Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesladder - Podcast

Håper det snakkes om softox i neste podcast også. Da forventer jeg at man setter seg grundig inn i hele softox.

2 Likes

Hørt ukens ep? Snakkes jo maaaaaaaassse om soft

2 Likes

Erlend Henriksen - uvisst alias her inne, om han er her, virker som den eneste som har satt seg inn i caset. Så er tilbøyelig til å være enig i at den bør snakkes mer om, og at flere av paneldeltakerne på vite mer om aksjen.

I dagens børsklima er softox interessant pga retningen kurven går. Men det er basert på 1 produkt - de andre produktene blir ikke nevnt.

Når det er sagt; her er et spørsmål jeg som ikke er relevant for tråden men følgende: Selskap A består av 100 Aksjer. Selskapet tjener 1000 kroner. Hva skal kursen være? Spør fordi en sier blant annet at soft er prissatt for høyt. Hvordan estimerer man rett verdi basert på inntjening? Kjør diskusjon :wink:

sovende gullkorn i nedgangstider…jeg har funnet selskapet Cibus Nordic,et firma som leaser ut lokaler til Kesko, S Group, Tokmanni og Lidl.

akkurat nå er de notert på “Nasdaq First North Premier Growth Market”,men skal etter hvert noteres på “Nasdaq Stockholm” iløpet av 2020.

de utførte nettopp en emisjon og er godt kapitalisert nå med 886 SEK ekstra på konto.og har ca 4,6 milliarder NOK i gjeld,men med veldig lav rente,som er på 1,6%.

Denne virker attraktiv da den tjener bra,(ca. 346 mill. NOK på bunnlinjen) / ca. rundt 1 euro pr aksje,-og betaler med høy utbytterate(EUR O,89 pr. aksje).

Støtter den om å spille inn etter børsslutt. Det er fint med en lett og ledig tone, men småirriterende å høre på Sven bli distrahert av kurser og trading samtidig som han snakker i podden. :nerd_face:

1 Like

Angående traden til Bill Ackman; sånn jeg har skjønt det kjøpte Pershing Square CDS kontrakter hvor de forpliktet seg til å betale et kvartalsvis beløp tilsvarende x basispunkter (hvor x bestemmes utifra kredittspreaden på CDS-kontraktene som inngår i indeksen) ganger et nominelt beløp. Hvis spreaden går inn må nåverdien av differansen (målt i basispunkter) ganger nominelt beløp på resterende betalinger, betales til motparten når kontrakten gjøres opp. Hvis spreaden går ut, får du tilsvarende betalt av motparten ved oppgjør.

Pershing Square hadde derfor i utgangspunktet forpliktet seg til å betale langt mer enn $27m, men fordi man traff så vanvittig godt med timingen, og fordi disse produktene er ganske likvide fikk man realisert traden med minimalt av utlegg. Dermed ble også den prosentvise avkastningen helt ellevill!

3 Likes

Er jo ikke aksjetips, det er jo bare underholdning. Da må du behandle det deretter

Tilbakemeldinger: Fint å høre at lyden er blitt mye siden sist jeg hørte på. Og Evil du gjør en bedre jobb som programleder enn Lars

Hvis de har hele 886 SEK ekstra på konto så holder ikke det så veldig lenge :stuck_out_tongue: Regner med det mangler en M der. De skal uansett ikke stå på konto ?

“Cibus has completed a directed new share issue of 6,220,000 shares, raising ca SEK 886 million to finance the acquisition of a property portfolio of supermarkets from Coop”

3 Likes

den virker da som en fin aksje,om man ønsker litt diversifisering.

1 Like

Kjenner ikke selskapet men skal se på det. Takk for tips :slight_smile:

1 Like

er det ingen andre gode eksempler vi har,-utenom de “potensielle” vi har på Merkur… :sweat_smile:

Der mener jeg Atlantic Sapphire kan gjøre god gevinst fremover! :+1:

har i tiden sett på regnskapet til forskjellige selskap,-.men panikken hos meg nå,er ikke nedturen i portefølgen min…det er om jeg er årvåken idag til å posisjonere meg i rette solide billige aksjene…så det blir endel trykking på nettet både i helger og hverdager :sweat_smile:

#IhaveNoLife

Joda, er klar over at podcasten er ment mest som underholdning, men når man kommer med anbefalinger så hadde det vært kjekt å se track recorden til deltakerne. Erlend Henriksen traff bra på både viruset og Softox :blush:

1 Like

Jeg liker også Erlend H. Han gjør ting en del anderledes enn meg men har sett at han har truffet veldig bra flere ganger. Han har vel også sagt at han ofte kjøper aksjer som Svend selger siden han vet Svend som regel har “for tidlig avgang” :wink:

3 Likes

Henriksen er ikke her, han er kun på XI. Kun jeg som er aktiv her og LarsB som snoker.

Den traden er helt vill, LarsB som er rimelig oppegående satt å leste alt som var offentligjort om hva de faktisk hadde gjort og selv han var litt usikker. Men helt vanvittig avkastning. All ære til Ackman.

1 Like

Svend fant jo Softox på 28 elns, og solgte sikkert med 10-20% gevinst.

Erlend plukket den ikke opp før langt utpå 30 nærmere 40 tallet.

håndpleieprodukt… :laughing:

men sånn seriøst,-er det ingen som har åpnet opp øynene for billige trauste aksjer,-noe på sidelinjen,-eller inne på oslo børs…

jeg kikker på Storebrand,og ønsker å se denne ned i 10,- :blush:…men dette blir nok bare en drøm inntil videre :unamused:(eier litt i denne idag)

har enda en stor gevinst i Scatec Solar,men denne vil etter alle solemerker bli en utbyttemaskin om 10 - 15 år…dilemma :thinking:

Hva har dette med podkasten AksjeSladder å gjøre, egentlig? :crazy_face:

Ikke spør så vanskelig da :stuck_out_tongue:

1 Like

Spørsmålet var egentlig til @pleximus83 :joy: