Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Det er også for mange småsparere som er fornøyd men noen få % som velger å selge seg ut tidlig tipper jeg. De klarer å holde prisen lav :slight_smile:

Det viktigste er at ALT nå har sikret 5 milliarder til vekst. Nå trenger vi teoretisk sett ikke SPAC dealen lenger og bør ikke bli så alt for skuffet om den skulle falle igjennom. Dette sender derimot en sterk beskjed til CLIN om at Deutsche bank ikke har noen betenkeligheter med å samarbeide, så det bør ikke de heller. DB er ingen lettvekter. :ok_hand::ok_hand:

SPAC burde vel strengt tatt henge seg på iom denne melding spør du meg.

Denne meldingen er absolutt gull verdt og sender en sterk beskjed til markedet og CLIN med tanke den potensielle fusjonen på nyåret. :sunglasses:

Burde jo vært nevnt i finansavisen og ikke minst Investor!

På plass i fa :ok_hand:

Takk. Sendte linken til investor

1 Like

Skal ikke se bort ifra at dette var meldingen som gjør fusjonen mulig.

1 Like

Vi tenker helt likt. :smiley:

1 Like

Handle Alt på disse nivåer er som å handle MPCC på 3 kroner og Shelf på 3 kroner. Denne her skal gå mangegangeren i løpet av de neste årene.

1 Like

Den sammenligningen har jeg selv brukt. Ble med i Mpcc fra 3kr til 30kr og nå skal jeg være med opp til minimum 200kr :sunglasses::sunglasses:

1 Like

Hadde småsparerne holdt på aksjene sine så hadde kursen steget betraktelig i dag. Men de selger… gir bort sjansene sine til andre å tjene penger.

1 Like

Enig……dette er nyheter som burde lagt denne over 20kr pronto. Alternus er Scatec og Edison Renewables i startfasen og se hva de verdsettes til idag. Kursmålet fra meglerhuset er fortsatt på over 60kr :cowboy_hat_face::cowboy_hat_face:

Hva tenker folket her om Alternus sin gjeldssituasjon? Er det derfor vi fortsatt er på lave nivåer eller er det fordi “ingen” vet om selskapet? Makro spiller selvsagt også en stor rolle hvor hele den fornybare bransjen ligger med knekket rygg, bare å se til Scatec.

Det er jo aldri høy omsetning så tipper fåtallet vet om selskapet. Er vel nesten rekord i dag med snart 2 mill :joy::joy:

Er bare å gi folk en vennlig påminnelse på face, xi, Discord mm :wink: Tror omsetningen var atskillig høyere på nyheten om fusjon.

Noen tanker om hvorfor ikke gårsdagens nyhet fikk mer positiv effekt?
Er det relevant å sammenligne dette selskapet med Otovo?

Ingen som vet om selskapet. Alt for lav omsetning. Småsparere selger med tap…

Hvorfor skulle dette selskapet da være mer ukjent enn andre?

Har vel noe med at:

1. Den er notert på Euronext Growth hvor småsparerne har blitt ruinert det siste året.
  2. Veldig mange selskaper kom på børs som gjorde at man mistet oversikt.
  3. Under bearmarkeder er det mindre interesse for aksjer, noe som ikke gir mening for meg.

Konklusjon: Kjøp nå før saueflokken kjøper. Du kan få kjøpe til 18 kroner og saueflokken vil trolig kjøpe på 40 kr.

1 Like