Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Autostore Holdings LTD

Det ble sendt ut en pressemelding på det:

https://www.autostoresystem.com/investors-press-releases/autostore-holdings-ltd-autostore-intends-to-appeal-itc-decision-to-us-court-of-appeals-uk-trial-to-begin-15-march-as-autostore-strengthens-case-on-key-patents

Ser potent ut om den klarer å ta ut motstanden her… :thinking:

Minus 13% er mye på en dag. Nyheter som jeg ikke har fått med meg?

Brøt vel bare gjennom støtte tror jeg.

Synes den begynner å bli interessant igjen her…
5 analytikere har kjøp og 2 har selg. Analyse av Sparebanken som forårsaket dumpen i dag?

1 Like

Betryggende med rekyl i kursen etter slipp av inflasjonstall.

1 Like

Ja, helt enormt pen innhenting, fra -6% på det meste til -0.76%! :slight_smile:

Må jo bare elske denne candlen her - perfekt touch på trendlinjen og bounce opp :exploding_head:

Mulig det er noe jeg misforstår her, faller på store volum. Har valgt å plukke litt nå på under 15, så får vi se.

Forstår det ikke jeg heller. Merkelig utvikling basert på en god rapport. Fylte på mer :slightly_smiling_face:

Er jo en del short som skal dekkes inn, blir spennende å se hvor langt ned den går, er vel en god del stoploss som ryker. Kan hende vi får noe under 14 også?

1 Like

Ja, har frigjort mer midler for å handle under 14 og kanskje under 13 også. Synes det var en god rapport og det som kanskje tynger er marginpress og patentstriden, men begge deler ble adressert i webcast. Synes det er en overreaksjon når de øker guidingen for 2023 og har rekordstor ordrebok de kan spise av. Når det gjelder marginpress pga. økt kost på komponenter mitigeres dette med økte priser fra AUTO sin side samt lavere lead times som fører til høyere output. Når det gjelder patentstriden foreligger nok svaret ganske snart - en potensiell trigger begge veier :slight_smile:

1 Like

Kursen på aksjen ble jo sablet på webcast. Det var også et stort utslag etter rapporten. Aksjen må vel betegnes som en vekstaksje som har gode inntekter. Så er det rart at de nå spår kursen ned mot en tredjedel av noteringskurs?:roll_eyes:

Hvem spår kursen ned? :thinking:

Back to normal? Veit lite om Autostore, men er det ikke E commerce kunder de hovedsakelig har?

1 Like

Aksjekommentator Karl Johan Molnes. Det jeg reagerer mest på at i sin kommentar til Finansavisen, mer fremstiller det som en faktaopplysning, fremfor en spådom

Arendalsuka: Aker-sjefen, rentehopp og Autostore-håp - Finansavisen TV. Om Autostore

Er det ikke slik at Softbank er innelåst i aksjen (aksjonæravtale) frem til april 2023 ?
Softbank har store problemer og selger masse aksjer. Kan derfor komme et ras i april.

Hvis softbank sine aksjer er låst for salg frem til 2023, kan de kjøre en swap/short avtale med en megler slik de gjorde i Kahoot og Alibaba nå med en gang?

1 Like

Personlig tror jeg den store mørke skyen over selskapet er rettstriden de har gående med Ocado. Det er en stor potensiell trigger hvor utfallet nok vil svinge aksjen kraftig opp eller ned.
Svaret kan komme anytime… :wink:

Rent teknisk er dagens candle vakker om dette holder seg inn mot close. Øyner en potensiell kortsiktig bunn.

1 Like