Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Autostore Holdings LTD

:face_with_monocle:

1 Like

Update:

Breakout underway… (fraktal inne i den større formasjonen i chartet over).

2 Likes

Ser ut som du traff her uten at jeg helt ser hva som har trigget oppgangen på høyt volum. Er det bare bjørnene som skal inn? :bear:

1 Like

Personlig synes jeg aksjen har falt for mye og at dette er en teknisk bounce. Har sett etter brudd på den store formasjonen og 3-dagers og weekly chartet begynner nå å røre på seg. Her er det mye rom oppover, target for formasjonen vi brøt opp av nå ligger rundt 17 kr.

Narrativet her fremover blir bra. Flere bedrifter må automatisere for å effektivisere. AUTO er ledende i sitt segment. De har også full ordrebok, tjener penger og har økt guiding for 2023. What’s not to like? :slightly_smiling_face:

1 Like

og en shortandel på 20 % av freefloat…

1 Like

Hvem er klar for mer oppgang? :face_with_monocle:

(Merk volume-drop off ved pullback)

1 Like

Kommer vi under 10 kr før aksjen snur?

Hm, 10 kr var litt vel pessimistisk men mulig. Jeg har worst case scenario rundt 10.35 i mitt chart. Merk at aksjen er i ferd med å snu, men det er noen motstandsnivåer vi fremdeles må ta ut før den kan klatre for alvor.

Jeg solgte en del i går, i påvente av pullback, men langt på nær så mye som jeg burde ha solgt mtp. fallet i dag. Hadde selvfølgelig ikke regnet med makro og inflasjonstall i dag… men fikk kjøpt ved close og krysser fingrene for en bounce i morgen!

Ikke så langt unna worst caset ditt nå. Kan se ut som om det blir en tre-dager her. Lukter på inngang, men avventer enn så lenge.

2 Likes

Kion Group…

Så lenge vi closer over 12 kr er trendlinjen i wedge formasjonen inntakt. Men det tekniske bildet forverret seg helt klart ila. 2 dager. Jeg holder enda da rasjonale bak traden enda er inntakt. Vurderer å øke men vil gjerne se trenden skifte på i allefall 4-timers chartet, og helst daily.

Når det gjelder Kion; Ocado kom også med resultatvarsel i går, og AUTO aksjen falt da også rundt 10%. Dette selv om markedssegmentet til Ocado kun utgjør 10% av omsetningen til AUTO.

Uavhengig av fremtidsutsiktene; backlogen til Auto og forventet inntjening ligger mellom 7-800 mnok for 2023. Om de klarer å levere dette gjenstår å se, jeg aner ikke om kontraktene de har er skrevet i stein.

De sender nok noen signaler på Q3 angående vekstutsiktene, sist Q (som jeg mener var meget bra) var ikke godt nok for markedet, på tross av vekst i løpende inflasjon, så man skal ikke kimse av nedsiden. Likevel føles det som vi skraper en slags bunn, og jeg ser flere på Shareville og her inne snuser på, eller har kjøpt aksjen etter de siste dagers fall.

Jeg holder enda som sagt, og revurderer traden om vi havner stort lavere herfra.

1 Like

1 Like

Det kan delvis forklare det heftige fallet? :shushing_face:

OK, tin-foil time: Softbank låner ut aksjene sine til shorterne for å redusere tapet de har akkumulert i aksjen. De kan finne på å selge hele beholdningen, og da vil det gå som man ser med Kahoot i dag. Alternativt er det kanskje dit man er på vei og de låner ut aksjer i mellomtiden. Det er vel ikke mange på top 50 med den mengde aksjer å låne ut?

Er det ikke 3,5 milliarder aksjer i selskapet?

1 Like

Joda, klart man kan låne flere steder. Nordnet har jo til og med avtale hvor man kan låne ut til short. Men ville vært interessant å se endring i lister for å bekrefte eller styrke teorien.

Pen stigning på blodrød børs, krysser fingrene for at bunnen er nådd på kort sikt :sweat_smile:

2 Likes

1 Like

Hvis denne candlen holder ut dagen, og vi ikke closer lavere enn dagens low i morgen, så er dette set upet teknisk potent for en ganske grei bounce opp mot motstand (merk “hvis” :sweat_smile: ).