Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Vel, det er vel det de fleste av oss prøver, nemlig å finne juveler før alle andre…

Det har vi så absolutt gjort. :smiley: Selv med ett snitt på 21kr så kjenner jeg det på gikten at dette blir ett nytt MPCC case for min del. Vi snakkes igjen i 2025 når den har gått 10x :sunglasses:

2 Likes

Enig med deg Dopey. Fornybar energi blir en stor vinner i de kommende årene. Bedre å kjøpe når sektoren er nærme bunn enn å f.eks kjøpe olje- eller gasselskaper som har lite potensiale til å gå videre opp.

2 Likes

Glad jeg kom meg ut på 18,50 i dag. Jeg har litt kortere perspektiv enn to år.

Men jeg skal følge med framover, kanskje kommer inn senere.

Alternus Energy announces execution of project financing facility up to EUR 500 million led by Deutsche Bank

1 Like

Husk at ved den minste positive meldingen om at fusjonen er godt mottatt hos CLIN aksjonærene, skal stemmes over eller ser ut til å gå igjennom, så kommer du deg ikke inn igjen på noe som ligner dagens nivå. Jeg hadde aldri tatt sjansen på å gå ut nå, så nært opp mot en avklaring. :sweat_smile:

Hvorfor vil kursen gå dersom det blir fusjon?

https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/profile?s=CLIN:NMQ

CLIN sitter på 5mrd i cash som potensielt blir tilgjengelig for ALT når fusjonen går i boks. Da er Mcap på det nye selskapet på 5,5mrd og kursen burde ligge på 200kr++ for å gjenspeile verdiene. Dette er blue sky scenarioet om alle CLIN aksjonærene velger å la sine midler stå.

Avtalen med Deutsche bank er ett seriøst kvalitets stempel for selskspet og gir grønt lys for at fusjonen burde gå igjennom.

Du har gode poeng. Ble bare så skuffet da jeg kjøpte over at det var så latterlig lav omsetning på aksjen hver eneste dag…. Men det kan selvsagt ta seg opp.

Får se hva markedet sier i forhold til dagens børsmelding på tirsdag neste uke da….

Aksjeeiere i CLIN kan stemme for fusjonen, men har allikevel rett til redemption før fusjonen blir endelig. Dermed er det langt fra garantert at ALT får 5 mrd. selv om fusjonen blir stemt gjennom. Sannsynligvis blir summen langt lavere.

Som jeg nevnte over var full pott ett blue sky scenario, men jeg har trua på at vi vil få bra uttelling. Hvorfor skulle summen bli så fryktelig mye lavere når selskapet har utført en grundig sjekk av ALT, D-Bank ser potensialet, energi er i vinden som aldri før og grønne satsninger vil få statlige midler kastet etter seg fremover. Om man ser på lignende selskap som Scatec og Edison Renewables som nylig ble solgt for 70mrd, så er oppsiden stor om man kommer inn tidlig.

Skulle den mot formodning falle igjennom er caset nå de-risket mtp den finansielle backingen de har fått på plass allerede som sikrer monster vekst. :smiley:

Tikk takk …. :yawning_face:

Hehe. Skjer ikke så mye nei… :joy:

Bruk denne tiden på å komme deg inn igjen under 20kr :wink:

Skal inn på under 18 jeg :slight_smile:

Financial calendar

1 Like

Alternus Energy Group Plc Announces Filing of Proxy Statement in Connection with Its Proposed Business Combination with Clean Earth Acquisitions Corp.

1 Like

Kanskje den beste oversikten de har produsert så lagt

hvis mer enn ca %62 av Clean side aksjonærer redeems ( noe som virker sannsynlig, hvorfor betale $10 pr aksje for å sitte igjen med %16 når man kan betale nok 20 og få %63 av selskapet ) er dagens

mcap på 508m for høy

virker veldig risky

side 11 og 12

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1883984/000110465923005847/tm2231344-1_prem14a.htm

Du glemmer at det ikke er mulig for CLIN å kjøpe en tilsvarende andel av selskapet på børs. Det blir derfor ikke riktig å sammenligne disse størrelsene.