Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksje-NM 2016

Aksje-NM 2016 - https://aksjenm.e24.no

Arrangeres fra 25. januar til 4. mars 2016!

Du får utdelt startkapital på 100.000 fiktive kroner og deltageren som har høyest avkastning ved konkurransens slutt vinner. Det trekkes også ukesvinnere som får en premie.

Det er også opprettet egen gruppe for TEKINVESTOR.

5 Likes

Jeg har da det fiffige kallenavnet kebabsjefen :slight_smile:

3 Likes

Veldig fiffig kallenavn Hakon. Jeg lo…litt :slight_smile: Mitt kallenavn er Lar$en

2 Likes

Laget en konto nå. Morti, men får trolig ikke gjort noen kjøp i morgen.

2 Likes

Kult. Sendte invite til @Morti @Kronn og @Paddy80 nå,

3 Likes

Nice, eg og Larsen i rødt, ser bedre ut for dei andre :slight_smile:

3 Likes

Mr. Rød her :smiley: Skulle gjerne gått 100.000kr inn i Thin Film da!

Tror dog ting snur voldsomt imorgen :smiley: får se hvem som står igjen som vinner!

1 Like

@holmes hehe, ser du har fått en skokk av følgere i NM. Alle vil nok lære av en mester :blush:

2 Likes

Nå må vi ikke hause opp vår stakkars @holmes for mye da. Dette er nok, og noe som jeg er sikker på at @holmes vet selv, veldig flaks med inngangen. Mye, jeg sier MYE, kan skje de neste ukene :slightly_smiling: Vær varsom mot stakkars @holmes :wink:

2 Likes

haha, sant … men jeg tror @holmes tåler det og fortsatt har beina planta på jorda. Jeg sier tror :smile:
Forøvrig godt tiltak å opprette en egen tråd til dette :wink:

2 Likes

Det er helt klart flaks :slight_smile:

Jeg tviler på at en long portefølje kan komme noe særlig høyt i konkurranse med de som trader, men vil holde meg til strategien. Målet er å replikere min egen aksjeportefølje så godt det går, men det er bare 3 av aksjene jeg følger som handles i Norge, de 3 andre er notert i Sverige så det blir ikke hele bildet. Har valgt å ta inn Bionor for å kunne investere hele beløpet, men det er ikke en aksje jeg følger tett og jeg har ingen formening om forskningen og kommersialieringen vil lykkes. Dessuten så jeg ikke at Natto kunne handles, men holder på å integrere denne i porteføljen. Det kan ta litt tid siden det er lav omsetning i aksjen.

Dette blir jo også bare en av de 3-4 strategiene jeg jobber med enkeltaksjer, short-long indeks, råvarer / valuta og fond (en liten posisjon).

3 Likes

@holmes Sendte mail om han fyren som ledet i går og fikk svar nå. Var en teknisk feil. Han hadde solgt i mellomtiden (mellom kjøpene på 15000) noe som av en eller annen grunn ikke ble registrert skikkelig. Ble retta før start i dag.

2 Likes

akseptert, så får vi se om vi kan gjøre det greit utover :slight_smile:

2 Likes

problemet for de som “trader” er at man ikke har noen garanti for at man får riktig kurs f.eks kjøpte jeg FC når selgeren lå på 1.53 men det står 1.54 på transaksjonen… (ikke spesielt lurt av med å kjøpe ved åpningen… life is hard…) e24 er ganske buga, det er ikke første gang… #GoBigOrGoHome

1 Like

Ja det synes jeg egentlig er litt bra så det ikke lønner seg å overtrade. Men likevel planen min er å sitte mer eller mindre med samme portefølje under hele konkurransen mens andre vil nok forsøke å hoppe fra rakett til rakett - og noen vil sikkert lykkes.

2 Likes

Vil ha Natto i NM porteføljen, men en luring som tok de på 7.40 på morgenkvisten. Nå er spreaden for stor… Får ha litt tålmodighet her.

Hehe, de du tenker på? :blush: (i Aksje NM dette)

Hæ fikk du lurt inn noen i dag? Kan man legge inn virtuelle ordre i auksjonen?

Edit: så at noen gikk etter auksjonen

Hva skjer i Bionor Pharma. Jeg gikk inn i den rett før slutt igår. Gikk inn med nesten 25.000 virtuelle kronasjer.