Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Noen tanker rundt morgendagens rapport?

Blir vel bra, spørsmålet er om flere får det med seg.

Tipper det finansielle ser meget bra ut, men er mere spent på guidingen rundt Nasdaq og videre vekstplaner og produksjon. Blir det som virkelig kan sette fart på kursen. :cowboy_hat_face: Tenk på Alternus som en potensiell investering som kan bli like stor som Scatec, bare på mye kortere tid. :crossed_fingers:

Svært spennende. Nå må de bare få fart på sakene. Slik jeg har forstått det er det ikke kommet nye parker online i q3. Først i q4. Men resultatet blir bra. Det virker jo som tidenes no brainer.

Så Q4 tallene vil bli veldig fine? Dette er jo bankers.

40+ MW skulle kom online i Polen nå i november, men utenom dette er det ikke noen økninger for dette kvartalet. Regner med at Alternus kommer svært godt ut av Q3 på grunn av energiprisene og statlige subsidier, så kan ikke se for meg noen negative overraskelser på den fronten.

Tungen rett i munn. Ingen forhåpninger i morgen. Det er først mot q4 det kan bli litt driv. Har en troen er det bare å laste på disse nivåer frem mot neste. Men at det går veien å spes over sommeren som kommer er jeg ikke i tvil om å investerer der etter.

1 Like

Det går vel fra dagens 160 mw til 650 mw i slutten av 2023. Og så til 1,5 gw i 2024.

Scatec har for eks 3,5 gw og er verdsatt til omkring 10-11 milliarder.

Sånn sett har ikke fusjonsavtale verdsatt Alternus til mer enn kontrakts festede og opsjoner på utbygging opp til 1,5 gw.

Prisingen av selskapet er uansett hvordan man sammenligner det for lav. Men utbygging og vekst neste to årene er ikke tatt høyde for i det hele tatt.

Clean måtte ta høyde for dette i due diligence og betaler deretter. Vekst utover 2024 har de ikke betalt for…

De har jo planer utover 1,5 gw også.

1 Like

Hvor er rapporten? Og børsmelding

De siste Q-rapportene deres har vel blitt sluppet midt på dagen. Ikke spesielt smart, men Q1 kom 12:15 og Q2 14:19 i følge Newsweb. :man_shrugging:

Skjedde med rapporten i dag? Utsettelse på gang eller :thinking:

Utsatt igjen til 5 desember. Amatør messig. De bør forklare.

Er dette grunn til at aksjen skal ned? Eller tror dere at dette går fint

Som jeg sa tidligere….det tar lang tid å telle kvartalets omsetning. Null stress. :wink:

Alternus Energy Third Quarter 2022 Revenues of EUR 11.1 Million Up 57% from same quarter last year

3 Likes

Finansiering for videre vekst er sikret. Good stuff!! :ok_hand::ok_hand:

2 Likes

Alternus Energy Group plc

Alternus Energy announces execution of project financing facility up to EUR 500 million led by Deutsche Bank

1 Like

Knall med grønne tall på meldingen, men hvor er omsetningen :thinking:

Den etterlyser jeg også. Det er vel ingen som kjenner til ALT enda?