Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Alternus Energy Group Plc Investor Presentation Update

Dette er altså ett selskap med mcap på 500 mill snaut. De tjener 50 mill I kvartalet og øker sterkt etter q4 og utover. Man snakker over milliardene i fortjeneste i 2025 med utbyggingsplaner de har spikra.

Avtalen med spac gir 10x verdien fra nå til 200 kr aksjen og se basert på grundig analyse fra uavhengig internasjonalt regnskap byrå?

Penger på gata ja visst. Selv om spac ikke fusjoneree er det ett fantastisk solid selskap.

1 Like

Helt enig! :clap: Ett meget underpriset selskap med store vekstambisjoner fremover og i riktig sektor for fremtiden.

Spinnvilt. Ikke mange innlegg her så det blir vel gjentagende. Men selskapets avtale virker ikke for god til å være sann. Ett stort internasjonalt regnskap byrå typisk PwC lignende ahr gått igjennom due diligence og funnet ut hva som er fair i fusjonen. Det verdsetter selskapet til 10x innen q1. Ja hva da? Satt man på sidelinjen og tvinnet tommeltotter i Norge mens all informasjon var tilgjengelig?? De kan sitte igjen med en milliard i overskudd i 2025. Solparkene til vekst er i stor grad avtalt og klart til å bygges. Der er ikke slik at det er i det blå om vekst ambisjonene blir gjennomført.

1 Like

Personlig så kommer jeg til å laste opp i denne til det gjør vondt. :sweat_smile: Fortsatt noen måneder igjen å gjøre det på før det forhåpentligvis smeller på nyåret. :crossed_fingers::crossed_fingers:

1 Like

Neste kvartal blir veldig bra nå i november. Så er det bare å vente. Men skal man være inne i markedet hvorfor ikke være inne i en aksje som har en mulighet til 10x på 3 mnd.

1 Like

Skal vel ferdigstilles en god del ekstra MW allerede nå i Q4, så dette vil bli bra fremover. :ok_hand:

Ikke for lage sur melk. Men er det ingen som har tenkt at x10 oppside i kurs er for godt til å være sant?

Ingen som tenker på at det skal trykkes 90 millioner akjser ekstra i det nye fusjonerte selskapet?

Så du kan ta x10 oppside / 9 (som i 90 millioner aksjer) så har du reel oppside, muligens.

• 35 millioner av disse aksjene skal melke selskapet fremover når selskapet når en viss børsverdi og EBITDA er oppnådd.

Det ble sikkert gitt masse tips til gutta om at denne kom til å fly når de slapp overskriften…

Feil det du skriver.

Kan du være mer spesifikk i hva jeg har misforstått?

Eller enda bedre: Vis meg regnestykke ditt :slight_smile:

Alternus will own approximately 64% of Clean Earth at closing, assuming no redemptions by Clean Earth shareholders, in which case the combined company will have approximately $220 million of cash available at closing.

The combined company is expected to have an initial equity value of approximately $863 million, assuming no redemptions by Clean Earth shareholders. The business combination valuation is based on 168MW of current operating and 649MW of in-development projects owned by Alternus,

Du kan jo regne selv

64% av 863 millioner dollar.

Så kan du dele det på dagens mcap .

Var slik jeg oppfattet dealen også. :+1: Pr idag er det +/- 12x opp til verdsettelsen ved notering på Nasse. Såfremt det går igjennom og aksjonærene på andre siden av dammen blir med på ferden. :smiley:

Det som er risikoen slik jeg ser det er at det kommer en saftig finanskrise de neste månedene og at aksjonærene som har putta penger inn i clean trekker seg. Får håpe dette avgjøre ganske snarlig så man slipper den risikoen.

Men uansett er det ett selskap som tjener gode penger og vokser kraftig.

Faren er der selvfølgelig. Mange spår derimot ett solid julerally fremover i flere markeder. Kombinere det med at grønne satsninger så absolutt har Biden administrasjonen i ryggen, så kan dette absolutt rekke å gå igjennom før verden går til h*****e. :crossed_fingers::sweat_smile::crossed_fingers:

Vi får satse på det. Det hadde blitt ett saftig rally med en slags løsning i Ukraina. Men det har jeg liten tro på .

det er ikke for godt til å være sant. Hva er der med med 1 gw produsert ? 1,5 som de skal ha innen slutten av neste år?

Se verdien av Scatec som har vært over 35 milliarder. Verdt 11 milliarder nå. De har vel etter det jeg har lest 3,5 gw.

Og mye av Scatec’s satsinger er i halvskumle volatile land. Alternus sin produksjon foregår i europa og etterhvert USA. :sunglasses:

Må nok legge på litt der. Scatec har en produksjon på 3823 Gwh for hele 2021…

Mens Alternus Energy ligger på 4,62% av dette. Altså 177 Gwh.

Ok, men det du prøver å si er at det blir 2 selskap?

Låner denne av Urix på ho.

Så kan du se planene for utbygging. De har håndfast backlog opp til ca 1 gw.

1 Like

Jeg sier ikke at fremtiden er lys. Og jeg sier ikke at dette er et kjempe bra tidspunkt å komme inn i aksjen på (uten eller med SPAC) Jeg bare prøver å resonnere meg frem til hva som skal forsvare en kurs opp 1000%. :slight_smile:

Men du mener altså med backloggen til Alternus Energy, og basert på tallene som de produserer nå (4,64% av Scatec sin totale produksjon) så skal de altså nesten være verdt like mye som Scatec sin markedverdi? Som også har en ganske bra backlog….?