Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjehandel via eget AS

skal bli

1 Like

Nå har jeg altså snakket med flere selskap med totalt sprikende resultat. Noen er rett og slett ikke interessert i investeringsselskaper. Noen er type 1 mann foretak og noen er større aktører. Det som er felles for tilbudene jeg har mottatt er at de vil ha 7K + moms for årsregnskapet. Kommer dem til å handtere hele regnskapet er prisene vild sprikende. Noen tilbyr enkelt et anslag basert på antall bilag (sluttsedler), andre har oppstartpakke + tjenester underveis + ekstra timesats for rådgiving.

Jeg tror hittil at den beste løsning blir å føre fortløpenede regnskap selv i visma eller fiken og så får årsregnskap gjort via regnskapsfører. Dette tilbys også som en type integrert løsning.

Spørsmål er nå hvor enkelt er det å bruke visma til dette? Jeg har null erfaring med slikt og forestiller meg at jeg må i et felt fylle inn bruttoresultat av mine trades med dato, inngangspris, likvideringspris etc? noen som gjør dette selv? fins det en tutorial for akkurat dette?

Takk

Jeg eksportere alle handler fra Nordnet når året er omme. Regnskapsfører (Azets) leser inn dette i Visma.

inngår dette da i sluttpakken årsregnskap? eller koster det ekstra at disse leses inn av regnskapsføreren? takk

Jeg betaler en fast sum per transaksjon. Azets sin modell. Ikke så gunstig med mye trades.

Hvor mye tar de per transaksjon ?

Jeg husker ikke nøyaktig, men husker at jeg sperret opp øynene :slight_smile:

Aksjehandel er bare bigeskjeft, så orket foreløpig ikke å ta en runde etter andre regnskapsførere. Har stort sett langsiktige poster, så blir ikke det store volumet.

Men et lite tips. Sørg for å få eventuelle lovnader som ca årlig pris skriftlig. Tidligere var selskapet et sovende holdingselskap med ett eierskap, og følte det alltid dukket opp mer kostnader enn de hadde forespeilet.

OK takk, da velger jeg etter all sannsynlighet opsjonen hvor jeg fører sluttsedlene selv i Visma og så overtar rengskapsføreren bare årsregnskapet.

Hvilken Visma versjon trenger man for å føre disse sluttsedlene og evt. andre ting som henger sammen med et holdingselskap? Jeg kjører jo ingen efaktura eller lønn.

Takk

1 Like

Dette selskapet ser ut som de skal starte en ny tjeneste rettet mot investeringsselskap.
“Automatisk bokføring av sluttsedler”… “Spesialkompetanse på verdipapir”…

http://bookkeeper.no/lansering-verdipapir-oslo

3 Likes

blir litt sent i hht til mine planer, men det går alltid an å bytte…

Hva anbefaler dere for handling av aksjer++ for ett holdingselskap? Nornet, pareto, dnb eller annet?

@stashorizor er igjennom prosessen selv nå. Takk for god oppsummering!

1 Like

Bruker Pareto, meget fornøyd

2 Likes

Hvordan er det med marginhandel gjennom AS. Har Pareto gode betingelser slik du ser det?

KJører ikke marginhandel.

1 Like

Okei, mente selvfølgelig belåning. :blush:

Hvis ASet er nyopprettet lager du bare en privat avtale hvor du garanterer for kreditten privat.

2 Likes

Jeg er for tiden hos pareto og tror jeg bytter over til nordnet. Det er noen ting som jeg absolutt ikke er fornøyde med hos pareto.

Kan du gi noen eksempler?

Hva er det du ikke liker hos pareto?

Og hvorfor bytte til nordnet?

De fleste flytter jo fra Nordnet, lyst å utdype hva som er galt med Pareto?