurransealternativer for verdens sjakkelite denne sesongen. Vi opplever sterk interesse for konseptet, og den første turneringen i november fikk stor oppmerksomhet over hele verden, sier administrerende direktør i Play Magnus Group, Andreas Thome. Play Magnus Group tilbyr tjenester der alle kan spille, se og lære sjakk. Gruppens tjenester består av Play Magnus App Suite, chess24, Chessable og CoChess, i tillegg til Champions Chess Tour. For ytterligere kommentarer, kontakt: Andreas Thome, CEO, Play Magnus AS +47 975 11 688 andreas@playmagnus.com Arne Horvei, Tour Director, Play Magnus AS +47 90 66 22 49 arne@playmagnus.com Oyvind Birkenes, CEO Airthings +47 922 43 551 o.birkenes@airthings.com INFORMASJONSPLIKTIG OPPLYSNING This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. OM PLAY MAGNUS AS Om Play Magnus Om Play Magnus Group Play Magnus Group er en fremtredende global aktør som tilbyr digitale opplevelser av høy kvalitet til alle som ønsker å spille, se, og lære sjakk. Gruppen leverer e-læring og underholdningstjenester via sine markedsledende merkevarer chess24, Chessable, CoChess, Play Magnus App Suite og The Champions Chess Tour. Play Magnus Groups visjon er å popularisere sjakk for å gjøre verden smartere, ved å oppmuntre flere mennesker å spille, se på, studere og tjene penger på sjakken. Om Champions Chess Tour 2021 sesongen av Champions Chess Tour blir første gang i historien at verdens beste sjakkspiller kåres gjennom en full sesong med online sjakk. De beste utøverne i verden skal konkurrere i totalt ti turneringer. Touren starter i november 2020 og kulminerer i en finaleturnering i september 2021. Alle runder gjennomføres i hurtigsjakk, og spilles på plattformen chess24.com [http://chess24.com] [http://chess24.com]. Deltagerne konkurrerer om en total premiepott på USD 1,5 millioner. Om Airthings Airthings er verdensledende innen innendørs luftkvalitetsløsninger og energisparende teknologi for forbrukere og bedrifter. Airthings ble grunnlagt i 2008 og har som visjon å bidra til bedre luftkvalitet i verden gjennom enkle, rimelige og nøyaktige teknologiløsninger, og samtidig optimalisere energiforbruket i bygninger. Selskapet har hovedkontor i Oslo, og har kontorer i USA og Canada, og har over 90 ansatte fra mer enn 20 nasjonaliteter. For mer informasjon, besøk airthings.com [http://airthings.com]. VEDLEGG * Last ned som PDF.pdf [https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/16823864/210/246/Last%20ned%20som%20PD F.pdf]

Sjelden pen på trend+volum:
image

Airthings har kastet seg på interessen for virus og har utviklet det de kaller en virusrisiko-indikator. Det er den store nyheten på CES.

Det virker som de kaster seg på alt mulig av sensorer, men funker det på annet en kurspleie?

Denne har de da annonsert for evigheter siden. Villedende markedsføring.

Ja jeg solgte meg ut av denne for ennstund siden. Kjempe tro på selskapet men flyttet en del over til hydrogen pro og pyrus. Det var ikke dumt . Men nå er de og solgt men 30 og 80% gevinst :+1:t2:

Så nå er de og flyttet inn i qfuel og play Magnus og noe tatt ut til krigskasse :+1:t2:

Har du sjekket ut produktene de selger? Hvis ikke så er det en god begynnelse.
Jeg synes både Wave og Wave pluss er spupre produkter. De betaler seg bare for radon delen, så får en mange funksjoner på kjøpet.
Men det er de færreste som er opptatt av inneklima.

Ja, så de når det var blackweek. Fant fort ut at det var en unødvendig duppeditt å bruke penger på for min del :slight_smile:

Ja, det er ikke alle som er så opptatt av helse og hva de puster inn.:wink:

Er opptatt av begge deler jeg, men trenger ikke å bruke penger på ett slikt produkt av den grunn :slight_smile:

1 Like

Airthings Q4 - 4 februar - et overraskende kvartal?

Airthings leverte sterke Q3 resultat med økning i inntekter på 50% fra Q3 2019, og mye kan tyde på at selskapet kan levere svært positive tall for Q4 den 4. Februar.

Hovedårsaken til det mener jeg er hvordan selskapet er posisjonert i den pågående covid situasjon;

1. Selskapet er godt posisjonert i USA - 76,8% av salget i Q3 kom fra Amerika

2. Man kan anta at fokus på inneklima hjemme øker i takt med at mange nå jobber hjemmefra

3. Kjøpekraften(oppsparte midler) har aldri vært større enn den er i USA atm. Vinnerne er produsenter med produkter som kan brukes hjemme og bestilles på nettet slik som Airthings (Aithings har egode og økende reviews på Amazon)

4. Også tilstede i fysiske butikker (Home Depot)

5. En av funksjonene Airthings har innført er optimalisering av inneklima for å redusere risikoen for spredning av virus (Virus Risk Indicator) - veldig relevant for profesjonelle kunder som må ha ansatte på jobb.

6. Airthings er et vekstselskap som allerede har et velprøvd produkt og tjener penger

Airthings guider på en total omsetning på ca. 210m (203m - 217m) i 2020, noe som setter selskapet på linje med egne mål om vekst i omsetning frem til 2024. Jeg tror man ender på en omsetning i øvre del(+) av denne range`en.

Fire meglerhus har tatt opp dekning av aksjen den siste tiden, alle med kjøpsanbefaling. DnB analytiker Christoffer Wang Bjørnsen har en kjøpsanbefaling med kursmål 20kr. CWB er en dreven TEKanalytiker, og har lenge hatt en sterk kjøpsanbefaling på Nordic Semi. Oppside i kursmål fra dagens kurs ca. 64%

Fra intervju i Finansavisen 11.12.2020: “– Her er det bare å komme seg ombord før det går opp for markedet hvor bra posisjonert dette selskapet er, sier analytiker Christoffer Wang Bjørnsen.”

Jeg tror sterke Q4(2020E) tall kan bli en trigger

Analytiker Anbefaling Kursmål Oppside(27.01)
DnB Kjøp 20 64%
ABG Kjøp 16 32%
Carnegie Kjøp 16 32%
Arctic Kjøp 16 32%
  • Økning i inntekter
  • Underskudd EBITDA

Markedet virker ikke å reagere noe særlig. Tanker?

De øker tapet i takt med økt salg, er ikke helt bra i mine øyne.

Her ser dere hvor kjapt en utvikling kan utfolde seg…“Airthings”-Killer?

Ganske klare insentiver for eiendomsforvaltere når de både får reduserte energikostnader og billigere lån. Klimastyring blir nok et av de billigere virkemidlene å investere i.

2 Likes

Er det noen andre som har testet Airthings målere for radon og sjekket de mot sporfilmmålinger?
Jeg kjøpet to Airthings Wave (og hub) og fikk til tider målinger over anbefalt nivå så jeg bestilte to sporfilmer som jeg lot ligge i samme rom som Wave målerne. Sporfilmene ga 64 og 86 (spesifisert med ±10 som margin ) mens Wave for samme periode viser snitt på 113 og 147. Dette er jo veldig stor forskjell så lurer på om noen andre har opplevd det samme?
Anbefalt tiltaksgrense er jo på 100 så det er jo ganske vesentlig forskjell.