Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Airthings

Jeg kjøpte denne på Black friday. Den viste høyere verdier til å begynne med men det gikk seg til. Jeg leste att den bruker noe tid på å vise korrekte verdier.Går gjerne noe nedover etter noen dager ett par uker. Sporfilmene skal vel ligge ganske lenge før de gir korrekte tall de også. Jo mildere det er ute jo lenger tid må de vel ligge. (på tynn is her, men beste tid på å måle er vel mellom nov-mars ?Måleperiode 2-3 mnd?) Gi tilbakemelding på om det endrer seg hos deg etterhvert.

Takk for svar men det er målt over lengre tid. Den ene (Wave) startet jeg målinger med i august og den andre i første halvdel av september. Perioden 15. oktober til 15. april var det som stod anbefalt å måle med sporfilm innenfor.
Sporfilmene målte fra 22 oktober til 24 februar. Og det er den perioden jeg har sjekket gjennomsnittsverdien for i Dashboardet til Airthings også.
Så dette har ikke noe med innkjøringsperioden å gjøre. En uke kalibrering mener jeg det som var oppgitt for Wave.

Beregnet årsmiddel for sporfilmene var på 49 og 66 men har jo ikke hatt Wave et år enda så får ikke sjekket den verdien enda.

Ok.

Airthings ASA: Mandatory notification of trade

https://newsweb.oslobors.no/message/531925

Greit innsidekjøp fra mange i ledelsen, mulig den kan sette en dobbeltbunn sammen med IPO-dippen på 10,-.

Gikk greit i minus i kvartalet pga. vekststrategi, men har fortsatt 500m på bok fra IPO. Hele selskapet er priset til rundt 1,7mrd nå.

Forferdelig utvikling kan man si. Noen som har greie på hvorfor?

Selskaper som ikke tjener penger blir hardt straffet i disse tider. Det var grunne til jeg solgte for en stund siden. Ser ut som de bruker veldig mye penger.

Årets verste investering for meg. -20% på en uke, like etter et innsidekjøp. Got played…

Ja jeg hater når slik skjer. Jeg og solgte ut en del forrige uke og har faktisk en del cash. Jeg har prøvd meg på Kahoot nå og treffe bunn, men er usikker på den og…
Jeg hadde veldig troen på Airthings og kjøpte på 10kr, men solgte meg ut når jeg så Q4 resultatet. Det brukte som sagt veldig mye penger på og komme seg inn i USA og markedsføring. Men liter selksapet og produktene, men det er vel mer Nice to have enn need to have… (Men jeg er enig, det er ekstremt fall siste uken det er ufortjent)

1 Like

Fikk fart på kursen ihvertfall

Sinnsykt at en halvdød aksje går 20% på at en nisse av megler melder oppside i en aksje… det er vel oppside på 99% av samtlige aksjer… dette lukter jo kameraderi og pump and dump til uken.

2 Likes

Er en blanding av flere ting:

1. Innsidere har kjøpt stort, anbefalt teknisk av Investtech pga. dette
  2. Selgerne rundt 8,5 har tørket bort over tid
  3. Aksjen bryter opp teknisk, både fra fallende trend og nå fra motstand litt over 9
2 Likes
  1. Airthings har 6 - 7 år med runway, så tapene er ikke noe problem. Dessuten stammer de fra ekspansjon, ikke produktrelatert.
  2. Gikk på børs til 1,8 milliarder pre money, selskapspris nå (ikke det samme som verdi) 1,68 INKLUDERT alle pengene som de hentet inn.
  3. Med en GAGR på 65 % gjør de seg fortjent til en relativt luftig prising

Jeg mener ihvertfall at caset ser ganske fornuftig ut i mikroen

Blir spennende å se effekten av avtale med CVS og samarbeidet med Airtight etc i Q3. IMHO

Har vel bare 13mnd runway med q2 cashburn?

1 Like

462 mill as of end of quarter. Hvor mye tapte de sa du?

Fasit her er vel et tap på 20,7 mill, måtte gå og lete. Fordi for et selskap som økte omsetningen med 80% yoy er vel ikke det så ille? Og er ikke poenget med kapitalinnhenting at de pengene skal investeres i videre drift?

Nå har ikke jeg gjort en grundig kontanstrømanalyse altså, sitter på t- banen. Men jeg tror markedet bommer totalt her, siden radon og luftmåling ikke er sexy nok

Net result er ikke cash burn. Cashburn for selskapet var 35,7mnok.

1 Like

… men om du ser litt etter vil du se et selskap som er godt posisjonert både i et iot- space der sensortech er en av driverne, det grønne skiftet ( vi må også måle luften for å kunne iverksette tiltak), og som en post-covid aksje fordi folk blir mer opptatt av luftkvalitet

Ganske mange aktører i samme bransje som airthings.

1 Like