Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Amerikanske Biotek-selskap 🇺🇸

Hvor lenge varer konsolideringen? Jeg lurer på inngang på lav 23, men ser det som 50/50 om den skal så lavt eller falle til 22. Noen tanker?

Om jeg skulle tippe så tror jeg mange håper på 21-22.

Her er artikkelen som angivelig får en del av skylden for de siste dagers nedgang. Lukter lang vei av den.

https://www.scribd.com/mobile/document/352329714/OMER-Omeros-Corp-Fraud-Lies-Hidden-Delivery-Problems-PT-1

Kan ikke si jeg liker dagens utvikling ei heller rapporten. Hadde vært interessant og vite om nedgangen skyldes rapporten eller bare sell off/gevinstsikring etter den siste tidens rally. Siste dagers utvikling understreker at jeg som må bli flinkere til å være mer oppurtinistisk når veldig klar tekniske signaler forekommer.

Jeg skummet gjennom rapporten som du linket til og må si meg enig med deg. Rapporten framstår som meget useriøs. Jeg har ikke ettergått rapporten nøye, men det virker som rapporten i høy grad baserer seg på svært selektiv bruk av informasjon og bevisst negativ vinkling av informasjon. Det mest bekymringsverdig jeg fant i rapporten var det påstanden om at OMS721 ikke fungerer ved subkutan administrasjon. Jeg har ikke ettersjekket om dette stemmer, men dette vil kunne ha negativ kommerisell effekt. Samtidig kan jeg ikke se hvordan dette skal gjøre legemiddelet helt ubrukelig, slik som rapporten vinkler det.

Jeg kommer likevel til å følge ekstra godt med hvordan aksjen utvikler seg fremover. Jeg er spent på om selskapet kommer til å gjennomføre tiltak for å motsi beskyldningene, spesielt med tanke på de harde beskyldingene rettet mot CEO. Det at rapporten tok meg litt på sengen er likevel et tegn på at jeg muligens ikke har satt meg godt nok inn i selskapet.

Conflict of Interest Advice: You should assume that on the publication date of this report, Art Doyle has a net short position with respect to the shares (and/or options, swaps, and other derivatives related to the shares) of the issuer discussed in this report. Therefore, Art Doyle
stands to profit in the event the issuer’s share price declines, and may incur investment losses if such issuer’s share price increases, following the date of this report.

lol

Ser også at vedkommende har hatt lignende rapporter på andre biotekselskaper uten at det ser ut til at det har hatt noen særlig effekt på aksjekursen på litt lengre sikte (over noen måneder).

Øredøvende stillhet fra selskapet, tar med blandede følelser halvparten av chipsene av bordet, så de jeg har igjen for øyeblikket er helt gratis akkurat som de jeg har i pcib.

Sakset denne fra stocktwits

1 Like

To heftige handler i after hours til nå. 2 x 300.000 aksjer.

1 Like

Biotech blir aldri kjedelig

1 Like

Wedbush gjentar 75 price Target:

1 Like

Del 2 av short rapporten er ute nå.

https://www.scribd.com/mobile/document/352604464/OMER-Omeros-Corp-Omidria-Miss-Coming-Pipeline-is-a-Zero-PT-1-Part-2

Må si jeg sliter litt med å se at ikke all verdens biotechskribenter hadde vært all over omeros om det var særlig hold i den blekka der.

Chartet ser bra ut:

1 Like

Omeros har oppdatert infosiden for sine fase 3 studie i aHUS. Mye god info der.

1 Like

Det begynner å nærme seg nivåer hvor denne blir spennende igjen. Midtre 17 er vel en fin inngang.

Third times a charm https://seekingalpha.com/news/3283082-fda-ad-com-thumbs-dynavaxs-heplisav-b