Denne kan vi overføre, til at sannsyneligheten er størst for at det er 26/45 deler av de 7 som oppnådde 12 måneder respons, som nå vil ha hatt 18 måneder avlesning. 7*26/45 = ~4. Med andre ord er det stor sannsynelighet for at noen av de går fra lavere enn mDOR(12mnd mot 13,3mnd) til høyere enn mDOR(13,3 til 18 mnd) respons.
4/45 = 9% av alle med respons(over 50% reduksjon i respons), går fra lavere enn median til høyere enn median potensielt.
*Edit, brukte 37, skulle være 45
Jag som du Alfred!
Har ikke tatt meg tid til å lese over eller se filmen du har linket til. Vet ikke om jeg kan ta meg tid til det med god samvittighet, spesielt siden det per i dag ikke vil ha betydning for min posisjon. Men du har tydeligvis en noe annen tilnærming enn min.
Angående påstand om at +1 pasient vil øke bakover, vil jeg si det er feil.
Den lyse grafen har ikke 37 hopp i seg, men det er 37 personer, og den går til 0 Jeg påstår hvert endring i grafen er en event, en person som har stoppet å ha respons. Og at endringene i grafen endrer i størrelse basert på hvor mange som er kommet så langt i forhold til oppfølgning. Men siden du tydeligvis har funnet andre måter å vurdere det hele på blir jeg usikker, og begynner å lure på om jeg kan ha misforstått.
Grafen har 19 hopp om jeg teller rett. Hvor hopp #14 fører den under median.
Edit 2, siden vi vet at 26/45 hadde respons som hadde varighet 12+ måneder, betyr det implisitt at 19 personer hadde varighet på mindre enn 12 måneder pga tilbakefall eller ikke kommet lengre. Min forståelse tilsier 14 tilbakefall ved 37 pasienter, så 14*45/37 =17 som forholdet har økt likt. Da er vi nå rundt 17 tilbakefall på 12 mnd eller tidligere. Og pasient # 23-26 er sannsynelig med respons på 12 mnd og vil ha avlesning på 18 mnd.