Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Airthings

Frost & Sullivan positions Airthings as industry leader in global indoor air quality market

Oslo, Norway - (December 20, 2021)

Global analyst firm Frost & Sullivan published their newest report on “Global Indoor Air Quality Systems.” In the report Airthings is positioned as leaders in the indoor air quality monitoring industry.

“Frost & Sullivan believes that Airthings is transforming the indoor air quality market with product innovation around data-driven analytics to personalize services for residential and non-residential customers.”

Bra trend i Airthings.

Stemte bra… :wink:

Fra Airthings i dag - nyhet på vei, antagelig i forbindelse med CES.

« Noe nytt lanseres snart – finn ut 5. januar.»

AIRTHINGS har allerede en veldig god posisjon i sin nisje - de er markedsledere og for mange synonymt med inneklima. De har nå en bred salgsorganisasjon som jobber internasjonalt, med mye fokus på USA. Etterhvert kommer nok Asia i fokus. De vil komme med nyheter jevnt og trutt fremover, nå først allerede neste uke. Ved å bredde ut sortimentet sitt vil de oppleve mersalg, ved at folk som allerede har en hub utvider antall og type følere i huset eller på jobb. Og etterhvert som leveringsproblemer i produksjonen (chips osv) avtar, vil AIRTHINGS kunne mate på med salg og vekst.

Personlig håper jeg det er en utendørs sensor de kommer med 5/1, faktisk. De aller fleste som har en AIRTHINGS hub vil ønske å ha en sensor utendørs som de kan legge inn i dashbordet sitt - med utetemperatur, fuktighet, trykk - og gjerne partikler, som pollen og forurensing. Hvis de kommer med en utendørs sensor vil den nok få ben å gå på i butikk… I tillegg vil AIRTHINGS da lettere kunne samarbeide med smarthus-leverandører, inkl. Tibber.

1 Like

Jeg er inne her etter det jeg syns var en sterk cmd nå nylig. Høres interessant ut det du nevner med utendørs sensor og et skikkelig hjelpemiddel for pollenregistrering hadde vært bra og veldig nyttig. Jeg har selv airthings i huset. Veldig grei forsikring syns jeg,man puster jo en del ganger inn og ut Ila dagen/natten. For min del var det interessant å vite radon og hvor mye CO2 som bygde seg opp i soverom Ila natten. Men det er jo mye annet som den også registerer.

Som investeringscase kreves tålmodighet. De guider rød ebitda videre fremover,så har absolutt ingen forventninger om kursøkning. Men det er på en måte det mandatet selskapet har fått gjennom sin kapitalinnhenting. Så helt naturlig fokus de har,nemlig innovasjon,økt salg og opprettholdelse av bruttomargin. Investors bør være fornøyd så lenge selskapet følger opp disse tre punkt,noe de absolutt gjør. Men for å tiltrekke seg nye investorer tror jeg vi må vente til ebitda blir blå og økende

Hei @riskypick - enig i dette. De har lagt opp til å bygge sten for sten. Og det vil ta tid. Etter min mening -og helt enig med deg - de fokuserer riktig og har bygget et bra salgsmaskineri. Og sterk produktutvikling ligger i bånn. Som vises lenger oppe så svinger kursen mye, men trenden er klart oppover.

1 Like

Investtech sier kjøp og bruker et mer optimistisk chart enn mitt lenger oppe.

Nytt samarbeid som vil gi mye ekstra salg av View Plus:

AprilAire and Airthings Announce Strategic Partnership at AHR 2022 to Help Homeowners Improve Indoor Air Qualityhsenc=p2ANqtz–EwfrK1NcVJ5ebZnOBMmGCzj5LPwz6nj9kZGUQ2DT4LYqRzfqKt8cbL-WUf2s3vSpdTablhoPK8YguQrpK4CRjTj_qi_M4BubHv9zdRLrk5Byd08&utm_content=202439884&utm_source=hs_email

Noen som har gjort seg opp noen tanker om selskapet den siste tiden? Kursen har kommet svært langt ned og jeg tenker den begynner å bli spennende. Er det noen fallgruver fremover som kan få kursen enda lengre ned? Sånn annet enn at de lange rentene stiger? Er det noe selskapsspesifikt som ikke er på topp for tiden?

Kursen faller jo fordi det kom en kjip PW

Kursen har nå falt kontinuerlig siden typ november. Joda fikk jo med meg at det kom et resultatvarsel og dermed fikk aksjen en dropp. Men er det andre negative ting som kan senke kusen ytterligere? Eventuelt hva skal få kursen til å snu?

Det har vært større investorer som solgte seg sakte men sikkert ned. Dette ødela kursen i fjor.

Det som deretter viste seg rundt nyttår var at de ikke tjener nok og ikke selger nok. Samtidig som produktlanseringen var skuffende, som er ekstremt viktig.

Det ser ut som de kanskje aldri kommer til å tjene nok per enhet og selge nok enheter til å dekke inn dagens kostnadsbase, som vokser, blant annet pga en stor personalbase. For å klare dette må de selge mye mer, og gjerne lansere volumprodukter. De burde bl a ha gått hardere inn i markedet for hjemmeautomatisering, så de kunne fått inn sensorer i flere rom og tatt en større kake.

Med store underskudd og ingen tegn til en gang break even, klarer du ikke forsvare en verdsettelse på 800 MNOK. Det er det som skjer.

5 Likes

Det syns jeg var ganske greit og reflektert resonert :slight_smile:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/570838

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/571974

1 Like

Med seg til USF Verftet har Tommy Hagenes en stabel trådløse sensorer, som festes på veggene rundt i huset.
Tradisjonelle styringssystemer går etter klokken. Disse sensorene sjekker om rommene faktisk er i bruk.
Er rommet tomt, dempes ventilasjonen.
Sensoren som Tommy Hagenes klistrer opp i dansesalen, registrerer lyd og utpust. Er rommet tomt får ventilasjonsanlegget beskjed om å dempe seg.
– Ventilasjonsanlegg kan sluke strøm og er vanligvis dimensjonert etter hvor mange det er plass til, sier Hagenes og peker på ventilene i taket:
– Systemet krever strøm to ganger. Når luften blåses inn, er den temperert som en hvitvin. Da synker den nye luften og fortrenger den brukte luften. Så skal den nye luften varmes opp.

For enden av bordet sitter Petter Marthinussen fra selskapet Airthings, som lager utstyret. Bøyd over datamaskinen ser han sensorene koble seg på styringsenheten en etter en.
Norske Airthings startet med digitale radonmålere som så ble utviklet til å overvåke inneklimaet. Da strømkrisen kom, snudde fokus igjen.
– Virksomheten vår handler mer og mer om å bruke sensorene til å spare strøm, sier Marhinussen.

1 Like